هر آنچه باید در مورد گربه های بریتیش شورت هیر بدانید

گربه های بریتیش شورت هیر یا همان گربه های مو کوتاه بریتانیایی که امروزه به یکی از محبوب ترین گربه های خانگی تبدیل شده اند، به خاطر صورت گرد شیرین و چشم های عروسکی، بسیار تو دل برو هستند. این گربه ها در واقع همان هایی هستند که به گربه های عروسکی معروف هستند و درست شکل خرس های عروسکی تدی با چشمانی درشت و صورتی گرد هستند. آنها ممکن است دوست‌داشتنی‌ترین گربه نباشند، اما بسیار دوست دارند در کنار انسان‌ها زندگی کنند و همراهان بسیار دوست‌داشتنی و وفاداری هستند. قبل از خرید گربه بریتیش نژاد دار، دانستن اطلاعات کافی در مورد این نژاد یکی از واجبات است. اگر شما هم یکی از کسانی هستید که قصد خرید گربه بریتیش را دارید، حتما این مقاله را بخوانید تا با دانش کافی به استقبال این موجود دوست داشتنی بروید.

بیشتر بخوانید:  دندانپزشکی آنلاین، گامی نو در پیشرفت دندانپزشکی

تاریخچه

اگر قرار باشد به تاریخچه این نژاد نگاهی بیندازیم، باید به روم باستان سفر کنیم. جایی که گربه های بریتیش مو کوتاه اولین بار دیده شده اند.رومی ها در ابتدا این گربه ها را با هدف خاصی وارد حریم زندگی خود کردند: دور کردن جهندگان و موجوداتی مانند موش و مار از محل زندگی شان. اجداد این گربه ها هیکل هایی بسیار درشت، تنومند و قوی داشتند. و البته غریزه شکارچی بودن بسیار بالایی نیز داشتند.

خصوصیات اخلاقی این گربه ها که علاقه داشتند در کنار انسان ها زندگی کنند، باعث شد که این نژاد را به صورت انتخابی و سلیقه ای از طریق تصفیه نژادی با ویژگی های خاص پرورش دهند تا نژاد بریتیش شورت هیر به وجود بیاید.

بیشتر بخوانید:  اطلاعاتی جالب درباره ۶ فسیل شگفت انگیز از دایناسور‌ها + تصاویر

چهره و خصوصیات ظاهری

همانطور که پیشتر گفته شد، گربه های بریتیش شورت هیر، بدنی قوی و تنومند با پاهای ضخیم دارند. یکی از بارزترین خصوصیات آنها، صورت گرد و چشمان درشت آنهاست. اکثر کسانی که به گربه های بریتیش شورت هیر علاقه دارند، معتقدند که میمیک صورت این گربه ها به گونه ای است که انگار لبخندی بر لب دارند. اگرچه این گربه ها دارای چشمانی به رنگ کهربایی هستند و به داشتن چشمانی با این رنگ، بسیار معروف هستند، اما چشم‌های این نژاد می‌تواند در چند رنگ باشد. بسته به رنگ پوشش، چشمان آنها از کهربایی تا سبز، طلایی و مسی متغیر است. در همین حال، بینی آنها می تواند سیاه یا سایه صورتی یا قرمز باشد.

رنگ بدن آنها

بدون شک، معروف ترین رنگ موهای گربه های بریتیش شورت هیر، بلو یا همان آبی است. البته این گربه ها در واقع، واقعا به رنگ آبی نیستند. آنها به رنگ خاکستری کمرنگ مایل به آبی هستند. آنها میتوانند در رنگ های دیگر مانند نقره ای، مشکی، دارچینی، کرم رنگ، نارنجی، طلایی، و سفید نیز باشند. آنها همچنین می‌توانند در الگوهای مختلفی مانند دو رنگ، نقطه نقطه، سایه‌دار و لاک‌پشتی باشند.

بیشتر بخوانید:  جراحی پلک | بلفاروپلاستی

آیا گربه های بریتیش، شیطون هستند؟

همانطور که بارها گفته شده است، هر گربه با هر نژادی، دارای خصوصیات رفتاری و اخلاقی خاص خود است. در مورد گربه های بریتیش نیز همینگونه است. اگرچه گفته میشود اکثر گربه های بریتیش، اهل شیطنت، بازیگوشی، پر تحرک و پر جنب و جوش هستند. با این حال، ممکن است حتی گربه بریتیش شما با توجه به اخلاقی که دارد، کاملا آرام و ساکت باشد.

مطلب پیشنهادی

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟ مایکروویو و سولاردام دو وسیله محبوب در …