رژیم غذایی مناسب برای پوست صورت | بهترین میوه ها برای رفع جوش و آکنه صورت

برای کسانی که به سلامتی و زیبایی پوست خود ارزش زیادی قائل هستند، بهترین رژیم غذایی برای پوست صورت اهمیت فراوانی دارد. در کنار استفاده و خرید انواع محصولات مراقبت از پوست و صورت در واقع از طریق بهترین رژیم غذایی برای پوست صورت می توانید پوست سالم و شفافی را داشته باشید. به مرور زمان و با بالا رفتن سن، پوست ممکن است که دچار آسیب های متعددی شود لذا مراقبت از آن از جمله استفاده از بهترین خوراکی ها برای درمان مشکلات پوستی و میوه های مفید برای پوست صورت می تواند، پوست شما را برای سال های طولانی شاداب و سرزنده نگه دارد.

رژیم غذایی مناسب برای پوست صورت

بهترین رژیم غذایی برای پوست صورت

بهترین رژیم غذایی برای پوست صورت در واقع دارای بایدها و نبایدها است یعنی در بهترین رژیم غذایی برای پوست صورت یک سری مواد مفید و ضروری مصرف شود و از مصرف یک سری مواد غیر ضروری و آسیب زا برای پوست صورت نیز پرهیز شود.

حتما بخوانید: بهترین روش برای لایه برداری صورت در منزل

آسیب های مختلفی ممکن است که پوست را در معرض تهدید قرار دهد که از جمله شایع ترین آن ها می توانیم به جوش و آکنه، لک های پوستی و چین و چروک پوست خصوصا در ناحیه صورت اشاره داشته باشیم. در واقع بهترین رژیم غذایی برای پوست صورت روشی است که شما با پیشگیری و درمان به سراغ بسیاری از مشکلات پوستی می روید.

نقش ویتامین ها در بهترین رژیم غذایی برای پوست صورت

نقش موثر ویتامین ها برای کارکرد مناسب تمامی اجزای بدن برای کسی پوشیده نیست، از مهم ترین تاثیرات مثبت ویتامین ها برای شادابی پوست است. ویتامین ها نقش محوری در بهترین رژیم غذایی برای پوست صورت دارند بدین معنی که باید در مصرف غذایی به نوع ویتامین ها توجه داشته باشید. برای مثال ایجاد لک های پوستی از عوارض شایع در پوست است که ممکن است که به دلایل مختلف از جمله بالا رفتن سن زیاد شود برای مبارزه با لک های پوستی باید به سراغ ویتامین ب بروید که در گوشت به صورت فراوان وجود دارد.

بیشتر بخوانید:  10 دئودورانت طبیعی که می توانید در خانه درست کنید

مشکلات مربوط به پوست صورت

ویتامین ث و آنتی اکسیدان ها از دیگر ویتامین ها و موادی هستند که می توانند برای از بین بردن لک ها و پیشگیری از بروز آن ها موثر واقع شوند. توت فرنگی، کیوی، انار، آناناس، گوجه فرنگی و آلو از جمله میوه هایی هستند که می توانند در بهترین رژیم غذایی برای پوست صورت گنجانده شوند و مانع از ایجاد لک صورت شوند.

یکی از عمده مشکلات مربوط به پوست صورت، چین و چرک است. هر چقدر میزان گلوکز در بدن بیشتر باشد توانایی ارتجاع پوست از بین می رود ولذا شاهد چین و چروک خواهیم بود. برای همین منظور نیز با مصرف آنتی اکسیدان ها می توان به مبارزه با چین و چروک رفت که در میوه هایی از قبیل خیار، بادمجان و سبزیجات و سیر وجود دارد.

رژیم غذایی برای درمان جوش صورت

جوش صورت نیز از جمله مهم ترین ضایعات و مشکلات پوستی است که ممکن است که بسیاری از افراد را خصوصا در دوران نوجوانی درگیر کند. استفاده از بهترین رژیم غذایی برای پوست صورت می تواند در کاهش ضایعات پوستی موثر عمل کند لذا کسانی که مستعد بروز جوش هستند باید از رژیم غذایی خود فست فودها، شکلات ها، نوشابه ها، انواع شیرینی ها، قندها، مواد غذایی پرچرب و… را حذف کنند و بجای آن ها بیشتر از میوه ها استفاده کنند.

بهترین میوه ها برای رفع جوش و آکنه صورت

بهترین میوه ها برای جوش و آکنه صورت

میوه های مختلفی وجود دارد که می توان از آن ها به عنوان بهترین رژیم غذایی برای پوست صورت و پیشگیری از جوش و آکنه صورت استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:  پف زیر چشم چیست و چگونه از شرش خلاص شویم؟

توت فرنگی:  دارای آنتی اکسیدان است و می توان از ویژگی ضد آکنه آن برای درمان جوش بهره برد.

سیب: دارای پکتین است که سموم بدن را پاکسازی می کند و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان از آکنه پیشگیری می کند.

لیمو: از آنجا که اسید سیتریک  دارد موجب تقویت پوست مرده خواهد شد و خاصیت ارتجاعی پوست را به دنبال دارد. آبلیمو طبیعی نقش موثری در بهبود آکنه می تواند داشته باشد.

گیلاس: به دلیل داشتن ویتامین های آ و سی و همچنین مواد معدنی در دفع سموم موجود در خون موثر عمل می کند. گیلاس همچنین  می تواند عامل ایجاد کننده جوش یعنی باکتری ها را از بین ببرد.

آناناس: این میوه وضعیت قلیایی بالایی دارد لذت موجب می شود که اسیدیته پوست در حالت تعادل قرار بگیرد و در نتیجه باکتری های پوست در امان نخواهد ماند. داشتن ویتامین سی در این میوه نیز سلامت پوست را به دنبال دارد.

انگور: در صورتی که به صورت مرتب مورد استفاده قرار گیرد می تواند برای سلامتی پوست بسیار موثر باشد.این میوه نیز مقادیر زیادی ویتامین سی دارد  و می تواند از آکنه و جوش پیشگیری کند.

زرد آلو: از جمله میوه هایی است که سرشار از ویتامین آ و ویتامین های خانواده گروه ب و فیبر است که نقش شگفت انگیزی در رفع آکنه دارد.

بهترین روغن های خوراکی برای مشکلات پوستی

بهترین روغن های خوراکی برای مشکلات پوستی

برای رفع مشکلات و بیماری های پوستی مصرف برخی از روغن های خوراکی طبیعی می تواند موثر باشد که می توانیم به موارد ذیل اشاره داشته باشیم:

  • روغن درخت چای
  • روغن دارچین
  • روغن گریپ فروت
  • نوشیدنی های ضد جوش
  • برخی از نوشیدنی ها نیز وجود دارند که برای پیشگیری از بروز جوش و درمان این مشکل پوستی می تواند موثر باشد که می توانیم به موارد ذیل اشاره داشته باشیم:
  • چای زردچوبه
  • کفیر
  • چای نعنا
  • آب گرم
بیشتر بخوانید:  فواید روغن عناب برای سلامت مو

میوه های مضر برای جوش صورت

مصرف بیش از اندازه میوه هایی که دارای قند بیشتری هستند می تواند زمینه بروز جوش و آکنه را فراهم کند که از جمله آن ها می توانیم به مصرف زیاد موز، انبه و میوه های خشک اشاره داشته باشیم.

میوه های مضر برای جوش صورت

برای درمان جوش صورت چه قرصی بخوریم

علاوه بر بهترین رژیم غذایی برای پوست صورت که می تواند در درمان و پیشگیری از جوش صورت موثر عمل کند می توان از روش های درمانی دارویی نیز استفاده کرد، مهم ترین نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که این داروها نباید خودسرانه استفاده شوند چرا که پزشک متخصص پس از ارزیابی نوع جوش، میزان آن، شرایط جسمی و… داروهای مفید را تجویز می کند، به طور کلی داروهای درمان جوش و آکنه به دو دسته پماد و خوراکی تقسیم بندی می شوند:

  • پمادها
  • پماد تتراسایکلین برای جوش
  • پماد موپیروسین
  • پماد هیدروکورتیزون برای جوش
  • داروهای خوراکی
  • کپسول داکسی سایکلین
  • کپسول آزیترومایسین
  • کپسول کلیندامایسین
  • قرص اسپیرونولاکتون ایزوترتینوئین

کنترل چربی پوست

در صورتی که پوست شما بیش از اندازه چربی تولید می کند، کنترل چربی ها بسیار با اهمیت است. از مهم ترین دلایل ایجاد جوش در صورت و نواحی مختلف بدن تجمع چربی ها می باشد. برای کنترل چربی پوست توصیه می شود که از مواد غذایی دارای اسیدهای چرب اشباع نشده استفاده کنید چرا که موجب کاهش آکنه و التهابات پوستی می شود. مصرف میوه ها، سبزیجات و برخی از مغزها از جمله گردو و بذر کتان نیز موثر است. همچنین می توانید برای مراقبت های پوستی انواع لوازم آرایشی و بهداشتی را از سایت نیروان Nir-one.com خریداری نمائید.

مطلب پیشنهادی

راهکارهایی برای پیشگیری و درمان عفونت بعد از کاشت مو

عفونت بعد از کاشت مو علل، پیشگیری و درمان عفونت بعد از کاشت مو عفونت …