آرایش اسموکی چیست؟

اگر می‎خواهید توجه دیگران را به چشمانتان معطوف کنید، آرایش اسموکی بهترین گزینه برای شما است. حال ممکن است برایتان این سوال پیش آید که آرایش اسموکی چیست ؟

در پاسخ باید بگوییم که آرایش اسموکی یکی از سبک‌های میکاپ صورت است که در آن چشم‎ها اهمیتی دوچندان پیدا می‎کنند. در این سبک چشم‎ها را با استفاده از مداد و سایه تیره می‏کنند که با انجام این‎کار ظاهر فرد جذاب‎ و کلاسیک به نظر می‎رسد.

همچنین در آرایش های اسموکی افتادگی پلک‌ها با میکاپ اصلاح می‎شوند و چهره حالتی استخوانی و کشیده پیدا می‎کند. بنابراین افرادی که صورت بدون زاویه و گردی دارند می‌توانند از این نوع آرایش برای زاویه‎دارکردن چهره خود استفاده کنند.

 

زیرسازی صورت در آرایش اسموکی دخترانه

چیزی که حتی در آرایش اسموکی ساده نیز باید به آن توجه داشته باشید، زیرسازی صورت است. برای این‎کار نیاز به محصولاتی مانند کرم‏پودر، کانتور، فیکساتور، کانسیلر و پرایمر دارید که می‎توانید این محصولات را از وب‏سایت https://elanza.com تهیه کنید.

برای زیرسازی صورت در آرایش های اسموکی ابتدا بهتر است از ماسک آبرسان استفاده کنید یا صورت خود را با روغن مخصوص ماساژ دهید. پس ‌از آن کرم‎پودر هم‎رنگ یا تیره‎تر از پوستتان را با اسفنج روی تمام پوست صورت پخش کنید تا یک لایه نازک از کرم‎پودر روی سطح پوستتان قرار بگیرد.

در مرحله بعد می‌توانید از کانتور برای زاویه‎سازی صورت استفاده کنید. در این مرحله نهایت دقت را داشته باشید تا حالت چهره‎تان کاملاً استخوانی و کشیده شود.

در مرحله آخر از کانسیلر و پرایمر برای زیرسازی دور چشم و اطراف پلک‌ها استفاده کنید. زیرسازی پلک‎ها باید به‌گونه‌‎ای باشد که مشکلاتی مانند خستگی یا افتادگی پلک‎ها را اصلاح کند.

 

میکاپ چشم‎ها در آرایش اسموکی دخترانه

در گذشته اگر کسی می‎پرسید که آرایش اسموکی چیست ، در پاسخ باید می‎گفتیم این مدل، آرایشی غلیظ است که در آن از رنگ‌های تیره و پررنگ برای آرایش لب‎ها و گونه‎ها استفاده می‏شود. اما امروزه می‎توان سبک اسموکی را با سبک لایت ترکیب کرده و با آرایش اسموکی لایت یا ساده برای حضور در میهمانی‎های مختلف آماده شد.

بیشتر بخوانید:  باید ها و نبایدهای آرایشی در زمستان

اما نحوه آرایش چشم‎ها در آرایش اسموکی ساده و غلیظ به چه صورت است؟ برای آرایش چشم‌ها نیاز به سایه اسموکی، مداد و خط چشم، ریمل و مژه مصنوعی خواهید داشت. البته برای جلوگیری از غلیظ‎شدن آرایش چشم‌ها می‎توانید مژه مصنوعی را از لوازم آرایشی مورد نیاز حذف کنید.

پیش از آرایش چشم‎ها ابتدا بررسی کنید که حالت چشم‎هایتان چگونه است. برای مثال آرایش چشم‎های نزدیک به هم کمی متفاوت‎تر از آرایش چشم‎های دور از هم است.

بعد از شناخت حالت چشم‎ها می‌توانید از کمی سایه‎ روشن برای پشت پلک‎ها استفاده کنید. پس‌ازآن کم‎کم رنگ‎های تیره را اضافه کرده و سایه چشم‌هایتان را کامل کنید. در آرایش اسموکی لایت بهتر است رنگ‎های تیره را حذف کرده یا در فاصله نزدیک‎تری به خط رویش مژه‎ها بزنید.

معمولاً هدف اکثر افراد از آرایش اسموکی دخترانه تغییر حالت چشم‎ها به حالت گربه‌ای است که می‌توانید با تیزکردن حالت سایه و خط چشم، باعث کشیده به‏ نظر رسیدن چشم‎هایتان بشویید.

بعد از سایه نوبت به خط چشم می‎رسد و پس‌ از آن می‌توانید از ریمل برای بلند و تیره‎تر شدن مژه‎ها استفاده کنید. البته در آرایش اسموکی غلیظ استفاده از مژه مصنوعی نیز رایج است.

مراحل آرایش اسموکی ساده و غلیظ صورت

 

  • آرایش لب‎ها: در آرایش اسموکی لایت ، سعی کنید توجه را به چشم‎هایتان معطوف کنید. بنابراین بهتر است رژ لبی را انتخاب نمایید که رنگی روشن و مات داشته باشد.

برای مثال رژ لبی که تناژ رنگی صورتی یا نارنجی داشته باشد، انتخاب مناسبی است. همچنین می‌توانید از رژ لب‌های کالباسی و شکلاتی نیز استفاده کنید.

  • آرایش گونه‎ها: همان طورکه گفته شد در آرایش های اسموکی زاویه‎سازی صورت اهمیت زیادی دارد؛ به‌همین‏دلیل در این روش باید از رژگونه به‎صورتی استفاده کنید که باعث برجسته‎تر کردن گونه‌هایتان شود.
بیشتر بخوانید:  مراقبت های پس از لیزر پوست

شما می‌توانید رنگ رژگونه را با رنگ رژ لبتان هماهنگ کنید یا از رژگونه تیره‎تر استفاده کنید که در این‏صورت آرایشتان غلیظ‎تر می‏شود.

  • استایل موها: اگر آرایش اسموکی ساده را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید موهایتان را به‎سادگی در پشت سر جمع کنید یا باز بگذارید. اما توصیه می‎کنیم به‌هیچ‎عنوان از شینیون‎های شلوغ استفاده نکنید؛ زیرا قرار است چشم‎های شما در مرکز توجه قرار بگیرند.

در رابطه با رنگ موها نیز باید گفت که رنگ‎های تیره مانند مشکی هماهنگی بیشتری با آرایش چشم‌ها دارند.

آیا آرایش‎ اسموکی دخترانه برای عروس مناسب است؟

تاریخچه آرایش اسموکی به دوران مصر باستان بازمی‎گردد. در این دوره زنان از پودر سنگ‎های معدنی به‎عنوان سایه چشم استفاده ‎کرده و با استفاده از سرمه چشم‎هایشان را کاملاً سیاه می‎کردند. اما جالب است بدانید که با گذشت سال‎ها این سبک آرایشی همچنان در جهان محبوب و پرطرفدار است.

امروزه بسیاری از هنرپیشه‎های هالیوودی از سبک اسموکی برای آرایش چشم‎هایشان الهام می‏گیرند. همچنین برای زاویه‎سازی صورت با میکاپ، آرایش اسموکی را گزینه بسیار مناسبی می‌دانند. با وجود این توضیحات آرایش اسموکی دخترانه و ساده گزینه بسیار مناسبی برای عروس‎خانم‎های زیبا است.

با انتخاب این سبک می‎توانید تغییر قابل توجه‎ای در چهره‎تان ایجاد کرده و توجه تمامی مهمان‎ها را به سمت خود جلب کنید. برای مثال اگر لباس عروس شما شاین‎دار است می‌توانید با انتخاب سایه اسموکی شاین هماهنگی کاملی بین لباس و آرایشتان ایجاد کنید.

آرایش شاین برای میهمانی‎ شب انتخاب بسیار مناسبی است و باعث می‎شود شما در میان جمع بدرخشید. البته ممکن است جزء افرادی باشید که آرایش مات را بیشتر می‎پسندند. در این‏صورت می‌توانید از سایه اسموکی مات استفاده کرده و باعث جوان‎تر به نظر رسیدن چهره‎تان شوید.

نکات آرایش اسموکی لایت و غلیظ

 

اگر آرایش اسموکی ساده و لایت را می‎پسندید از سایه تیره تنها در نزدیکی خط رویش مژه‎ها استفاده کنید. اما در آرایش اسموکی غلیظ هم این نکته را در نظر داشته باشید که تیره‎ترین قسمت باید به خط رویش مژه‎ها نزدیک‏تر باشد.

بیشتر بخوانید:  دلیل ریزش موی شدید بعد از رنگ زدن

توصیه می‎کنیم برای انتخاب رنگ سایه‎ها به رنگ چشم‎هایتان توجه داشته باشید و نهایتاً از 3 رنگ سایه مختلف استفاده کنید. در حین سایه‎زدن به پلک‎ها، پلک‎های شما بوم است و سایه، رنگ نقاشی! بنابراین حتماً از براش مناسب برای سایه‎زدن استفاده کنید و رنگ‎ها را به‎خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.

آرایش های اسموکی انتخاب مناسبی برای میکاپ روزانه نیستند؛ چراکه آرایشی سنگین‌اند و باعث کاهش تنفس سطح پوست می‎شوند. بنابراین اکیداً توصیه می‎کنیم که پیش از خواب، آرایش صورتتان را با میسلارواتر پاک کنید.

پس ‎از آن از شوینده مخصوص برای شست‌وشوی پوست صورت و چشم‎ها استفاده کرده و تمامی مواد آرایشی را از چهره‎تان پاک کنید.

بعد از شستن صورت از تونر، سرم پوست، آبرسان و مرطوب‎کننده استفاده کنید تا پوست صورتتان با مواد مغذی تغذیه شود. به این‎صورت از ایجاد چین و چروک پوست جلوگیری شده و پوست صورت کاملاً پاکسازی و آبرسانی می‏شود.

به‎عنوان نکته آخر توصیه می‎کنیم برای خرید محصولات آرایشی و مراقبت از پوست از طریق فروشگاه‎های معتبر اقدام کرده و از اصالت کالای مورد نظر اطمینان پیدا کنید.

 

جمع‎ بندی

در این مقاله بررسی کردیم که آرایش اسموکی چیست و مراحل انجام آن به چه صورت است. به‎طور خلاصه آرایش اسموکی آرایشی است که در آن چشم‎ها را با سایه و خط چشم تیره می‎کنند. در واقع در این سبک چشم‎ها مرکز توجه هستند اما به‎طورکل هدف از این نوع آرایش زاویه‎‏سازی و برجسته کردن اجزای چهره است.

همچنین در این مقاله محصولات آرایشی مورد نیاز برای آرایش اسموکی را نیز مورد بررسی قرار دادیم. سپس در رابطه با مراقبت‎های پوستی بعد از آرایش اسموکی، نکات لازم را خدمت شما عزیزان ارائه دادیم.

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

مطلب پیشنهادی

راهکارهایی برای پیشگیری و درمان عفونت بعد از کاشت مو

عفونت بعد از کاشت مو علل، پیشگیری و درمان عفونت بعد از کاشت مو عفونت …