قیمت بلوک سبک چقدر است؟ آیا بلوک سبک هبلکس ارزانتر است؟

بلوک های سبک که یکی از آنها بلوک هبلکسی نام دارد، حوزه ساخت و ساز را با تحولات عجیب و غریبی مواجه کرده و سوالات زیادی در ذهن افرادی که به این مصالح نیاز دارند، به وجود آورده است. یکی از این سوالات مهم، قیمت است که در ادامه می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم.

قیمت بلوک سبک هبلکس ( قیمت بلوک هبلکس 1402) چقدر است؟

قیمت بلوک هبلکس 1402 در کشور ما ثابت نیست و از هر مرجع عرضه کننده ای که قیمت آن را سوال کنید، با عدد و رقم متفاوتی مواجه خواهید شد. عواملی که روی اختلاف قیمت این بلوک ها تاثیر قابل توجهی دارند، به این شرحند:

1- ثابت نبودن قیمت ها در کشور؛

در ساخت بلوک های هبلکس از متریال های متفاوتی استفاده می کنند که از آن جمله می توان به سیمان، پودر آلومینیوم و پودر سیلیس اشاره کرد. واقعیت تلخی که در کشور ما وجود دارد آن است که قیمت اجناس و کالاها در هر حوزه ای که به آن نگاه کنید، ثابت نیست. از آنجایی که این قاعده در ساختمان سازی نیز وجود دارد، قیمت بلوک های هبلکسی هر روز در حال تغییر بوده و این یک مشکل جدی برای فعالان این عرصه به وجود آورده است.

با وجود اینکه این مشکل در کشور ما وجود دارد، اما مطابق نظر سنجی انجام شده توسط ایلنا، فارس و مشرق، سورنا هبلکس یکی از معتبرترین فروشندگان بلوک های هبلکسی در کشور به شمار می رود. بلوک های این مجموعه با کمترین میزان تغییرات قیمت در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

بیشتر بخوانید:  اثرات زیست محیطی قرص های ماشین ظرفشویی

2- کیفیت متریال به کار برده شده در ساخت؛

در چند خط بالایی به مواد اولیه ای که در ساخت بلوک های هبلکسی استفاده می کنند، اشاره کردیم. دیگر موضوعی که در مورد این بلوک وجود دارد و باعث تغییرات قیمت در آن می شود، کیفیت متریال استفاده شده در ساخت آنهاست. بلوک هایی که با مواد اولیه با کیفیت ساخته می شود، کمتر دچار ترک شده و ، به شکل بهینه تری می توان روی دوام آنها حساب کرد.

3- اندازه و ضخامت بلوک هبلکس؛

دیگر موضوع مهمی که روی قیمت بلوک سبک هبلکس تاثیر دارد، اندازه و ضخامت بلوک هبلکس است. بلوک هایی که اندازه بزرگ تری دارند، در افزایش سرعت اجرای پروژه نیز اثرگذاری فوق العاده از خود نشان می دهند. به همین جهت است که بلوک های با سایز بزرگ تر، با قیمت بالاتری به فروش می روند و گران تر هستند.

قیمت هبلکس 10 سانتی متری ارزان تر است یا 20 سانتی متری؟

با توجه به نکته ای که در بالا اشاره کردیم و گفتیم که سایز و اندازه روی قیمت بلوک سبک هبلکس تاثیر دارد، پس کاملا مشخص است که بلوک های هبلکس 10 سانتی متری، به این دلیل که اندازه کوچکتری دارند از بلوک های 20 سانتی متری ارزان تر هستند.

در حال حاضر، یعنی اواسط تیر ماه سال 1402، قیمت بلوک سبک هبلکس ده سانتی متری در بازار حدود 12 هزار تومان است و بلوک هایی که سایز 8 سانتی متری دارند با قیمتی حدود 10 هزار تومان در بازار فروخته می شود.

بیشتر بخوانید:  آموزش بافت شال گردن وکلاه برای پاییز و زمستان 1402

البته، با توجه به اینکه گفتیم قیمت همه مصالح ساختمانی در کشورمان روز به روز در حال تغییر است، برای آنکه در جریان قیمت دقیق این مصالح قرار بگیرید، بهتر است به منابع و عرضه کنندگان معتبر این بلوک ها مراجعه کنید. آنها قیمت هر یک از انواع بلوک های سبک که در اندازه های گوناگون در بازار موجود هستند، در اختیار شما قرار می دهند.

کدام مناسب تر است؛ قیمت بلوک هبلکس تهران یا قیمت بلوک سبک هبلکس تبریز؟

این قانون، همیشه درست نیست اما شما می توانید برای خرید برخی کالاها به پایتخت ایران، یعنی تهران مراجعه کرده و از آنجا نیز قیمت کالایی را که می خواهید استعلام کنید. اگر قیمت بلوک های هبلکس در این شهر، به همراه هزینه ای که برای حمل و نقل باید پرداخت کنید، از نظر اقتصادی برایتان به صرفه است، توصیه می کنیم از همان جایی که قیمت بلوک هبلکس تهران را در اختیار شما قرار داده است، برای خرید بلوک های هبلکسی اقدام کنید؛ شاید به این طریق از هزینه بالای پروژه ای که قصد دارید آن را به مرحله اجرا درآورید، کاسته شود.

البته، موضوعی که در مورد منبع ارائه کننده قیمت بلوک سبک هبلکس باید مورد توجه قرار دهید، بالا بودن اعتبار آن است. سعی کنید به غیر از قیمت، به کیفیت بلوکی که در اختیار شما قرار داده می شود نیز توجه و دقت داشته باشید. خرید بلوکِ با کیفیت، تنها از طریق عرضه کنندگان معتبر امکان پذیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  اگر پکیج دیواری در خانه دارید این نکات را بخوانید

برای دریافت قیمت بلوک هبلکس مازندران، تهران، همدان و خوزستان چه کنیم؟

قیمت بلوک سبک هبلکس را بررسی کردیم و گفتیم، اگر از نظر اقتصادی برایتان سود بیشتری به همراه دارد برای استعلام قیمت از طریق منابعی اقدام کنید که در شهرهای بزرگ کشور در حال فعالیت هستند. خرید از این منابع، چنانچه بدون حضور واسطه ها و دلال ها صورت گیرد، با مزیت های اقتصادی بالایی به همراه خواهد بود.

به همین جهت از شما می خواهیم اگر به فکر افزایش سود خود از یک پروژه هستید، برای دریافت قیمت بلوک هبلکس مازندران، همدان، خوزستان و یا سایر شهرستان ها به منابع معتبری که در تهران حضور دارند، مراجعه کنید. از جمله این منابع معتبر می توانیم به سورنا اشاره کنیم. بلوک سبک شرکت سورنا هبلکس یکی از با کیفیت ترین بلوک های موجود در بازار بوده و به کار بردن آن، تاثیر چندین برابری روی دوام و مقاومت سازه در برابر زلزله و یا نیروهای خارجی خواهد داشت.

کلام آخر

قیمت بلوک سبک هبلکس موضوعی بود که ما در این مقاله در مورد آن صحبت کردیم. با در نظر گرفتن همه عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلوک های سبک، منابع معتبر و عرضه کنندگان با سابقه این نوع بلوک ها را برای خرید انتخاب کرده و به آنها اعتماد کنید.

مطلب پیشنهادی

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟ مایکروویو و سولاردام دو وسیله محبوب در …