دندانپزشکی آنلاین، گامی نو در پیشرفت دندانپزشکی

در دهه‌ی گذشته، با پیشرفت فناوری و اینترنت، رشد قابل توجهی در حوزه‌ی پلتفرم‌های آنلاین دندانپزشکی صورت گرفته است. در این مقاله، ابتدا به بررسی ضرورت دندانپزشکی آنلاین و سپس به معرفی برخی از پلتفرم‌های معروف در این حوزه می‌پردازیم.

ضرورت دندانپزشکی آنلاین

یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت و ضرورت دندانپزشکی آنلاین ، امکان دسترسی آسان بیماران به خدمات دندانپزشکی بدون محدودیت‌های زمان و مکان است. با استفاده از این روش، بیماران می‌توانند در هر زمان و مکانی برای مشورت یا پیگیری درمان‌های خود با دندانپزشک ارتباط برقرار کنند و نیاز به مراجعه حضوری و هزینه‌های حمل و نقل کاهش می‌یابد. به علاوه دندانپزشکان نیز می‌توانند به راحتی پرونده بیماران را مدیریت کنند و در صورت لزوم پیگیری‌های لازم را انجام دهند. با توجه به سهولت استفاده و کاهش هزینه‌ها، دندانپزشکی آنلاین در آینده نقش مهم‌تری خواهد داشت. در ادامه برخی از مهم‌ترین پلتفرم‌های آنلاین دندانپزشکی دنیا را بررسی و تنها پلتفرم آنلاین دندانپزشکی در ایران را معرفی می‌کنیم.

Arian Online Dentistry

پلتفرم Arian Online Dentistry یکی از پلتفرم‌های مدیریت دندانپزشکی است که در سال 2020 توسط شرکت آریان دنتال در کشور آلمان راه‌اندازی شد.

این پلتفرم امکانی را برای پزشکان فراهم آورده است تا تمامی خدمات دندانپزشکی مانند برنامه‌ریزی جلسات، مدیریت پرونده‌ها، ارسال نتایج و پیگیری‌ها را به صورت آنلاین انجام دهند. همچنین بیماران می‌توانند برای مشورت‌های آنلاین از این پلتفرم استفاده کنند.

آریان دنتال تاکنون توانسته است بیش از 1000 دندانپزشک را در آلمان به خود جذب کند. از آنجایی که به زبان آلمانی طراحی شده، عمدتا در کشور آلمان کاربرد دارد. با این حال قابلیت‌های زبانی مختلفی را نیز پشتیبانی می‌کند تا در آینده بتواند بازارهای بین‌المللی را هدف قرار دهد.

The Tooth Fairy Dental

پلتفرم The Tooth Fairy Dental از دیگر پلتفرم‌های کلینیک‌های دندانپزشکی است که در سال 2018 توسط شرکت توث فری در کشور استرالیا راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید برج خنک کننده برای ساختمان های مسکونی

این پلتفرم به دندانپزشکان اجازه می‌دهد تا به راحتی بتوانند برنامه‌ریزی، پذیرش بیمار، ثبت و مدیریت پرونده‌ها را به صورت آنلاین انجام دهند. همچنین بیماران می‌توانند برای جلسات درمانی خود برنامه‌ریزی کنند و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

توث فری تاکنون توانسته است بیش از 500 دندانپزشک را در استرالیا به خود جذب کند. از آنجایی که به زبان انگلیسی طراحی شده، در کشورهای انگلیسی زبان مانند کانادا و انگلستان نیز کاربرد دارد. با توجه به امکانات کاربرپسند و قیمت مناسب، محبوبیت رو به افزایشی دارد.

SmileDirectClub

اسمایل دایرکت کلاب یکی دیگر از پلتفرم‌های دندانپزشکی است که در سال 2014 توسط شرکت اسمایل دایرکت کلاب در آمریکا راه‌اندازی شد.

این پلتفرم برخلاف سایرین، بر روی درمان‌های ارتودنسی با استفاده از الاینر دندانی تمرکز دارد. کاربران می‌توانند با ثبت اسکن دهان و دندان خود در این پلتفرم، الاینر مناسب برای درمان کجی دندان‌های خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری به دندانپزشک، می‌توانند تهیه کنند.

اسمایل دایرکت کلاب تاکنون موفق شده است بیش از یک میلیون نفر را در آمریکا درمان کند. همچنین امکان درمان بیماران کانادایی و بریتانیایی را نیز فراهم کرده است. با توجه به قیمت مناسب و سهولت دسترسی، این پلتفرم محبوبیت خوبی در بازار آمریکای شمالی دارد.

Tela Dent

پلتفرم تلادنت یکی دیگر از پلتفرم‌های مدیریت کلینیک‌های دندانپزشکی است که در سال 2010 توسط شرکت تلادنت در کشور آمریکا راه‌اندازی شد.

این پلتفرم امکاناتی مانند برنامه‌ریزی آنلاین، مدیریت پرونده‌های بیماری، ارسال یادآوری‌ها و نتایج آزمایشات به بیماران، پرداخت‌های الکترونیک و همچنین ارتباط بیمار-دندانپزشک را از طریق پیام‌رسانی داخلی فراهم می‌کند.

تلادنت با توجه به امکانات پیشرفته و کاربرپسندی که ارائه می‌دهد، توانسته است در بازار آمریکا به عنوان یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های مورد استفاده در صنعت دندانپزشکی مطرح شود. بر اساس آمارهای منتشر شده، بیش از 50 درصد دندانپزشکان آمریکایی از این پلتفرم برای مدیریت کلینیک خود و ارتباط با بیماران استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  تمیز کردن ساندویچ ساز

میخک، اولین پلتفرم دندانپزشکی آنلاین ایران

شبکه تخصصی دندانپزشکی میخک اولین پلتفرم آنلاین دندانپزشکی در ایران است. این پلتفرم هم برای دندانپزشکان و هم برای بیماران دارای ارزش‌های متفاوتی است که در ادامه به‌طور مجزا توضیح می‌دهیم.

آنچه که میخک برای بیماران فراهم می‌کند:

خدمات میخک برای بیماران به دو بخش آنلاین و حضوری تقسیم می‌شود. بخش آنلاین دندانپزشکی شامل دریاف پاسخ مشکلات دهان و دندان از طریق مشاوره آنلاین و رایگان، دریافت طرح درمان و …است و بخش حضوری شامل انجام درمان در مراکز میخک است.

خلاصه خدمات ویژه دندانپزشکی میخک (https://mikhakdental.com/) برای بیماران به صورت زیر است:

مشاوره آنلاین و رایگان دندانپزشکی

بیماران با مراجعه به سایت میخک و ثبت درخواست می‌توانند از مشاوره آنلاین دندانپزشکی میخک استفاده کنند. فرآیند ثبت درخواست این‌گونه است که بیمار ساعت و روز مد نظر خود را مشخص می‌کند و مشاوران میخک در همان بازه زمانی با بیماران تماس می‌گیرند.

دریافت طرح درمان دندانپزشکی

در مشاوره رایگان میخک در صورتی که بیمار تمایل داشته باشد، طرح درمان کاملی از مشکلات دهان و دندان بیمار برای وی ارسال می‌شود. در این طرح درمان ریز جزئیات هزینه‌ها و اولویت درمان‌های ضروری نیز مشخص شده است.

نوبت دهی

از آنجایی که میخک زنجیره‌ای از مراکز دندانپزشکی است. در صورتی که بیماران تمایل داشته باشند درمان خود را آغاز کنند به نزدیک ترین شعبه‌ی محل سکونت معرفی می‌شوند و با تشکیل پرونده و ثبت نوبت از طریق میخک، فرآیند درمان تسهیل و درمان آغاز می‌شود.

تعرفه یکسان و شفاف در تمام شعب

آنچه که در میخک اهمیت دارد، شفافیت و صداقت است. تعرفه درمان در تمام مناطق یکسان است و تفاوتی ندارد که بیمار در کدام شعبه میخک و چه موقعیت جغرافیایی درمان خود را آغاز کند؛ زیرا هزینه‌ها مشخص، یکسان و بدون تفاوت است.

بیشتر بخوانید:  ماجراهای عجیب و غریب فست فودها در دنیا

همکاری با بهترین مراکز دندانپزشکی

کیفیت درمان و مشاوره برای میخک بسیار مهم است چون با سلامت هم‌وطنان عزیز در ارتباط است. بنابراین میخک با حساسیت ویژه‌ای مراکز دندانپزشکی خود را انتخاب می‌کند.

ارائه کلیه خدمات عمومی و تخصصی دندانپزشکی

در این پلتفرم آنلاین، کلیه خدمات عمومی از جمله کشیدن دندان، ترمیم و عصب کشی و… و خدمات تخصصی زیبایی (لمینت دندان، کامپوزیت دندان،جرم‌گیری و بلیچینگ)، جراحی، ارتودنسی، ایمپلنت دندان، ریشه و اطفال برای مراجعین عزیز با بالاترین کیفیت توسط دندانپزشکان عمومی و متخصصان این حوزه انجام می‌شود.

پرداخت اقساطی بدون ضامن

با توجه به افزایش هزینه‌های دندانپزشکی و اهمیت سلامت دهان و دندان افراد جامعه برای میخک، پرداخت هزینه‌ها در میخک به دو روش نقد و اقساط صورت می‌گیرد. در میخک نیازی به داشتن ضامن نیست و اقساط به‌صورت بلند مدت (تا 24 ماه) ، منعطف و با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی بیمار در نظر گرفته می‌شود.

آنچه که میخک برای دندانپزشکان فراهم می‌کند:

شبکه تخصصی دندانپزشکی میخک، خدمات حضوری دندانپزشکی خود را از طریق مراکز مورد تایید خود ارائه می‌کند. دندانپزشکان و متخصصان این حوزه به‌سادگی می‌توانند درخواست همکاری خود را از طریق لینک زیر ارسال کنند.

درخواست عضویت دندانپزشک

میخک با معرفی بیماران به مراکز مختلف، همکاری و مشاوره در زمینه دریافت هزینه‌ها و نوبت دهی فرآیند جذب بیمار را تا حد بسیار زیادی تسهیل می‌کند.

سخن آخر

ما در این مطلب تنها چند نمونه از پلتفرم‌های معروف را معرفی کردیم و لیست کامل پلتفرم‌ها ممکن است بسیار بیشتر باشد. همچنین، استفاده از هر پلتفرم ممکن است بر اساس ترجیحات و نیازهای هر کشور و بازار دندانپزشکی محلی تغییر کند. آنچه که مهم است این است که خوشبختانه در ایران هم وجود پلتفرمی به نام میخک می‌تواند زمینه رشد و پیشرفت دندانپزشکی در فضای آنلاین کشور را فراهم کند.

منبع: دندانپزشکی آنلاین

مطلب پیشنهادی

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟ مایکروویو و سولاردام دو وسیله محبوب در …