بادکا چیست؟ و طرز تهیه بادکا

طرز تهیه بادکا خانگی, طرز تهیه شربت گلوکز

طرز تهیه ی گلوکز خانگی

شربت گلوکز بهترین جایگزین برای شکر در انواع محصولات شیرین است. با تبدیل بخشی از گلوکز موجود در شربت به فروکتوز، محصولات شیرین تر فوق فروکتوز نیز تولید می شود. گلوکز در شیرینی پزی بیشترین کاربرد را دارد و از آن در تهیه انواع شیرینی استفاده می شود.

گلوکز چیست ؟

به طور کلی گلوکز خوراکی به دو شکل گلوکز مایع و پودر گلوکز تولید می شود. شربت گلوکز، شربت قنادی یا بادکا مایعی شیرین است که در انواع شیرینی از آن استفاده می شود. ساختار گلوکز مایع از هیدرولیز ذرت است که در دما و فشار بالا بدست می آید و حاوی نوعی پروتئین است. گلوکز از سیب زمینی، گندم و گاها از جو، برنج و آرد مانیوک نیز تهیه می شود.

شربت گلوکز بهترین جایگزین برای شکر در انواع محصولات شیرین است. با تبدیل بخشی از گلوکز موجود در شربت به فروکتوز، محصولات شیرین تر فوق فروکتوز نیز تولید می شود. گلوکز در شیرینی پزی بیشترین کاربرد را دارد و از آن در تهیه انواع شیرینی استفاده می شود. تهیه شیرینی با گلوکز مایع بسیار رایج می باشد. همچنین روکش شیرینی با گلوکز مایع سبب براق شدن ظاهر شیرینی و کیک می شود.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه 4 مدل شیرینی فانتزی

بادکا چسبنده روشن و بی بو است و در دو رنگ سفید و زرد شفاف به دست می آید که در انواع کیک گز سوهان و شیرینی و شکلات استفاده می شود از بادکا یا گلوکز در تهیه خمیر فوندانت و برای درست کردن گل های خوراکی و روکش کیک ها هم استفاده می شود.

گلوکز در خیلی از کیک ها، شیرینی ها، گز، سوهان و داخل شهد زولبیا و بامیه و … استفاده می شود.

خاصیت نرم کنندگی دارد.

استفاده از بادکا داخل شهد زولبیا و بامیه سبب زودتر قوام آمدن آن می شود و باعث درخشنگی آن ها می شود.

مواد لازم برای گلوکز خانگی :

شکر 2 پیمانه
آب سه چهارم پیمانه
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه بادکا :

برای تهیه ی گلوکز، یا بادکا، باید شکر را داخل قابلمه بریزید و آب را به آن اضافه کنید و روی گاز قرار بدهید و حرارت را متوسط رو به کم قرار بدهید و لازم نیست هم بزنید زمانی که جوشید و تقریبا نصف شکرها در آب حل شد آن را به آرامی هم بزنید. و زیاد به هم زدن احتیاج ندارد اجازه بدهید شکر کاملا حل شود.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه 2 نوع کیک با آرد ذرت

زمانی که شکر حل شد حرارت را کم کنید و زمان بگیرید.

حدود 10 دقیقه بعد از تایم گرفتن آبلیمو را به آن اضافه کنید و هم بزنید و بعد از اینکه به غلظت رسید حدود 15 دقیقه یک ظرف آب سرد بردارید و 1 قاشق از شربت را داخل آب سرد بریزید و اگر توانستید آن شربت را از داخل آب بردارید گلوکز شما آماده است اگر داخل آب حل شد اجازه بدهید هنوز بجوشد. فاصله ی بین 2 تست باید 2-3 دقیقه باشد.

زمانی که گلوکز شما آماده شد زیر شعله را خاموش کنید و آن را کنار قرار بدهید.تا سرد شود. اگر گلوکز شما بیشتر بجوشد سفت می شود. رنگ گلوکز مهم نیست که زرد است یا سفید و همه یک کاربرد دارند.

رنگ گلوکز به میزان شکر و میزان حرارت شعله بستگی دارد.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کیک مکزیکی خوشمزه با 2 روش متفاوت

این میزان مواد لازم حدودا به شما 365 گرم گلوکز می دهد. بعد از سرد شدن آن را داخل ظرف دردار تمیز و خشکی بریزید و داخل کابینت قرار بدهید البته اگر سوسک و مورچه ندارید.

لازم نیست بادکا یا گلوکز را داخل یخچال نگهداری کنید زیرا باعث سفت شدن آن می شود.

طرز تهیه ی بادکا,درست کردن بادکا

طرز تهیه گلوکز

نکاتی برای تهیه ی گلوکز خانگی :

اگر گلوکز شما سفت شد، هنگام مصرف آن را روی حرارت بخار کتری قرار بدهید و به مقدار لازم از آن بردارید و حتی اگر ظرف شما قابلیت قرار دادن داخل مایکروویو قرار بدهید تا نرم شود.

 به جای آبلیمو می توانید از سرکه ی سفید تا کرم تارتار که به صورت پودر است استفاده کنید. این مواد برای جلوگیری از شکرک زدن بادکا می شود.

 برای تهیه ی بادکا یا گلوکز می توانید از 1 لیوان آب و 1 لیوان شکر و 1 قاشق غذاخوری آبلیمو استفاده کنید. اما روش بالا زودتر درست می شود و قوام می آید.

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه انواع کیک عصرانه ساده و شکلاتی

طرز تهیه کیک عصرانه طرز تهیه کیک عصرانه خوشمزه انواع کیک عصرانه شکلاتی، ساده و …