زینک پلاس معجزه داشتن موهای زیبا

مکمل های تقویت کننده مو، پوست و ناخن ها تنوع بسیاری دارند که از بین آنها مکمل زینک پلاس نامی آشنا است. در ترکیبات این سافت ژل از ویتامین های ب کمپلکس، زینک و ویتامین C استفاده می شود که این مواد سیستم ایمنی را تقویت می کنند، موجب رشد ذهنی و جسمی نوجوانان می شوند، در حفظ سلامت پوست، مو و ناخن موثر هستند.

اگر قصد دارید که با خواص این مکمل، ویژگی ها و نحوه مصرف آن آشنا شوید، مطالعه این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

نقد و بررسی مکمل زینک پلاس

بهترین و کم هزینه ترین درمان برای مشکلاتی از قبیل: ریزش مو، آکنه، ترمیم زخم ها، شکنندگی ناخن ها و غیره استفاده از مکمل های دارویی و غذایی است. در ترکیبات زینک پلاس نیز مواد مغذی و مورد نیاز بدن مانند ویتامین ها و مواد معدنی به کار می رود که در سریع ترین زمان ممکن کمبود این مواد در بدن جبران شود.

مکمل زینک پلاس با دوزها و برندهای ایرانی و خارجی متفاوتی در بازار موجود است که هر فرد با توجه به کمبود این مواد در بدن خود به خصوص زینک باید دوز مشخصی از آن را مصرف کند. با مصرف روزانه زینک پلاس 100 درصد از نیاز بدن به زینک تامین می شود و بدین طریق سلامت و زیبایی مو، پوست و ناخن ها حفظ خواهد شد.

همچنین این مکمل برای جلوگیری از ریزش مو و توقف آن نیز بسیار مفید است و به از بین رفتن لکه های سفید روی ناخن نیز کمک می کند. با مصرف این سافت ژل بسیار مفید به راحتی سیستم ایمنی بدن و سیستم قلب و عروق شما نیز تقویت می شود.

نقش ترکیبات موجود در مکمل زینک پلاس

موادی که در محتویات این مکمل وجود دارد بر اساس نیازهای بدن مشخص می‌ شود. هر کدام از مواد موجود در این محصول بدون شک خواص مربوط به خود را دارند که در ادامه این مقاله به بررسی کلی آنها می پردازیم.

نقش زینک در بدن

در واقع بیش از 200 واکنش مهم و ضروری بدن به واسطه زینک رخ می‌ دهد. زینک از نظر اهمیت، دومین ماده مفید بدن بعد از آهن شناخته می شود و کمبود آن خطرات بسیاری برای سلامت بدن به خصوص سیستم ایمنی، قلب و عروق، پوست، مو و ناخن ها ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید:  نحوه آرایش پوست سفید

همچنین این ماده در تولید پروتئین، کلاژن و کراتین پوست و مو نقش اساسی دارد. به همین دلیل از زینک به عنوان ماده اصلی تشکیل دهنده این کپسول استفاده می شود.

فواید ویتامین C در مکمل زینک پلاس

نقش ویتامین C در سلامت بدن به خصوص پوست، مو و ناخن ها بر کسی پوشیده نیست. این ماده با خواص آنتی اکسیدانی خود سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌ کند و مانع رسیدن آسیب به پوست، مو و ناخن ها می شود.

همچنین این ویتامین با کمک به جذب بهتر زینک در بدن خواص آن را افزایش می دهد.

ویتامین های گروه B

ویتامین‌ های گروه B یا ب-کمپلکس نیز خواص متعددی دارند که مهمترین آنها کمک به متابولیسم بدن، بهبود عملکرد عصبی و افزایش خونرسانی به سلول ها است. این ویتامین ها در واکنش‌ های آنزیمی مهم بدن نیز نقش بسیاری دارند و با بهبود عملکرد پوست، مو و ناخن زیبایی افراد را نیز چنین برابر نشان می‌ دهند.

در ترکیبات مکمل زینک پلاس از ویتامین‌ های B1 ،B2 ،B3 ،B5 ،B6 ،B12، بیوتین و اسید فولیک استفاده شده است. این مواد مانع از خشکی و ترک خوردگی لب‌ ها، ایجاد جوش‌، خشکی پوست، ریزش مو، سفید شدن زودهنگام موها، شکنندگی ناخن‌ ها و غیره می شوند.

خواص کلی کپسول زینک پلاس

بدون شک کپسول زینک پلاس به صورت تخصصی برای تقویت پوست، مو و ناخن ها فرموله می شود. با این حال این قرص به دلیل ترکیبات بسیار مفید خود خواص دیگری نیز دارد که آن را از سایر مکمل های تغذیه ای متمایز می کند.

با مصرف روزانه این محصول کمبود ریزمغذی های مورد نیاز بدن جبران می شود و سلامت آن نیز ارتقا پیدا می کند. در حالت کلی خواص مکمل زینک پلاس شامل موارد زیر است:

  • تقویت سیستم ایمنی
  • موثر در تولید پروتئین، تولید کلاژن و کراتین مورد نیاز پوست، مو و ناخن
  • بهبود سیستم بینایی در شب
  • کمک به غدد فوق کلیوی برای تولید هورمون‌ ها
  • مقابله با استرس
  • کمک به رشد ذهنی و جسمی بدن در زمان رشد
  • موثر در تقسیم سلولی و ترمیم بافت های آسیب دیده پوست
  • حفظ سلامت پوست، مو و ناخن ها
  • بهبود عملکرد سوخت و ساز بدن
  • جلوگیری از ریزش و سفید شدن مو با تقویت آن
  • کمک به بهبود سریع تر زخم‌ ها و مشکلات پوستی
  • رفع کم خونی
  • موثر در افزایش استحکام ناخن‌ ها
بیشتر بخوانید:  روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

روش مصرف کپسول زینک پلاس

زینک پلاس جز مکمل های تغذیه ای بسیار پرفروش است که با دوزهای متفاوت در بازار به فروش می رسد. به همین دلیل قبل از خرید آن باید به دوز زینک موجود در آن توجه کرد. در حالت کلی مصرف روزانه یک عدد از این قرص همراه با غذا برای تامین نیاز بدن به زینک کافی است.

در موارد شدید مشکلات پوست، مو و ناخن ها ممکن است پزشک یا داروساز دوز آن را افزایش دهد. البته مصرف مداوم مکمل زینک پلاس در مدت حداقل 3 دوره یا 3 ماه ضروری است. زیرا در این صورت اثرات مفید این مکمل روی بدن باقی می ماند.

هشدارهای ایمنی در زمان مصرف کپسول زینک پلاس

این مکمل بسیار پرخاصیت ماند تمامی داروهای دیگر باید در مکانی به دور از تابش مستقیم نور خورشید و رطوبت قرار گیرد که دچار واکنش شیمیایی نشود. همچنین در زمان مصرف این محصول باید عدم تداخل آن با سایر داروها و مکمل های دیگر نیز تحت بررسی قرار گیرد.

به عنوان نمونه روی ممکن است جذب داروی تتراسایکلین را با اختلال مواجه کند. به همین دلیل بهتر است دو ساعت قبل یا بعد از مصرف این قرص از مکمل های حاوی زینک استفاده کرد.

باید توجه داشته باشید که مکمل زینک پلاس چه از نوع ایرانی و چه خارجی آن یکی از محصولات کمک تغذیه ای است که برای پیشگیری و درمان بیماری ها کاربردی ندارد. بنابراین نباید از این قرص انتظار معجزه یا درمان تمامی مشکلات پوست، مو و ناخن ها را داشت.

موارد منع مصرف کپسول زینک پلاس

اگر دچار مشکلات زیر هستید، بدون مشورت با پزشک از این مکمل استفاده نکنید. زیرا احتمال ایجاد عوارض احتمالی مانند: حالت تهوع، اسهال، دردهای معده و مشکلات گوارشی را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید:  فرمول های رنگ موی فندقی کدامند و مناسب چه پوست هایی است؟

در صورتی که از اختلال در جذب آهن رنج می برید، مصرف طولانی مدت این مکمل را فراموش کنید.

این محصول به دلیل زینک موجود در خود ممکن است در جذب مس نیز اختلال ایجاد کند. به همین دلیل قبل از مصرف آن با پزشک مشورت کنید.

این مکمل در دوران بارداری و شیردهی باید مطابق با دستور پزشک مصرف شود.

خرید زینک پلاس از داروهوم

زینک پلاس جز مکمل هایی است که متقاضیان بسیاری دارد. قیمت زینک پلاس با توجه به عوامل متعددی در نظر گرفته می شود. انواع مکمل های زینک پلاس به فرم قرص، شربت و کپسول دارای قیمت های متفاوتی هستند. همچنین ترکیبات به کار رفته شده در این محصولات نیز روی قیمت آنها تاثیرگذار است. برای خرید مکمل زینک پلاس کافی است به داروخانه و مراکز خرید معتبر مکمل های تغذیه ای و دارویی مراجعه کنید و محصول مورد نظر را با توجه به نیاز بدن خود خریداری کنید (خرید زینک پلاس). همچنین برخی از سایت های داروخانه ای آنلاین نیز به صورت غیر حضوری انواع این فرآورده ها را به فروش می رسانند. در خرید آنلاین باید به اعتبار سایت مربوطه و نشان تجارت الکترونیک آن دقت کنید که مکمل تقلبی به شما فروخته نشود. همچنین از این طریق امکان مقایسه قیمت های این مکمل نیز وجود دارد.

در نتیجه…

در صورتی که به دنبال بهترین محصول تقویتی حاوی زینک می گردید، مکمل زینک پلاس گزینه ایده‌ آلی برای شما خواهد بود. زیرا این فرآورده با تقویت مو، پوست و ناخن ها سلامت آنها را افزایش می دهد و مانع از ایجاد مشکلات پوستی، ریزش مو یا شکنندگی ناخن ها می شود.

همچنین زینک، ویتامین های گروه B و ویتامین C موجود در این محصول نیز به تقویت سیستم ایمنی، بهبود رشد ذهنی و جسمی، تقویت اعصاب، متابولیسم بدن، رفع کم خونی و غیره کمک می کنند و موجب سلامت کلی بدن می شوند.

مطلب پیشنهادی

راهکارهایی برای پیشگیری و درمان عفونت بعد از کاشت مو

عفونت بعد از کاشت مو علل، پیشگیری و درمان عفونت بعد از کاشت مو عفونت …