بیوگرافی سعید راد

احمد سعید حق پرست راد معروف به سعید راد در ۴ آبان ۱۳۳۷ در تهران به دنیا آمد.او بازیگر ایرانی است. سعید راد پس از پایان تحصیلات متوسطه در سال 1347 فعالیت هنری خود را در سینما شروع کرد و در سال 1350 با بازی در فیلم فاتحین صحرا به سینما آمد. سعید راد در سال 1363 در فیلم عقاب ها بازی کرد. عقاب ها فیلمی ایرانی در ژانر نظامی ساخته ساموئل خاچیکیان در سال 1363 است. این اولین و جدی ترین فیلم در جنگ ایران و عراق است. این فیلم در سال 1364 اکران شده و در حالی که جمعیت ایران نزدیک به 45 میلیون نفر بود، 18 درصد آن فیلم را دیدند و این فیلم به فروش 738 میلیون و 620 هزارتومان رسید.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی کوروش تهامی

سعید راد پس از ممنوع تصویری در اواسط دهه 60 ایران را ترک کرد و چند وقت را در هند، کانادا و آمریکا گذراند. او در سال 1378 به وطن برگشت و بعد از سالها دوری از سینما در دوئلی با کارگردانی احمدرضا درویش نقش بازی کرد.

سعید راد در سنین پایین ازدواج کرد اما اطلاعات زیادی از این ازدواج در دست نیست و ثمره این ازدواج یک پسر به اسم سام و یک دختر به اسم نگا می باشد. سعید راد بعداً از همسرش طلاق گرفت و همسر و فرزندانش اکنون در کانادا هستند. همسر دوم سعید راد، نوش آفرین یکی از خوانندگان قبل از انقلاب بود که ازدواج او در اخبار آن زمان جنجال زیادی به پا کرد. این ازدواج دیری نپایید و بعد از مدتی این زوج هنرمند از هم طلاق گرفتند. سعید راد در این سال ها با همسر سومش در مراسم فرش قرمز دیده می شود.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی بازیگران سریال نون خ 3 + عکس بازیگران سریال نون خ 3

وقتی جوان بودم، بولینگ حرفه ای بودم و روزانه بولینگ بازی می کردم ولی این سال ها فرصت کمتری دارم. برنامه ورزش صبحگاهی من با پیاده روی در ورزشگاه انقلاب شروع می شود. این روزها ترجیح می دهم دوچرخه سواری و ایروبیک کنم. آنقدر در دوچرخه سواری پیشرفت داشته ام که قادر هستم قهرمانی دوچرخه سواری کنم و به تیم ملی بروم.

تلاش می کنم لباس های مرتب و هماهنگ پوشیده ولی بعد از بازگشت به ایران از وسای 10 سال قبل استفاده می کنم. در صورت استفاده از ابزار و لباس مناسب می توان سال ها از آنها استفاده نمود. از نظر من خرید کالایی با برند معتبر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. تهیه لوازم دو کاره مانند مبل نیز به اقتصاد خانواده کمک خواهد کرد.البته عده ای می خواهند با برندهای معروف هویت، اصالت و کلاس پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مریم سلطانی

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی داریوش موفق

بیوگرافی داریوش موفق + عکس های داریوش موفق داریوش موفق بازیگر تلویزیون و تئاتر در …