عمل بینی با لیزر، فریب یا واقعیت

عمل بینی با لیزر، فریب یا واقعیت

عمل بینی با لیزر، اصطلاحی است که امروز زیاد می شنویم و تبلیغات مختلف آن را در وب سایت ها و کلینیک های زیبایی پوست و مو می بینیم. اگر از انجام عمل بینی به دلیل عوارض زیاد و بیهوشی در اتاق عمل می ترسید و برای انجام این عمل شک دارید یا به دنبال راه های جایگزین برای تغییر فرم بینی خود هستید توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انواع عمل بینی

در ابتدا بهتر است انواع عمل های بینی را با یکدیگر مرور کنیم. ساختار بینی از پوست، غضروف و استخوان تشکیل شده است. برای ایجاد تغییر در بینی، پزشک جراح با برش پوست بینی و دسترسی به بافت های زیرین، می تواند فرم آن را تغییر دهد. در عمل بینی بسته، جرح برش هایی را داخل بینی ایجاد می کند و پوست به میزان کمی از اسکلت جدا شده و تغییرات کمی اعمال می شود.

در عمل بینی باز، علاوه بر برش های داخلی، پوست به صورت کامل از روی بینی برداشته شده و جراح دید کاملی به بخش های مختلف بینی و ایجاد تغییرات دارد. برای ایجاد تغییرات اساسی این عمل بیشتر توصیه می شود و دوره نقاهت آن نیز طولانی تر است.

لازم به ذکر است، نحوه عمل بینی هر فرد بسته به شرایط و نوع بینی استخوانی یا گوشتی متفاوت بوده و توسط جراح تعیین می شود.  با وجود پیشرفت علم پزشکی و استفاده گسترده از لیزر در جراحی های چشم، دندانپزشکی و عمل های زیبایی پوست، هنوز استفاده از این روش در عمل بینی تایید نشده و عمل بینی با لیزر در هیچ جای دنیا انجام نشده و هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد.

بیشتر بدانید: بهترین جراح بینی در تهران

تفاوت رینوپلاستی با عمل بینی با لیزر

رینوپلاستی، عمل چراحی بینی است که به دو روش باز و بسته انجام می شود و در آن پوست بینی برش داده شده و تغییراتی در ساختار بینی انجام می شود. در این عمل که جنبه زیبایی دارد، می توان مشکلات مربوط به پولیپ و انحراف تیغه بینی را نیز درمان کرد. در عمل بینی با لیزر، در لایه های بالایی پوست، تغییرات کمی ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید:  برای نصب دوربین شرکت دوربین مداربسته بهتر است یا نصاب

آیا عمل بینی با لیزر برگشت پذیر است؟

بله، با توجه به اینکه در این عمل، استخوان و بافت های داخلی بینی هیچ تغییری نمی کنند و از طرفی پوست بافتی زنده است که سلول های رویی آن به تدریج جدا می شوند، تغییرات ایجاد شده روی پوست ممکن است به تدریج از بین بروند و اثر این عمل مانند روش های جراحی بینی طولانی مدت و دائمی نیست.

عمل بینی با لیزر برای چه مواردی استفاده می شود؟

این روش برای تغییر رنگ پوست و ایجاد سایه روشن در آن، برطرف کردن محل زخم و اسکار، رفع جای بخیه های ناشی از عمل جراحی بینی، از بین بردن جای جوش و آکنه و کاهش چربی های زیر پوست ناحیه بینی استفاده می شود.

بیشتر بدانید: بهترین جراح بینی استخوانی در تهران

دوران نقاهت بعد از عمل بینی با لیزر

با توجه به اینکه این عمل باعث ایجاد تغییرات مختصر در لایه خارجی پوست می شود، دوران نقاهت آن نیز بسیار کوتاه است و التهاب ایجاد شده بعد از عمل به سرعت رفع می شود.

لیزر در علم پزشکی تحولات بسیاری را ایجاد کرده است، اما کاربرد آن در جراحی بینی زیبایی هنوز در مراحل اولیه است و به عنوان روشی مجزا اثبات نشده است.

فرق پلکسر با پلاسما تراپی

روش هایی که به عنوان عمل بینی با لیزر در اینترنت و تبلیغات مختلف به کاربران معرفی می شود، روش های پلکسر و پلاسما تراپی است که معمولا اثرات موقتی دارد و ماندگار نیست.

این دو روش ممکن است توسط متقاضیان عمل بینی با یکدیگر اشتباه گرفته شود، اما باید بگوییم که این دو روش کاملا با یکدیگر متفاوت هستند و دستگاهی که در هرکدام از این روش ها استفاده می شود نیز تفاوت های اساسی با هم دارند.

سوال مهمی که مطرح می شود این است که کدام یک از این روش ها می تواند روی نواقص ظاهری بینی تاثیر مثبت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) در این هتل با خرس‌های قطبی زندگی کنید!

از تکنیک پلکسر برای اصلاح بینی های گوشتی استفاده می شود، اما این شیوه نمی تواند جایگزین عمل جراحی بینی باشد و فقط می تواند جای لک و چروک های سطحی پوست را برطرف کند و اثر آن نیز موقتی است.

این شیوه جایگزین مناسبی برای جراحی بینی نیست و اگر از شکل ظاهری بینی خود راضی نیستید می بایست به سراغ روش های جراحی بروید.

ایمن ترین روش برای عمل بینی کدام است؟

روش های پلکسر و پلاسما تراپی یا پلاسما جت با وجود ایجاد تغییرات ظاهری در پوست، بدون عوارض نیستند و توسط پزشکان متخصص توصیه نمی شوند. درست است که این روش ها تا حدودی غیرتهاجمی محسوب می شوند، اما جراحی بینی نسبت به این روش ها ایمن تر است و اگر توسط پزشک باتجربه و ماهر انجام شود می تواند نتایج مطلوب با عوارض جانبی بسیارکم را برای شما به ارمغان بیاورد.

افراد مناسب برای عمل بینی با لیزر

عمل بینی با لیزر با وجود اینکه با پوست افراد سروکار دارد و روشی تهاجمی نیست، برای تمام افراد توصیه نمی شود و ممکن است هیچ تاثیر مثبتی برای بعضی از متقاضیان نداشته باشد و باعث ایجاد مشکلات جدی از جمله باقی ماندن اسکار و سوختگی شدید شود. به طور کلی، عمل بینی با لیزر برای افراد زیر مناسب نیست.

  • افراد دارای مشکلات انعقادی خون (خون این افراد لخته نمی شود.)
  • افرادی که به تازگی برنزه کرده اند و پوست در معرض حرارت یا آفتاب شدید قرار گرفته است.
  • افراد دیابتی که زخم آن ها دیر بهبود می یابد.

عوارض بعد از عمل بینی با لیزر

در این روش هیچگونه برشی روی پوست ایجاد نمی شود، به همین دلیل دوران نقاهت آن نیز کوتاه است، البته بروز قرمزی به دلیل ایجاد سوختگی مختصر در پوست طبیعی است و زخم های کوچک ایجاد شده در عمل بینی با لیزر به سرعت رفع می شود. توجه داشته باشید در طول مدت نقاهت خود از دستکاری پوست و زخم های ایجاد شده خودداری کنید تا روند بهبودی نیز تسریع شود.

بیشتر بخوانید:  زن چینی رکوردار بلندترین مژه جهان+تصاویر

کلام آخر

“عمل بینی با لیزر، واژه ای است که از لحاظ پزشکی صحت ندارد و نوعی شعار تبلیغاتی محسوب می شود. از لیزر در عمل های بینی به عنوان یک ابزار برای ایجاد برش های سطحی استفاده می شود، اما به عنوان یک روش جراحی هنوز تایید نشده و در حال بررسی است. قبل از انجام هر اقدام زیبایی و درمانی، با صرف زمان کافی، بهترین پزشک و جراح در آن حوزه را انتخاب کرده و از وی مشورت بخواهید. پزشک شما در جلسه مشاوره بهترین روش را متناسب با وضعیت شما پیشنهاد می دهد.”

سوالات متداول

آیا عمل بینی با لیزر محدودیت سنی دارد؟

این عمل اثراتی را روی پوست بیمار ایجاد می کند و باعث تغییر در ساختار بینی نمی شود، از همین رو محدودیت سنی خاصی ندارد. البته از روش های مختلف مانند پلکسر و پلاسما جت یا لیزر CO2  فرکشنال در افراد 35 تا 55 سال معمولا استفاده می شود.

آیا از لیزر برای جراحی بینی استفاده می شود؟

در برخی از جراحی ها و با تشخیص پزشک، ممکن است از لیزرهای مخصوص برای ایجاد برش پوست استفاده شود.

عمل بینی با لیزر در کدام شهر انجام می شود؟

این موضوع به نوعی شعار تبلیغاتی محسوب می شود و عمل بینی با لیزر با هدف اصلاح ساختار بینی و تغییر فرم آن تاکنون در هیچ کشوری انجام نشده است.

تغییرات انجام شده در عمل بینی با لیزر امکان بارگشت دارد؟

بله، با توجه به اینکه این تغییرات روی پوست ایجاد می شود اثرات این نوع عمل ها موقتی است و تغییرات ایجاد شده در ظاهر پوست ممکن است دوباره نمایان شود.

عمل بینی با لیزر برای چه افرادی مناسب است؟

این عمل برای افرادی که پوست بینی آن ها ضخیم است یا نیاز به تغییرات جزئی در پوست ناحیه بینی خود دارند می تواند مناسب باشد، اما باز هم این نظر قطعی نیست و پزشک متخصص پس از معاینه بیمار در این خصوص نظر قطعی را خواهد داد.

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

تاثیرات مثبت و منفی تبلیغات بر شکل‌گیری برند

تاثیرات مثبت و منفی تبلیغات بر شکل‌گیری برند در دنیای پر تنوع امروزی بازارهای جهانی، …