میلگرد استیل چیست و چه کاربردی دارد؟

ایلنا در مطلبی نوشت که  میلگرد استیل از قطر مشخصی برخوردار می‌باشد. این محصول دارای انواع مختلفی است. میلگردهای استیل شباهت زیادی به میلگردهای ساختمانی دارند. معمولا میلگردهای ساختمانی در بیشتر کارگاه‌ها مشاهده می‌شود. جنس این دو محصول با یکدیگر تفاوت دارد. به طوری‌که میلگردهایی که در ساخت آن‌ها از استیل استفاده می‌شود؛ در برابر رطوبت مقاوم هستند و دچار زنگ زدگی نمی‌شوند. این محصولات در برابر خوردگی کاملا مقاوم هستند و به راحتی آسیب نمی‌بینند. میلگردهای استیل به عنوان میلگرد ضد زنگ نیز شناخته شده است.

میلگردهای استیل و کاربرد آن

این محصول در آب و هوای گرم جهت اسکله لنگر؛ اسکله‌ها؛ پل‌ها و …. مورد استفاده قرار می‌گیرد. میلگردهای استیل گزینه مناسبی برای مرمت سازی بناهای تاریخی؛ ساخت سازه‌هایی با عمر طولانی؛ گاراژهای پارکینگ و … می‌باشد. در محیط‌های خورنده همچون آب دریا از این محصول استفاده می‌شود. در مناطقی همچون گذرگاه‌های ترافیکی؛ پل‌ها و … که هوادهی مکرر صورت می‌گیرد این محصول کاربرد دارد. استفاده از این محصول در محیط‌های ناشناخته که تعمیرات آن سخت و غیر ممکن می‌باشد؛ حائز اهمیت است. ذخیره زباله‌های هسته‌ای یکی دیگر از کاربردهای این محصول با کیفیت می‌باشد.

بیشتر بخوانید:  چطور می توانیم به صورت آنلاین از خدمات یک دکتر روانپزشک خوب استفاده کنیم؟ + آدرس و مشخصات بهترین پزشک ها

میلگرد استیل

برای موادی که با اسید درگیر هستند از فولاد 316 استفاده می‌شود. برای تولید پمپ آب و قطعات کشاورزی  فولاد 420 مورد استفاده قرار می‌گیرد. جهت دستگاه که آب جوش و بخار آن صد درجه سانتی‌گراد می‌باشد از فولاد 321 استفاده می‌شود. برای تولید دستگاه‌های مواد غذایی فولاد 304 کارایی لازم را دارد. فولاد S310 برای مکان‌هایی که شعله مستقیم تا هزار و دویست درجه سانتی‌گراد است.

میلگرد استیل و مزایای آن

این محصول در برابر آتش مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. دارای ماندگاری و طول عمر بالایی می‌باشد. استفاده از این محصول نگهداری و تعمیر را تا حد زیادی کم می‌کند. نصب آن بسیار راحت و آسان است. انعطاف پذیری و شکل پذیری میلگردهای استیل زیاد است. در زمان بسته بندی؛ جابجایی؛ قرار دادن در محل ساخت و ساز؛ ذخیره سازی و …. اگر میلگردها دچار آسیب شوند؛ بر عملکرد آن‌ها تاثیر منفی نمی‌گذارد. این محصول قابلیت بازیافت دارد. در صورتی که بتن قلیایی باشد؛ میلگرد استیل برای محافظت متکی به بتن نمی‌باشد. این محصول برای عناصر پر خطر بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد.

بیشتر بخوانید:  ماجراهای عجیب و غریب فست فودها در دنیا

میلگردهای استیل و قیمت آن

تولید این محصول در داخل کشور در ریخته‌گری‌ها صورت می‌گیرد. ریخته‌گری گریز از مرکز؛ ریخته‌گری سانتریفیوژ و ریخته‌گری ساده از انواع ریخته‌گری‌ها می‌باشد. یکی از میلگردهای پرکاربرد در صنایع مختلف میلگرد 304 می‌باشد که به دو صورت تولید می‌گردد. کارخانه‌های اروپایی و آسیای شرقی و همچنین ریخته‌گری‌ در کارگاه‌های داخل کشور در تولید این محصول فعال هستند. بنابراین با توجه به خارجی یا داخلی بودن آن؛ قیمت آن نیز متغیر می‌باشد. با توجه به نوسانات بازار در ایران؛ ممکن است قیمت‌ این محصول در شهرهای مختلف یکسان نباشد.

میلگرد استیل

قیمت میلگردهای استیل

قیمت این محصول در آلیاژهای مختلفی همچون 321؛ 310؛ 304 و 316 با یکدیگر متفاوت می‌باشد. اندازه و متراژ این میلگرد در کاهش یا افزایش قیمت این محصول تاثیرگذار است. معمولا نوع آلیاژی که در تولید این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز در قیمت انواع میلگرد استیل موثر می‌باشد. معروف‌ترین تولید کنندگان این محصول کشورهای هندوستان؛ کره جنوبی؛ تایوان و ایتالیا هستند. بنابراین قیمت محصول داخلی با خارجی متفاوت می‌باشد.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) راهکار عجیب یک زوج برای جلوگیری از طلاق

مشخصات میلگرد استیل

مقاومت میلگردهای استیل بسیار بالا می‌باشد. در برابر دمای بالا میلگرد استیل پایداری خود را کاملا حفظ می‌کند. این محصول دارای یازده درصد کروم می‌باشد. کروم عامل مهم و اصلی مقاومت این محصول در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. آن‌چه باعث یکپارچگی و مقاومت میلگردهای استیل در برابر خوردگی می‌شود؛ مقدار کرومی است که در این میلگردها مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی مقاومت و ضد زنگ بودن این محصول از مقاومت بالایی برخوردار می‌شود که در میلگردهای استنلس استیل میزان کروم بیشتری مورد استفاده قرار گیرد.

کاربرد استفاده از میلگرد در بتن

جهت مقاومت بیشتر در مقابل کشش بتن از میله‌های تقویت کننده یا همان میلگردهای استیل استفاده می‌شود. بتن از لحاظ فشار قوی است اما از لحاظ کشش بسیار ضعیف عمل می‌کند. معمولا اکثر میلگردها از شمش جدید فولاد ذخیره می‌شوند. اما دیگر میلگردها از ریل راه‌آهن یا بقایای فولاد هستند. میلگرد استنلس به دلیل داشتن خاصیت‌های فراوانی که دارد گزینه بسیار مناسبی جهت استفاده در بتن می‌باشد. این محصول در صنعت ساختمان سازی دارای کاربرد زیادی است.

میلگرد استیل

مطلب پیشنهادی

تاثیرات مثبت و منفی تبلیغات بر شکل‌گیری برند

تاثیرات مثبت و منفی تبلیغات بر شکل‌گیری برند در دنیای پر تنوع امروزی بازارهای جهانی، …