بیوگرافی کوروش تهامی

کوروش تهامی در ۴ اردیبهشت ۱۳۶۰ به دنیا آمد.او بازیگر ایرانی است. او در یک خانواده 5 نفره به دنیا آمد و دارای 2 خواهر است. او تا کلاس اول دبیرستان در منطقه پامنار تهران و سپس در منطقه سعادت آباد و شهرک غرب زندگی می کرد و اکنون ساکن غرب تهران است. کوروش تهامی دارای مدرک گرافیک و لیسانس بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد است.

کوروش تهامی فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه آزاد می باشد و تاکنون در تئاترهای مختلفی به ایفای نقش پرداخته است. نخستین حضور سینمایی او در 25 سالگی بود که در نخستین فیلم بلندش به نام سینما سینماست. در میان بازیگران خارجی او عاشق آل پاچینو، جانی دپ و نیکول کیدمن بوده و سبک بازی آنها را دوست دارد.

بازیگری برای من یک ضرورت و یکی از آرزوهای کودکی ام بود، وقتی فیلمی را تماشا می کردم خیلی سریع با آن ارتباط برقرار کرده و خودم را جای شخصیت های این فیلم می گذاشتم یا حتی وقتی رمان می خواندم این اتفاق رخ می داد. من دوباره سعی کردم دیالوگ را حفظ کنم. من رشته تجربی را برای تحصیل اول دبیرستان انتخاب کردم. سال اول هم درس خواندم اما از حس درونی ناراضی بودم. دفتر دار مدرسه به من پیشنهاد داد در دبیرستان هنر گرافیک بخوانم تا در کنکور هنر با توجه به دروس خاص به راحتی از کنکور عبور کنم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سیاوش مفیدی

همسر سابق او شبنم طلوعی کارگردان سینما بود که بعد از مدتی از هم طلاق گرفتند و سپس با پونه یزدانی ازدواج کرد نحوه آشنایی ما بسیار هنرمندانه بود. همسرم برای خرید یک سی دی موزیک به فروشگاه رفت که من هم از آن خرید کردم و اتفاقاً این موزیک علاقه زیادی داشتم. وقتی دیدم مشغول توضیح دادن است و فروشنده حواسش نیست با هم درگیر شدم و با توضیحاتم که البته کمی خاص بود فروشنده را متوجه کردم موزیک کار کیست و  و خواننده این آلبوم کیست.

پونه یزدانی: خیلی جالب بود. کوروش عینک بزرگی داشت و من او را نشناختم. اومد جلو و گفت بذار کمکت کنم. فکر کنم دلش سوخت. چون هرچی توضیح دادم فروشنده اصلا نفهمید. در هر صورت کوروش آمد و قسمتی از آن را خواند و من با تعجب گوش دادم. بالاخره فروشنده فهمید که کدام آلبوم و کدام خواننده است. این روز را فراموش نمی کنم، اتفاق بسیار جالبی بود. نخستین جرقه آشنایی ما آنجا بود و بعد رفت و آمدهای معمول که به ازدواج منجر شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مهدی فخیم زاده

کوروش تهامی عضو افتخاری کانون ادبی نفس و از سفیران انجمن اهدای عضو ایران است. از جمله کارهای او در حوزه موسیقی و ترانه می توان به آهنگی که در سریال روزی روزگاری ساخته فرهاد فخرالدینی خواند اشاره نمود. علاوه بر این تیتراژ مجموعه تلویزیونی «عصر پاییزی» که بازخوانی ترانه ای قدیمی از آهنگسازی عطاءالله خرم با تنظیم مجدد نیکان ابراهیمی به نام «پاییز» بود. او در سرود ایرانی که توسط برخی از هنرمندان خوانده شده، همراه با دف ​​می خواند. در مراسمی که به مناسبت شانزدهمین جشن حافظ برگزار شد، وی به همراه رضا یزدانی قطعه چریک اثر علی کمارجی را دو صدایی اجرا کردند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مهسا مهجور

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی داریوش موفق

بیوگرافی داریوش موفق + عکس های داریوش موفق داریوش موفق بازیگر تلویزیون و تئاتر در …