معرفی بهترین کولر آبی کم مصرف و خوب

بهترین کولر آبی کدام است؟ قیمت کولر آبی کوچک چقدر است؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوالات هستید با ما همراه باشید. با گرم شدن هوا یکی از وسایل ضروری در منازل و ادارات به منظور تهویه و سرمایش، کولر می باشد. کولرهای آبی، یکی وسایل سرمایشی به صرفه و کم مصرف است. کارخانجات مختلفی در زمینه کولرهای آبی دست به تولید زده اند و مدل های متنوعی با قیمت های متفاوت روانه بازار کرده اند؛ اما اینکه کدام یک از این کولر ها می تواند برای شما مناسب باشد و بهترین کولر آبی باید چه ویژگی هایی داشته باشد را ما در ادامه مورد بررسی قرار داده ایم تا شما برای انتخاب و خرید کولر آبی راحت تر تصمیم بگیرید.

انواع کولر های آبی کم مصرف

کولرهای آبی کم مصرف به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • کولرهای آبی کم مصرف ثابت

همانطور که می دانید مدل های ثابت در اصل همان کولر های آبی بزرگ هستند که معمولاً در بالای ساختمان و یا در فضای تراس جانمایی شده اند. کولر های آبی ثابت در قدرت موتور متفاوت و در ابعاد بزرگ و کوچک یافت می شوند و به صورت ثابت در مکانی قرار می گیرند. به لحاظ تنوع قدرت موتور باعث شده تا برای هر متراژی مناسب باشند. در نظر داشته باشید باد تولید شده توسط کولرهای آبی از طریق کانال‌کشی به داخل منازل و دفاتر و … هدایت می‌شود. در اکثر این مدل کولرها، از پوشال‌هایی استفاده شده است که متشکل از خرده چوب‌های ریز و‌ خشک می باشد.

  • کولرهای آبی کم مصرف متحرک 

یکی دیگر از مدل های کولر های آبی نوع متحرک هستند که به آنها کولرهای آبی پرتابل نیز گفته می شود. ابعاد این کولرها نسبت به مدل های ثابت کوچک تر بوده و سبک‌تر هستند از این رو به راحتی قابل حمل و نقل می باشند. مهم ترین نکته در این مدل کولرها تامین آب می باشد که یا به صورت دستی اتفاق می افتد و یا باید به شیر آب متصل شود. در نظر داشته باشید کولرهای آبی پرتابل با داشتن ابعاد کوچک تر حجم باد تولید شده در آن‌ها کم بوده و توان موتوری آن نسبت به کولرهای آبی ثابت کمتر است. به همین دلیل از کولرهای آبی با مدل‌ پرتابل در مغازه‌ها و اتاق‌های کوچک استفاده می‌شود. همچنین در این مدل به جای پوشال‌های چوبی از پدهای سلولزی استفاده می‌شود که راندمان بالاتری دارند.

بیشتر بخوانید:  سایت واکنشگرا رسپانسیو

معرفی اجزای کولرهای آبی

کولرهای آبی با دو چرخه متفاوت کار می کنند که عبارتند از:

  • چرخه گردش هوا
  • چرخه گردش آب

هر کدام از این موارد می تواند در راندمان و بازدهی کولر آبی نقش بسزایی ایفا کند.

  • قطعات الکترونیکی کولر

قطعاتی که به برق متصل می شوند از جمله دینام کولر، پمپ آب یا واتر پمپ و جعبه تقسیم برق از این دسته هستند. این قطعات اهمیت بالایی دارند زیرا به قطعات مکانیکی متصل می شوند و باعث تولید حرکت و چرخش می گردند از این رو برای نگهداری این قطعات باید توجه و حساسیت بیشتری به خرج دهید در غیر این صورت ممکن است متحمل هزینه های سنگین برای تعویض و یا تعمیر شوید.

  • قطعات مکانیکی کولر های آبی

همانطور که می دانید این قطعات بیشتر برای گردش و حرکت در کولر استفاده می شوند و انرژی خود را از قطعات الکترونیکی تامین می کنند. برخی از این قطعات عبارتند از: شناور، پولی‌ها، تسمه و پروانه که بهترین روش نگهداری از این قطعات چکاپ و روغن کاری به موقع و منظم است.

  • قطعات ثابت در کولرهای آبی

قطعاتی مانند بدنه‌ی کولر، دریچه‌ها، شیر تخلیه، پوشال و شبکه آبرسانی قطعات ثابت به شمار می آیند که در جای خودشان فیکس شده اند و حرکتی ندارند. برای نگهداری بهتر این قطعات، باید علاوه بر سایبان کولر، نکات زیر را هم در نظر گرفت، تعویض پوشال ها، تخلیه آب کولر و شستشوی داخلی آن به جهت جلوگیری از پوسیدگی و زنگ زدگی در فصل سرما، انتخاب جنس مقاوم برای بدنه کولر، جداسازی شلنگ از شیر تخلیه در فصل زمستان و … که همگی عمر این قطعات را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید:  کشف سوراخ در اتاق خواب که به مکان عجیبی ختم شد!

ویژگی های بهترین کولر آبی

  • توان موتور خوب

البته توان موتور به متراژ هم وابسته است اما در نظر داشته باشید برخی از برندها توان واقعی موتور کمتر از توان درج شده در محصول می باشد و به همین دلیل در میزان سرمادهی تاثیر گذار است. همانطور که می دانید با بالا رفتن متراژ باید توان موتور هم افزایش پیدا کند.

  • میزان استقامت بدنه

بدنه کولر مهم ترین بخش کولر است که در معرض آسیب در برابر نور و سرما و رطوبت می باشد از این رو داشتن استقامت بدنه مهم است. سعی کنید کولری را انتخاب کنید که بدنه‌ی آن از جنس گالوانیزه ضخیم بوده تا در زیر تابش آفتاب کمتر آسیب دیده و زنگ نزند.

  •  مصرف انرژی کولر

در فصل گرما، کولرها در مدت زمان بیشتری روشن خواهند بود از این رو دقت به مصرف کولر حائز اهمیت است.

در نظر گرفتن بودجه و قیمت کولر آبی یکی از مهم ترین نکات خرید کولر آبی است. در نظر داشته باشید قیمت کولر آبی ارتباط مستقیمی با توان موتور دارد و هرچقدر توان موتور بیشتر باشد باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. به همین دلیل پیشنهاد میکنیم دقیقا بر اساس متراژ و بدجه خود کولر مناسب خود را اعم از کولر ثابت یا متحرک انتخاب کنید.

معرفی بهترین کولرهای آبی ارزان

  • کولر آبی 4000 فادر با داشتن قیمت و ابعاد مناسب به همراه ویژگی های خوب یکی از گزینه های ویژه برای خرید است. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:
  • مجهز به الکتروپمپ موتوژن
  • جنس بدنه ورق گالوانیزه محکم و مقاوم
  • خنک کنندگی سریع و پرقدرت
  • رنگ پودری الکترواستاتیک
  • سیستم آبرسانی جدید و کم مصرف
  • دارای گرید انرژی
  • شبکه گسترده خدمات پس از فروش در سراسر کشور
  • دارای 12 ماه گارانتی

کولرهای آبی 7500 فادر

کولر آبی مدل 7500 فادر انتخاب مناسبی برای پوشش فضای بزرگ زیرا موتور استفاده شده در این کولر موتوژن است که جزء برترین موتورهای موجود در بازار می‌باشد. فن‌ های استفاده شده انحصارا ساخت این شرکت بوده که راندمان بالایی دارد و توسط اداره استاندارد تایید شده است. از ویژگی‌ های مهم این کولر آبی می‌ توان به جنس یاتاقان‌ ها که 100 درصد برنج است و همچنین به تسمه‌ های استفاده شده در این کولر که از لحاظ کیفیت عينا شبيه تسمه‌های لباسشویی می‌ باشد و در برابر سایندگی مقاومت بیشتری دارد اشاره نمود.
توان مصرفی : 950 وات
جریان مصرفی : 6.3 آمپر
هوادهی : 7500 مترمکعب بر ساعت
نوع موتور : موتوژن
قدرت موتور : 3.4 اسب بخار
بازدهی خنکی : 75%
ولتاژ : 220 ولت
فرکانس : 50 هرتز

بیشتر بخوانید:  دندانپزشکی آنلاین، گامی نو در پیشرفت دندانپزشکی

در عین حال سر و صدای و لرزش کمی دارند. برای اطلاع از قیمت و مشخصات کامل کولرهای آبی فادر می توانید با (سرچ کلمه کولر آبی فادر) به راحتی از قیمت های روز اطلاع پیدا کنید.

کولر آبی 5500 فادر نیز با داشتن ویژگی های بالا توانسته اند پرفروش‌ترین کولرهای ایرانی باشند زیرا هم از نظر قیمت به صرفه هستند و هم کیفیت بالایی دارند.

قیمت بهترین کولر آبی ایرانی

در حال حاضر برند های تولید کننده کولر آبی با قیمت های متفاوت اقدام به تولید می کنند. قیمت بهترین کولر آبی که در بازار ایران موجود هستند:

  • کولر آبی فادر
  • کولر آبی برفاب
  • کولر آبی ارج
  • کولر آبی آبسال
  • کولر آبی انرژی
  • کولر آبی سپهر الکتریک

بعد از کولر آبی فادر در بازار کولرهای آبی زیر مناسب هستند

کولر آبسال مدل AC55

این کولر آبی با توان 5500 برای متراژهای متوسط مناسب هستند.

کولر آبسال مدل AC70

این کولرها با حجم ۷۰۰۰ ساخته شده‌اند که برای فضاهای با متراژ بالا مناسب هستند. میزان ورودی آب به داخل آن‌ها مثل مدل قبلی ۱.۴ اینچ می‌باشد.

کولر آبی جنرال مدل G7500

این مدل کولرها حجم بالایی دارند که برابر ۷۵۰۰ است و برای خانه‌های با متراژ بالا مناسب هستند.

جنرال مدل G3200
این کولرهای آبی که دارای ابعاد کوچکی می‌باشد، برای خانه‌های کوچک مناسب می‌باشد. حجم این کولرها ۳۰۰۰ بوده و برای فضای کوچک مناسب است.

مطلب پیشنهادی

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟ مایکروویو و سولاردام دو وسیله محبوب در …