هر آنچه باید درباره نایلکس بدانید

نایلکس یکی از پر مصرف ترین مواد دنیا است که ما قصد داریم در این مقاله درباره آن صحبت کنیم. انواع نایلکس ها شامل: نایلکس دسته موزی، نایلکس دسته بندی و نایلکس دسته رکابی است. برای اینکه بخواهیم روی نایلکس ها نوشته یا تصویری را چاپ کنیم از روش فلکسو، هلیوم یا سیلک (ارزان ترین نوع چاپ) استفاده می کنیم.برای خرید نایلکس باید حواستان باشد که سرتان کلاه نرود و چون افراد زیادی درجه ۲ نایلکس را جای درجه یک می فروشند.  پس حتما باید از جای معتبر نایلکس را تهیه کنید.

کشور ایران نایلکس و سایر مواد پلاستیکی را به کشورهایی از جمله: گرجستان، افغانستان، آلمان، آذربایجان صادر می کند. افرادی که با تور گرجستان ارزان به این کشور مسافرت کردند و قصد خرید نایلکس نو و مرغوب را  در این کشوردارند باید حواستان باشد که نایلکس کهنه  را فقط از کشور های نامدار صنعت نایلکس بخرید و این را می توان از ویژگی های از جمله رنگ، تیرگی نایلکس و یا دان زدگی آن فهمید.

بیشتر بخوانید:  اگر جان خود را دوست دارید هیچ گیاهی را در این باغ لمس یا بو نکنید!

نایلکس چیست؟

ماده اولیه نایلکس پلی اتیلن سنگین یا HDPE می باشد. راه شناسایی نایلکس از نایلون این است که نایلون ظاهری خشک و مقاوم بوده و برخلاف ان نایلون، کدر می باشد. در واقع نایلکس در صنایعی که به پلاستیک های مقاوم نیاز دارند کاربرد دارد.

تفاوت نایلون با نایلکس

معمولا افراد بسیاری نایلون و نایلکس را یکی می دانند ولی ما قصد داریم که در ادامه تفاوت این دو را برای شما شرح دهیم.

نایلکس بر خلاف نایلون مقاوم بوده و در اثر وزن زیاد محصولاتی مثل میوه پاره نمی شود و فقط کش می آید یعنی قابلیت انعطاف پذیری کمی دارد ولی نایلون ها انعطاف پذیری خیلی بیشتری از نایلکس ها دارند.در واقع مشمباهای دسته دار در بازار را که میوه فروشان یا قنادی ها و یا مصالح فروشی ها برای ریختن گچ و سیمان از آن استفاده می‌کنند را نایلکس گویند. از نظر رنگ نایلکس برخلاف نایلون رنگی است یعنی به مشباهای رنگی نایلکس و مشباهای شفافی مثل مشبا فریزر را نایلون می گوییم.

بیشتر بخوانید:  خواص شاهدانه چیست؟ از فواید شاهدانه به راحتی نگذرید!

مواد تشکیل دهنده نایلکس

نایلون ها از پلی اتیلن سبک درست شده اند ولی  نایلکس ها ترکیبی از پلی اتیلن سنگین و سبک است. نایلون ها از مواد پلی آمیدی درست شده اند که باعث انعطاف پذیری زیاد آن ها می شود.

ضخامت نایلکس

نایلکس ها ضخامت های مختلفی داشته و بر اساس همین موضوع کاربرد های مختلفی دارند. جالب است بدانید که نایلکس های نازک می توان تهیه کرد ولی درست کردن نایلون های نازک بسیار سخت است.کاربردهای نایلکس ها شامل: سفره یکبار مصرف، کیسه زباله رولی، نایلکس های فروشگاهی، کیسه فریزر، نایلکس چاپی رکابی و دستکش یک بار مصرف که امروزه به دلیل کرونا دستکش یک بار مصرف کارایی بالاتری دارد،است.کاربردهای نایلون ها شامل نایلون های گلخانه ای، نایلون حبوباتی، حبابدار و…. نیز می باشد.

بیشتر بخوانید:  بهترین فروشگاه شکلات خارجی برای خرید شکلات هدیه کجاست؟

لازم به ذکر است که کاربرد نایلکس ها فقط به مواد غذایی محدود نشده بلکه خود پوشش پک های دستمال کاغذی نیز نایلکس است.

انواع نایلکس های دسته دار شامل: نایلکس دسته رکابی، دسته موزی، دسته زنبیلی و دسته تقویتی بوده که دسته موزی و تقویتی﴿بسته بندی﴾ کاربرد بیشتری دارد.البته نایلکس ها به عنوان کیسه زباله، فریزر، رولی و پلاستیک های کشاورزی  را نیز می توان به عنوان کاربردهای دیگر  نایلکس ها به حساب آورد.

مطلب پیشنهادی

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟ مایکروویو و سولاردام دو وسیله محبوب در …