آشپزی بدون روغن با محصولات نالینو

در دهه های گذشته، استفاده از روغن در آشپزی برای پخت و پز بسیار رایج بود. انواع روغن های گیاهی و حیوانی درطبخ غذاها مورد استفاده قرار می گرفت. اما اخیراً، روش های جدیدی برای پخت و پز بدون استفاده از روغن، مطرح شده است. یکی از این روش ها استفاده از ظروف پخت و پز چدنی و بی نیاز به روغن است که چند سالیست توسط گروه تولیدی و صنعتی نالینو مورد توجه قرار گرفته است.

اگر شما هم کنجکاو هستید که بدانید آشپزی بدون روغن چه ویژگی هایی داشته و چه مزایایی برای بدن ما به همراه دارد، پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چرا از ظروف چدنی برای آشپزی بدون روغن استفاده می شود؟

ظروف پخت و پز چدنی از قدیمی ترین و محبوب ترین انواع ظروف پخت و پز هستند. در دنیای آشپزی های نوین، این ظروف به عنوان یک ابزار چند منظوره معرفی شده اند که برای پخت و پز انواع غذاها مورد استفاده قرار می گیرند.

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا، از ظروف چدنی نچسب برای طبخ غذاهای مختلف استفاده می شود. در کشور ما هم گروه تولیدی و صنعتی نالینو، چند سالیست که اقدام به تولید ظروف پخت و پز چدنی با پوشش دیسکاور نچسب نموده است.

گروه نالینو با استفاده از این پوشش نچسب، امکانی را برای مصرف کنندگان ایرانی به وجود آورده است که انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را بدون نیاز به روغن و با طعمی بسیار مطبوع و دلنشین طبخ نمایند.

خوب است که بدانیم، اثر حرارت روی ظروف پخت و پز چدنی بسیار بالا است. یعنی درجات بسیار بالایی از حرارت را می تواند تحمل کند. بنابراین غذاها دراین ظروف به طور یکنواخت و بهینه پخت می شوند. این ویژگی موجب شده است که ظروف پخت و پز چدنی برای آشپزی بدون استفاده از روغن بسیار مناسب باشند.

بیشتر بخوانید:  آشنایی بازندگی در شهر داروین استرالیا

استفاده از ظروف چدنی نالینو چه مزایایی دارد؟

استفاده از محصولات نالینو، مزایای بسیاری برای ما دارد. به این معنی که طبخ غذا در ظروف پخت و پز چدنی نالینو باعث می شود که شما بتوانید غذاهایی با کمترین میزان چربی و روغن تهیه کنید. این موضوع برای افرادی که به دنبال یک رژیم غذایی سالم هستند، بسیار مهم است.

چرا که همین عدم مصرف روغن در کاهش وزن و سلامت کبد افراد تاثیر بسیار زیادی دارد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از ظروف پخت و پز چدنی و بی نیاز به روغن نالینو، عدم تماس غذا با مواد شیمیایی مضر است. روغن های گیاهی ممکن است در دمای بالا متلاشی شوند و مواد مضری را تولید کنند، اما در ظروف پخت و پز چدنی این خطر وجود ندارد.

همچنین، محصولات نالینو دارای خاصیت عدم چسبندگی هستند. این یعنی شما نیازی به استفاده از روغن برای جلوگیری از چسبیدن غذا به بدنه و دیواره های ظرف ندارید. تمامی ظروف چدنی نالینو دارای پوشش داخلی نچسبی به نام دیسکاور هستند. این پوشش که منحصرا در ظروف نالینو مورد استفاده قرار می گیرد، مانع از چسبیدن مواد غذایی به سطح ظرف می شود.

چگونه و در کجا از ظروف چدنی نالینو استفاده کنیم؟

برای آشپزی بدون استفاده از روغن با ظروف پخت و پز چدنی نالینو، هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد. در واقع این شما هستید که می توانید انتخاب کنید روی اجاق گاز آشپزی کنید یا داخل فر و یا روی آتش زغال. تحت هر شرایطی ظرف شما آسیب نخواهد دید و بدون استفاده از روغن می توانید انواع غذاها را داخل آن طبخ نمایید.

استفاده از ظروف پخت و پز چدنی نالینو در آشپزی بدون روغن، به شما امکان می دهد تا غذاهای خوشمزه را با کمترین میزان چربی و روغن تهیه کنید. می توانید مرغ، گوشت، ماهی و حتی سبزیجات را در این ظروف بپزید و از طعم واقعی آن ها لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:  جغد دهان‌قورباغه‌ای؛ لایک‌خورترین پرنده اینستاگرام

از جمله روش های معروف برای آشپزی بدون استفاده از روغن، می توان به روش پخت گریل اشاره کرد. گریل کردن انواع گوشت و سبزیجات در تابه های گریل نالینو، طعمی لذت بخش و به یاد ماندنی را برای شما به همراه خواهد داشت.

علاوه بر این می توانید مطمئن باشید که در کنار حفظ طعم های واقعی مواد غذایی، تمامی املاح و ویتامین های موجود در غذا را هم حفظ کرده اید. به همین خاطر معمولا افرادی که به دنبال رژیم های غذایی کم کالری و سبک تغذیه سالم هستند، به سراغ ظروف چدنی نالینو می روند.

چه غذاهایی را می توان بدون روغن در ظروف نالینو تهیه کرد؟

یکی دیگر از ویژگی هایی که محصولات نالینو را از سایر ظروف پخت و پز موجود در بازار متمایز می کند، شکل و ظاهر آن هاست. بسیاری از تابه های چدنی نالینو، بدون داشتن دیواره بلند، به شما این امکان را می دهند که انواع نان و پیتزا را در این تابه ها درست کنید. بدون این که حتما نیازی به فر داشته باشید.

علاوه بر نان و پیتزا، شما می توانید تکه های مرغ و ماهی طعم دار شده را داخل تابه های نالینو گریل کنید. برای این کار می توانید هم از اجاق گاز منزل استفاده کنید و هم از زغال آتش در دل طبیعت.

با استفاده از ظروف پخت و پز چدنی بی نیاز به روغن، می توانید در آشپزی خانگی خود تنوع بیشتری ایجاد کنید. به عنوان مثال، می توانید غذاهای سنتی محلی را در این ظروف تهیه کنید و از طعم آن ها لذت ببرید.

همانگونه که گفتیم، نالینو علاوه بر تابه های مختلف، انواع قابلمه و ظروف دیزی را نیز تولید می کند. این ظروف برای پخت انواع غذاهای سنتی مثل خورشت ها، آش ها و حلیم ها بسیار مناسب هستند. زیرا به دلیل خاصیت هدایت حرارت بالایی که دارند، باعث می شوند غذاها به طور کامل پخت شوند و یا به اصطلاح خودمان به خوبی جا بیافتند.

بیشتر بخوانید:  دانلود آهنگ بی کلام برای کلیپ - آهنگ پس زمینه کلیپ

سخن آخر

با استفاده از ظروف پخت و پز چدنی و بی نیاز به روغن نالینو، شما می توانید آشپزی سالم تری داشته باشید و غذاهایی با کمترین میزان چربی و روغن را تهیه کنید. ظروف نالینو، علاوه بر اینکه به شما کمک می کنند در آشپزی از روغن کمتری استفاده کنید، در حفظ طعم اصیل مواد غذایی و همچنین املاح و ویتامین های آن ها نیز تاثیر بسزایی دارند.

علاوه بر تمامی این موارد، استفاده از ظروف پخت و پز چدنی تاثیر قابل توجهی در طعم غذا دارد. به علت خاصیت حرارت پذیری بالای چدن، این ظروف می توانند حرارت را به طور یکنواخت و متوازن منتقل کنند. این به معنای آن است که غذا در ظروف چدنی به طور یکنواخت پخته شده و بهتر جا می افتد.

بنابراین، با استفاده از ظروف پخت و پز چدنی، علاوه بر این که می توانید انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را در آشپزخانه خود آماده کنید، می توانید سطح بالایی از سلامتی را نیز تجربه نمایید.

بنابراین توصیه می کنیم که اگر به هر دلیلی به فکر کاهش وزن و تناسب اندامتان هستید و یا می خواهید سبک سالم تری از تغذیه را تجربه نمایید، استفاده از ظروف چدنی را به روش های روزانه آشپزی تان اضافه کنید.

در کنار همه این موارد، محصولات نالینو با ویژگی عدم چسبندگی بالایی که دارند خیال شما را از بابت چسبیدن انواع مواد غذایی به سطح ظرف راحت می کنند. بنابراین چه در خانه باشید و چه در دل طبیعت، می توانید انواع غذاهای سالم و کم کالری را برای خود و عزیزانتان آماده نمایید.

پایان رپورتاژ اگهی

مطلب پیشنهادی

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟ مایکروویو و سولاردام دو وسیله محبوب در …