چسبهای یک دو سه چه کاربردی دارند در استفاده از آنها چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

در دنیای چسبها می توان انواع چسبهایی با کاربرد روزمره، خانگی، صنعتی، ساختمانی، خودرویی و غیره را پیدا کرد. یکی از چسبهایی که بسیار پرکاربرد و قوی است و طیف وسیعی از کاربردها را پوشش می‌دهد چسب 123 می باشد. در ادامه می‌خواهیم به شما بگوییم چسب یک دو سه چه کاربردهای متنوعی دارد و چگونه باید از آن استفاده کنید.

چسب یک دو سه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چسب یک دو سه که به آن چسب ام دی اف یا چسب قطره‌ای فوری نیز می‌گویند ویژگی خاصی دارد که آنرا متمایز می‌کند. این چسب قدرت چسبندگی فوق‌العاده‌ای دارد و سرعت بالایی در خشک شدن دارد. احتمالا به همین دلیل است که نام آنرا چسب 123 گذاشته‌اند. بخاطر اینکه در سه شماره خشک می‌شود.

ماده اصلی این چسبها سیانوآکریالیت می‌باشد. این چسبها در طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی، خانگی، روزمره، پزشکی و غیره کاربرد دارد. برندهای معتبر و پرفروش این نوع چسبها را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی تکنو پخش بیابید.

چسباندن کاغذ، اتصال قطعات فلزی، کائوچویی، چوبی، پلاستیکی و شیشه‌ای براحتی با این چسب امکان پذیر است.

برای مثال فرض کنید یک قطعه از زیورآلات شما جدا شده باشد. مثلا یک نگین. براحتی می‌توانید آنرا با چسب یک دو سه بچسبانید و اطمینان داشته باشید که دیگر به این راحتیها جدا نخواهد شد.

چسب 123 لازیو LAZIO

یک برند معروف در حوزه انواع چسب ، لازیو می‌باشد. چسب 123 لازیو  LAZIO که محصول کشور ترکیه است قادر است انواع سطوح و قطعات با جنسهای مختلف را به هم بچسباند. این محصول مانند همه چسبهای یک دو سه دارای یک اسپری و یک چسب می‌باشد. در استفاده از آن بسیار دقت کنید و طبق دستور العمل آنرا بکار ببرید.

بیشتر بخوانید:  خواص نخود چیست؟

این چسب در حجمهای صد، دویست و چهارصد میلی لیتر تولید می‌شود.

چسب 123 جی مکس GMAX

جی مکس نیز یکی از برندهایی است که احتمالا زیاد شنیده باشید. چسب 123جی مکس GMAX یکی از پرفروش ترینهای این نوع چسبهاست که در حجمهای صد، دویست و چهارصد میلی لیتر عرضه می‌شود. چسب یک دو سه جی مکس نیز دو جزئی است. نحوه استفاده از این چسبها را در ادامه بیان خواهیم کرد.

نحوه استفاده از چسب یک دو سه

چسب 123 دو جزئی می‌باشد .یعنی از دو محصول تشکیل شده که هر دوی آنها در فرایند چسباندن باید استفاده شوند. یکی بدون دیگری کارایی ندارد. یک اسپری فعال کننده و یک ژل غلیظ. اگر یکی از دو جزء چسب تمام شود می‌توانید آنرا بصورت جداگانه خریداری نمایید.

استفاده از چسب یک دو سه بسیار ساده است ولی در عین حال دقت هم نیاز دارد. چون بسرعت خشک می‌شود باید در تنظیم کردن محل قرارگیری دو جسم متصل شونده سریع عمل کنید. ابتدا سطوح مورد نظر را پاک کنید تا هیچگونه گرد و غباری روی آن نماند.  سپس مقداری از چسب غلیط را روی یکی از سطوح که قرار است متصل شود بریزید. مقدار آن مهم است. نه آنقدر زیاد باشد که دیر خشک شود و نه آنقدر کم که قدرت چسبندگی را از بین ببرد.

روی سطح دیگری که قرار است اتصال یابد کمی اسپری بزنید. حالا باید دو بخش متصل شونده را روی هم تنظیم نمایید تا خشک شود. آنرا حدود 15 ثانیه نگه دارید تا از محکم شدنش مطمئن شوید. البته خشک شدن کامل ممکن است تا پانزده دقیقه هم طول بکشد.

بیشتر بخوانید:  بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو چیست؟

خوب تمام شد!

نکته ای که باید دقت کنید این است که اسپری این چسبها از نوعی گاز که نسبتا سمی و شیمیایی است درست شده است. پس بهتر است در استفاده از آن نکاتی را رعایت کنید. مثلا استفاده از یک ماسک و دستکش می‌تواند خیلی موثر باشد.

در ضمن بعد از استفاده درب آنرا محم ببندید چون در غیر اینصورت سریع خشک می‌شود. معمولا چسبهای یک دو سه تا یک ماه بعد از باز شدن درب آنها قابل استفاده هستند.

در برخورد چسب 123 با پوست یا چشم چه کار کنیم؟

اگر چسب 123 روی پوست شما بریزد و خشک شود اولین کاری که می‌توان انجام داد کندن آن با ناخن است. ابتدا صبر کنید تا کاملا خشک شود. سپس با ناخن سعی کنید آن را جدا کنید.

اگر دردناک باشد می‌توانید از آب گرم و صابون استفاده کنید. کمی صابون یا پودر صابون داخل آب گرم حل کنید و یک یا دو دقیقه آن قسمت از پوست خود که چسب 123 ریخته را داخلش نگه دارید. بعد از نرم شدن می توانید آنرا جدا کنید. می‌توانید پوست خود را با روغن زیتون چرب کنید و یا از پنبه آغشته به استون نیز استفاده کنید.

ظرف چسب یک دو سه بسیار ظریف و کوچک و شبیه قطره چشمی است و ممکن است با آن اشتباه گرفته شود.

بیشتر بخوانید:  هر آنچه باید درباره نایلکس بدانید

اگر چسب 123 داخل چشمتان بریزد ابتدا چشم خود را با آب گرم بشویید. سپس محض احتیاط به پرشک مراجعه نمایید. اگر پلکهای شما به هم چسبید سعی نکنید آنرا جدا کنید. بلکه سریعا به مراکز درمانی مراجعه نمایید.

پاک کردن چسب 123 از روی سطوح مختلف

اولین کاری که باید انجام دهید این است که از یک دستمال و کمی آب برای پاک کردن سطح استفاده کنید. چون هر روشی را بکار ببرید روی سطح تمیز سریعتر نتیجه می‌دهد.

برای جدا کردن چسب از روی سطح بهترین کار استفاده از حلال استون می‌باشد. یک دستمال یا پنبه را آغشته به استون کنید و روی چسب فشار دهید. بعد از اینکه نرم شد می‌توانید آنرا جدا کنید. دقت کنید که اگر سطح مورد نظر پارچه یا فلز رنگ شده باشد ممکن است تغییر رنگ دهد. چون استون حلال رنگ نیز هست.

استفاده از ناخن روی پارچه یا کاردک روی فلزات نیز مناسب است. برای سطوح پلاستیکی از سرکه سفید بجای استون استفاده نمایید.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. یادتان باشد چسبهای یک دو سه در عین حال که کاربرد راحتی دارند نیاز به دقت نیز دارند.

جهت سفارش عمده و خرده هر گونه چشب یک یک دو سه، چسب 123 لازیو و جی مکس یا سایر برندهای بازار می‌توانید به سایت تکنو پخش مراجعه نمایید. از طریق تماس با پشتیبانی سایت نیز می‌توانید سفارشات عمده خود را ثبت نمایید.

 

مطلب پیشنهادی

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟ مایکروویو و سولاردام دو وسیله محبوب در …