در گذشته روشهای فروش محصولات و خدمات متفاوت با امروز بود. در آن دوران به افرادی که بهصورت تلفنی یا حضوری به فروشگاههای مراجعه میکردند تا اجناس و خدماتی را ارائه دهند، بازاریاب گفته میشد. عصر امروز ما عصر دیجیتال است. بازاریابی هم به بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. به همین خاطر نویسندگان و کارشناسان تولید محتوا سایت نیز جای بازاریابهای حضوری و تلفنی را گرفتهاند. بنابراین اگر میخواهید در عصر امروز، یک فروشنده و بازاریاب عالی باشید، باید بتوانید محتوایی مفید و مناسب تولید کنید. حال سؤال اینجاست که برای تبدیل شدن به یک کارشناس تولید محتوای بهتر به چه مهارتهایی نیاز دارید؟ با ما همراه باشید تا 5 مورد از این نیازها را بهتر بشناسید.
- یک نویسنده خوب باید در قالبهای مختلف بنویسد
منظور از قالب نوشتاری چیست؟ قطعاً قالبی که برای وبلاگ استفاده میشود با قالبی که در روزنامه و مجلات مورد استفاده قرار میگیرد تفاوت دارد. به همین خاطر یک نویسنده و کارشناس تولید محتوای عالی، باید بتواند تا در استایلهای مختلف بر اساس نیاز بنویسد. برای این کار باید ابتدا قوانین و شرایط هر سبک را بهخوبی بشناسید. سپس باید تمرین کنید تا در این زمینه متخصص شوید. یک توصیه دوستانه، خواندن محتوا در سبکهای مختلف میتواند به شما بسیار کمک کند. پس بهعنوان نویسنده اول باید ببینید که تولید محتوا چیست و چه انواعی دارد؟ سپس درباره هر کدام مطالعه کنید.
- یک کارشناس محتوا ایدهپرداز فوقالعادهای است
کارشناس محتوا یک نویسنده ساده نیست. او باید یک ایدهپرداز فوقالعاده باشد. یک کارشناس تولید محتوای حرفهای، بهصورت تصادفی موضوعات را انتخاب نمیکند. او دست مخاطب را میگیرد و مواردی که میخواهد مخاطب متوجه شود را به او نشان میدهد. کارشناس تولید محتوا ابتدا باید پرسنای مخاطب را بهخوبی بررسی کنید. بر اساس شخصیت پرسونا، تشخیص میدهد که مخاطب چه چیزی را میخواهد بخواند. بهدنبال این است که چه چیزی را از مطلب متوجه شود. سپس با تیترنویسی جذاب، مخاطب را بهسمت خود جذب میکند. تولید محتوا سایت به شکلی که برای مخاطب جذابیت داشته باشد، به عهده کارشناس تولید محتوا است.
- یک کارشناس محتوای حرفهای، مطالب یکتا تولید میکند
یکی از عوامل مهمی که در تولید محتوا سایت و رتبهبندی گوگل تأثیر دارد، یکتا بودن محتوا است. این موضوع از فاکتورهایی است که یک نویسنده را بدنام یا مشهور میکند. مطالب هرچه قدر یکتاتر باشند، کیفیت بهتری خواهند داشت. خودتان را به جای مخاطب بگذارید. قرار نیست که مطالب تکراری را دوباره با عبارتهای دیگر بیان کنید. پس تحقیق داشته باشید و به جمعبندی برسید. نظرات نویسندگان مختلف را کنار هم بگذارید. نظرات تخصصی خود را هم به آن اضافه کنید. در نتیجه محتوایی یکتا خواهید داشت که برای مخاطب نیز جذابیت دارد.
- یک نویسنده خوب علامه دهر است
اگر سری به واژهنامه کدخدا بزنید، متوجه میشوید که علامه دهر بهمعنای همه چیز دان است. خب یک نویسنده واقعاً هم باید همه چیز دان باشد. کارشناس تولید محتوا یک نویسنده معمولی نیست. در حقیقت یک کارشناس تولید محتوا باید در زمینه سئو سایت، کدهای HTLM و CSS و همچنین وردپرس اطلاعات کافی داشته باشد. لازم نیست که کارشناس تولید محتوا سایت همانند کارشناس سئو در این باره بداند؛ اما باید قادر به نوشتن یک محتوای سئو شده باشد. در حقیقت کارشناسان تولید محتوا باید همه فن حریف باشند. اگر زبانتان خوب است، حتما سری به سایت هاب اسپات بزنید.
- یک کارشناس تولید محتوا در شبکههای اجتماعی فعال است
دنیای امروز ما دنیای ارتباطات است. هرچه ارتباطات بیشتری داشته باشید، موفقتر خواهید بود. خوشبختانه شبکههای اجتماعی به ما کمک میکنند تا ارتباطات بسیار قوی داشته باشیم. یک کارشناس محتوا علاوهبر اینکه بداند تولید محتوا چیست و چه انواعی دارد؟ باید فعالیت قدرتمندی در شبکههای اجتماعی داشته باشد. گاهی برای تولید محتوا در یک زمینه خاص، کارشناس نیاز به ارتباط با مدیران صنایع مختلف یا مشتریان برندهای دیگر خواهد داشت. شبکههای اجتماعی به نویسنده کمک میکند تا ارتباطات بهتری پیدا کند. همچنین تولید محتوا سایت و شبکههای اجتماعی مثل دوقلوهای جدانشدنی هستند. بسیاری از وبسایتها ترجیح میدهند که با کمک شبکههای اجتماعی معتبر همانند اینستاگرام، بک لینکهای عالی به دست بیاورند. پس با حضور در شبکههای اجتماعی، نحوه نگارش در این پلتفرم را نیز بهتر میآموزید.
جمعبندی
در نهایت بهصورت جمعبندی باید گفت که دنیای امروز دنیای رقابت است. مخاطب حوصله و صبر بسیار کمی دارد. باید در کوتاهترین زمان ممکن، مخاطب را جذب خود کنید. اگر مخاطب احساس کند مطلب تکراری، حوصلهسربر یا غیرمفید است، به سرعت بهدنبال محتوایی دیگر میگردد. پس جذاب باشید و یکتا!