چگونه سگ را به خود وابسته کنیم؟

داشتن یک سگ در خانه و زندگی کردن با او می‌تواند حس بسیار لذت‌بخشی برای افراد علاقه‌مند به حیوانات خانگی داشته باشد. وابستگی سگ‌ها به صاحبان خود می‌تواند حسی خوشایند و دلپذیر را برای صاحبان آن‌ها و همین‌طور خود حیوان به ارمغان بیاورد. تماشای سگ‌های وابسته به صاحبان خود می‌تواند صحنه‌ای جالب و زیبا باشد. شاید شما به‌تازگی سگی را به‌عنوان حیوان خانگی قبول کرده‌اید و به دنبال راهی هستید تا با او ارتباط عمیق‌تری داشته باشید و به نوعی او را به خود وابسته کنید. در ادامه این مطلب با راه‌های وابسته کردن سگ به صاحبش آشنا خواهید شد.

آیا نژاد سگ در میزان وابسته شدن او به صاحبش تأثیرگذار است؟

برای بسیاری از صاحبان سگ‌ها، وابسته کردن او و رام کردنش بسیار اهمیت دارد و آن‌ها به دنبال راه‌هایی هستند تا هر چه بیشتر پیوندی قوی‌تر بین خود و سگ محبوبشان ایجاد کنند. قبل از بررسی راهکارهای وابسته کردن سگ بهتر است تا به نژاد سگ‌ها توجه کنید. همه ما می‌دانیم که سگ‌ها به وفاداری معروف هستند و با طرز برخورد صحیح با آن‌ها می‌توان آن‌ها را به دوستانه وفادار تبدیل کرد تا از مصاحبت با او لذت ببرید. سعی کنید در انتخاب نژاد سگ‌ها به محل زندگی خود توجه کنید. برای مثال اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید و خانه کوچکی دارید، باید به سراغ نژادی از سگ‌ها بروید که اندام بزرگی نداشته باشند. همچنین در آپارتمان‌ها حتماً به کم سر و صدا بودن سگ توجه کنید. میزان انرژی سگ‌های با نژادهای مختلف، متفاوت است. تفاوت میزان انرژی آن‌ها در مقدار وابسته شدن آن‌ها به شما تأثیرگذار خواهد بود.

راهکارهای وابسته کردن سگ

  • در سگ خود حس آرامش را ایجاد کنید.

یکی از راه‌های وابسته کردن سگ‌ها، درک کردن آن‌ها در هنگام ناراحتی است. اگر سگ شما از بابت موضوعی ناراحت است و دائم در حال قدم زدن است تنها باید او را درک کنید و حس امنیت و آرامش را در وجود او القا کنید. زمانی که سگ شما در کنارتان احساس امنیت و آرامش داشته باشد به مرور وابسته خواهد شد.

  • سگ خود را نوازش کنید.

نوازش کردن تأثیر مثبتی در وابسته کردن سگ‌ها به شما دارد. با نوازش صحیح، شما می‌توانید به سگ خود آرامش دهید و حس امنیت را در وجود او ایجاد کنید. برای مثال اگر می‌خواهید تا تأثیر نوازش بیشتر شود آن را در زمان‌های خاص انجام دهید. اگر در قبال کار خوبی که سگ شما انجام داده است، او را نوازش کنید، متوجه تأثیر آن در وابستگی به خود خواهید شد. در کنار غذای تشویقی سگ می‌توانید نوازش را به عنوان پاداشی برای او در نظر بگیرید.

  • با سگ خود بازی کنید.
بیشتر بخوانید:  شیاف ماریانا برای از بین بردن عفونت های قارچی

سگ‌ها بازی کردن را بسیار دوست دارند و از انجام آن لذت می‌برند. بازی با سگ هم برای سلامت جسمی و هم سلامت روان او مناسب خواهد بود. اگر می‌بینید سگ شما کم‌حوصله و کسل است و چندان توجهی به شما ندارد حتماً وقت‌هایی را برای بازی کردن با او اختصاص دهید. بازی کردن، سگ‌ها را سرحال‌تر می‌کند و همین‌طور به اجتماعی شدن آن‌ها کمک می‌کند.

  • سگ خود را به گردش ببرید.

گردش و پیاده‌روی روزانه تأثیر بسزایی در روحیه سگ‌ها دارد. اگر پارکی در نزدیکی محل زندگی شما هست، حتماً ساعاتی از روز، او را به پیاده‌روی ببرید و اجازه دهید با دیگر سگ‌های درون پارک بازی کند. برای این کار سعی کنید از قلاده کتفی سگ به جای قلاده گردنی استفاده کنید تا سگ شما اذیت نشود و خیالتان هم از بابت فرار نکردن او راحت باشد.گردش بردن سگ‌ها در طول هفته، حس قدردانی را در وجود آن‌ها بیشتر خواهد کرد و باعث می‌شود تا به شما وابسته‌تر شوند.

  • به سگ خود احترام بگذارید.

در طول فرآیند وابستگی به نیازهای سگ خود احترام بگذارید و او را به انجام کاری مجبور نکنید. یکی از راه‌های مهم در وابسته کردن او، احترام به حریم خصوصی سگ است. حتماً برای جای خواب سگ مکانی ویژه را در نظر بگیرید و محدوده‌ای از خانه خود را به او اختصاص دهید تا در طول روز برای استراحت و بازیابی انرژی خود به آن منطقه برود. همچنین اگر سگ شما نوازش کردن و بازی کردن را دوست ندارد و با لمس دستانتان خود را کنار می‌کشد به او احترام بگذارید و به سراغ امتحان کردن روش‌های دیگر بروید.

  • به زبان بدن سگ خود توجه کنید.

شاید سگ‌ها به صورت زبانی نتوانند با شما صحبت کنند، اما با زبان بدن به شما خواسته‌هایشان را خواهند فهماند. توصیه می‌کنیم که حتماً با زبان بدن سگ‌ها آشنا شوید. نحوه حرکت دادن دم آن‌ها یا سرعت تکان دادن آن نشانه‌ای است که می‌توانید با توجه به آن به نیاز سگ خود پی ببرید. زاویه‌ای که به بدن خود می‌دهند، حالت گوش‌ها و چشم‌هایشان نشانه‌های دیگری است که نباید آن‌ها را نادیده بگیرید. زمانی که به حرف‌های سگ خود با توجه به زبان بدن او گوش دهید، بعد از گذشت مدتی شاهد وابسته کردن او به خودتان خواهید شد.

بیشتر بخوانید:  بهترین وکیل مهریه در تهران با مشاوره رایگان وکیل مهریه موسسه حقوقی دادآرمان

پیشنهاد میگردد مقاله “انواع صدای سگ و پارس سگ” مطالعه گردد.

  • قوانینی برای سگ خود در نظر بگیرید.

سگ‌ها موجوداتی وظیفه‌شناس و مسئولیت‌پذیر هستند که پیروی از قوانین را دوست دارند. پس بهتر است برای آن‌ها قوانینی را وضع کنید. تعیین قوانین از سردرگمی و گیج شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند و آن‌ها را از بلاتکلیفی نجات خواهد داد. شما باید برای زمان بازی، زمان غذا خوردن، وقت استراحت و پیاده‌روی او برنامه‌ای تنظیم کنید. زمانی که وقت انجام هر کاری را برای او تعیین کنید، او شما را به چشم یک رهبر می‌بیند و بیشتر به شما وابسته خواهد شد، زیرا سگ‌ها تمایل زیادی دارند تا صاحبان خود را خوش‌حال نگه‌دارند و ناراحتی شما آن‌ها را غمگین خواهد کرد. پس هر کاری می‌کنند تا شما شاد و خوش‌حال باشید.

  • اسباب‌بازی‌های مناسب برای سگ خود تهیه کنید.

در بخش‌های قبلی گفتیم که سگ‌ها تا چه اندازه بازی کردن را دوست دارند. برای بازی با آن‌ها حتماً به فکر تهیه اسباب‌بازی مخصوص سگ باشید. با کمک اسباب‌بازی می‌توانید برای آن‌ها تنوع ایجاد کنید و حس شادی آن‌ها چندین برابر شوند. در خرید اسباب‌بازی‌ها دقت کنید تا کاملاً استاندارد باشند و خطری برای سلامتی سگ شما نداشته باشند.

  • به دنبال ماجراجویی با سگ خود باشید.

سعی کنید مکان‌های جدید را با سگ خود کشف کنید. سگ‌ها موجوداتی کنجکاو هستند و از دیدن مکان‌های تازه ذوق‌زده خواهند شد. برای مثال او را با خود به مسافرت ببرید. در حین پیاده‌روی کارهای جالب برای او انجام دهید تا از شما ذهنیت خوبی پیدا کند و وابسته شود.

  • سگ خود را سالم نگه‌دارید.

توجه به تغذیه و بهداشت سگ برای حفظ سلامتی او بسیار مهم است. حتماً هر چند وقت یک بار او را به نزد دامپزشک ببرید تا معاینه شود و در صورت وجود مشکل برای درمان اقدام کنید. وجود مشکلی در سلامتی سگ او را کسل می‌کند و دیگر تمایلی به گذراندن وقت با شما نخواهد داشت. برای تهیه غذای سالم و تازه سگ خود حتما تاریخ انقضا و ارجینال بودن محصول را چک کنید و از یک پت شاپ معتبر و با سابقه خرید خود را انجام دهید.

  • به منبعی شگفت‌انگیز برای سگ خود تبدیل شوید.
بیشتر بخوانید:  دندانپزشکی آنلاین، گامی نو در پیشرفت دندانپزشکی

باید به سگ خود جوری وانمود کنید که شما منبع رفع تمام نیازهای او از قبیل غذا، سلامتی، شادی، آرامش و موارد بسیار دیگر هستید. برای مثال در قبال غذایی که به او می‌دهید از او درخواست انجام کاری را کنید تا بفهمد برای دریافت غذا باید از آموزش‌های شما تبعیت کند. در استفاده از اسباب‌بازی‌ها نیز این تکنیک را به کار بگیرید.

  • در هنگام آموزش به موفقیت سگ خود توجه کنید.

برای آموزش دادن سگ خود از راهکارهایی کمک بگیرید تا او تمایل بیشتری به موفقیت داشته باشد. برای مثال برای او تشویقی در نظر بگیرید و او را تحریک کنید تا به حرف شما گوش دهد و دقیقاً کاری که مدنظر دارید را انجام دهد. موقعیت‌های را برای او در نظر بگیرید که بتواند از پس انجام آن‌ها به‌خوبی برآید. زمانی که شما برای موفقیت سگ خود تلاش کنید، او اعتماد ‌به نفس بیشتری کسب خواهد کرد و اعتمادش به شما به‌عنوان یک رهبر افزایش خواهد یافت.

سخن آخر

راهکارهای بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید با کمک گرفتن آن‌ها سگ خود را بیشتر وابسته کنید و از تمام لحظاتی که با او هستید، لذت ببرید. تعدادی از این تکنیک‌ها در بالا گفته شد تا شما ارتباط قوی‌تری با سگ عزیز خود پیدا کنید. حتماً در کنار استفاده از تکنیک‌های روانشناسی مانند نشان دادن محبت خود به او، بازی کردن، پیاده‌روی، کمک به موفقیت او در چالش‌ها، به تغذیه سالم و تهیه اسباب‌بازی‌های باکیفیت توجه کنید. برای خرید غذا و تشویقی سگ حتماً یک پت شاپ معتبر را در نظر داشته باشید که تمام غذاهای آن سالم و تازه باشد و خطری سلامتی سگ شما را تهدید نکند. پت‌شاپ زیماپت یکی از بهترین فروشگاه‌های مخصوص لوازم حیوانات خانگی است که بهترین محصولات را برای مشتریان خود عرضه می‌کند.

مطلب پیشنهادی

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟ مایکروویو و سولاردام دو وسیله محبوب در …