مقایسه استفاده از لوازم آرایشی در کشور های مختلف

بانوان زیبایی و زیبا به نظر آمدن را دوست دارند. در هر کجای جهان خانم ها به حفظ جوانی بدن و صورتشان اهمیت می‌دهند. امروز صنعت مد در جهان خیلی پیشرفته تر و همه گیر تر شده و ففط مختص کشور های اروپایی نمی شود.

با اینکه در هر حال مد حرف اول را می زند، اما به خاطر تفاوت فرهنگ، بدیهی است که در میزان و وسایل استفاده شده اختلاف وجود داشته باشد. این اختلافات تنها در لوازم آرایش  بهداشتی نیست بلکه در تمام امور مشخص است.

همان طور که در ابتدا اشاره شد، خانم ها بسیار به ظاهر خود اهمیت می دهند و می خواهند بی نقص و بی همتا باشند. اما اگر این زیبایی ها را در چهره، اندام، موها و… به طوری طبیعی نداشته باشند، سعی می کنند با خرید لوازم آرایشی و استفاده از آن ها این کمبود ها و نقص ها را جبران کنند. برخی افراد هم تلاش می کنند تا مزایا و زیبایی های خود را با کمک روتین هایی قبیل روتین های پوستی و مویی، ورزش، تغذیه سالم حفظ کنند. استفاده از روتین ها امروزه هواداران زیادی دارند و سالانه هزینه زیادی برای خرید لوازم آرایشی بهداشتی می شود

استفاده از لوازم آرایشی در اروپا

اگر به تاریخچه اروپا نگاهی بیندازید متوجه می شوید که آن ها از عطر گیاهان برای خوش بو کردن خود استفاده می کردند و خانم ها گونه ها و لب های خود را سرخ می کردند. اروپایی ها در دوران باستان از لوازمی که زیبایی آن ها را دو چندان کند بهره می بردند. به خاطر همین است که امروزه نیز بزرگ ترین تولید کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی در همین قاره کهن است.

بیشتر بخوانید:  جای دست‌های مرموز متعلق به کیست؟

به طور کلی بانوان اروپایی استفاده از لوازم آرایشی را از سنین 12_13 سال شروع می کنند و تا 18 سالگی به اوج استفاده می رسند. پس از 18 سالگی به علت مستقل شدن و پر مشغله شدن استفاده و خرید لوازم آرایشی آن ها کاهش می یابد. اما این گفته گرچه عمومیت دارد اما لزوما این گونه نیست.

صنعت مد در اروپا به سمت سادگی و طبیعی بودن می رود و اکثر ترند های موجود ساده و شیک هستند و از آن جایی که منبع مد در اروپا است، نوجوانان آن جا سعی می کنند پی رو آن باشند. اکنون با گشتن در شبکه های اجتماعی متوجه می شوید که بانوان اروپایی چه سلیقه ای دارند. آنان بیشتر زیبایی طبیعی را ترجیح می دهند و پول زیادی برای خرید لوازم آرایشی صرف نمی کنند.

استفاده از لوازم آرایشی در آمریکا

امروزه بیشتر مردم ساکن آمریکا مهاجران اروپایی هستند که فرهنگ همان قاره را به آمریکا انتقال داده اند. اما سرخ پوستان که بومی این قاره هستند در گذشته با بهره گیری از مواد طبیعی در صورت و بدن خود اشکالی می کشیدند و موهای خود را می آراستند.

فرهنگ زندگی در از لحاظ مستقل شدن و برابری شغلی زنان با مردان تا حدودی در آمریکا با اروپا یکی است. اما در قاره آمریکا سلیقه ها متفاوت است. خانم های آمریکایی رژ های پر رنگ می زنند و بلند پر پشت بودن مژه را ملاک زیبایی می دانند. آن ها معتقد اند هر مکانی آرایش خاص خودش را داراست. مثلا خانم های شاغل آرایشی مناسب محل کار خود را دارند.

بیشتر بخوانید:  دندانپزشکی آنلاین، گامی نو در پیشرفت دندانپزشکی

در آمریکا خرید لوازم آرایشی آرایشگاهی زیاد است چون اکثر مردم برای کارهای آرایشی به سالن های زیبایی می روند و کار خود را به متخصص این کار می سپارند.

استفاده از لوارم آرایشی در آسیا

به علت گستردگی جغرافیایی قاره آسیا، تفاوت بسیار زیاد فرهنگ مردم هیچ لوازم آرایشی خاصی به طوری کلی در آن جا عمومیت ندارد. هر منطقه متناسب با عقاید و ارزش های خود به زیبایی بها می دهد.

بانوان شرق آسیا چشمانی ریز دارند، در نتیجه بیشتر آن ها سعی می کنند چشمانشان را با آرایش درشت به نظر برسانند. آنان در گذشته موهای بلند و زخیمی داشتند و آن ها را بالای سر خود جمع می کردند و این نشانه زیبایی خانم ها بود. بانوان هند با از دیر باز با مواد طبیعی آرایش های غلیظ می کنند و جزوی از رسوم آن ها می باشد و تا امروز نیز ادامه دارد. ایرانیان به استفاده از حنا برای ناخن ها و استفاده از سرمه در چشمانشان معروف هستند.

به صورت کلی می توان گفت که در آسیا تمرکز آرایش در چشم ها می باشد. آسیایی ها چشم های درشت و دلربا را دوست می دارند. مردان هم بسیار به زیبایی خانم ها اهمیت می دهند. ترتیب واردات و خرید لوازم آرایشی توسط کشور های آسیایی بدین شرح است:

بیشتر بخوانید:  آموزش بافت شال گردن وکلاه برای پاییز و زمستان 1402

ژاپن، عربستان، ایران و…. ایران در واردات و استفاده از این لوازم رتبه سوم است. بانوان ایرانی در جشن های عروسی و مهمانی ها، مصرف روزانه، برای حفاظت از پوست خود و مواردی از این دست از لوازم آرایشی استفاده می کنند. بیشتر خانم های ایرانی در زمینه مصرف لوازم آرایشی تخصص دارند و هزینه ی زیادی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی می‌کنند.

در عربستان خارج از خانه بیشتر زنان پوشیه دارند و به جز چشمانشان بقیه اجزای صورتشان دیده نمی شود در نتیجه باید آرایش چشمانشان برایشان مهم باشد. در این کشور هم سرانه واردات و خرید لوازم آرایشی آرایشگاهی بالاست، زیرا در مراسم های باشکوهی که برگذار می کنند آرایش بانوان جزو ارکان اصلی حاضر شدن در مجالس است.

در قاره های دیگر نیز با توجه به فرهنگ و توسعه کشور ها از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاد می شود. در قاره آفریقا می توان به کشور مصر که مهد آرایش و استفاده از مواد طبیعی برای آراستن صورت است، اشاره کرد. آنها خط چشم های زخیم و سیاه دور چشمانشان می کشیدند و آرایش جزو رسوم دیرینه آن ها به حساب می آید.

برای جمع بندی می توان گفت که کشور های آسیایی برای خوش سیمایی از لوازم آرایشی استفاده می کنند. اما کشور های غربی بیشتر برای حفظ زیبایی طبیعیشان از لوازم بهداشتی بهره می گیرند و با مواد شیمیایی به پوست و بدن خود آسیب نمی زنند. تمام مردم جهان باید بدانند، ساده و طبیعی بودن نهایت زیبایی انسان ها است.

مطلب پیشنهادی

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟ مایکروویو و سولاردام دو وسیله محبوب در …