قیمت پروتز چشم در سال 1401 تصویب شد؟! آیا هزینه ساخت چشم مصنوعی را بیمه پرداخت می کند؟

ساخت پروتز چشم مصنوعی در شرایطی صورت می گیرد که فرد یک چشم سالم خود را از دست داده باشد. این نوع پروتز، یکی از انواع پروتزهای زیبایی است و تنها کاربرد آن حفظ حالت کره چشم است. کسانی که چشم خود را تخلیه می کنند، بعد از مدتی کره چشمشان کوچک می شود؛ این کوچک شدن کره چشم تاثیر منفی روی زیبایی و چهره فرد دارد. کسانی که نمی خواهند با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم کنند، بهتر است هر چه سریع تر برای ساخت و سفارش پروتز مخصوص چشم اقدام کنند.

پروتز چشم چیست؟ چه کسانی برای ساخت پروتز چشم مصنوعی در اولویت هستند؟

پروتز چشم که به آن پروتز مصنوعی نیز گفته می شود، شباهت زیادی به چشم طبیعی دارد. این پروتز، یک جسم مصنوعی بدون قابلیت دیدن است و فردی که آن را نصب می کند، قادر نیست بینایی از دست رفته خود را به دست آورد. این پروتز، یک پوسته اکریلیک بیضی شکل بوده و ظاهر فرد را بعد از جراحی تخلیه چشم، به سمت بهبودی هدایت می کند.

یکی از مهم ترین اهداف نصب پروتز، ایجاد ظاهر طبیعی در صورت و پر کردن کره چشم است. بین انواع پروتزهای زیبایی، این نوع به دلیل تاثیر خاص و ویژه ای که بر چهره فرد دارد، اهمیت زیادی پیدا کرده است. این پروتز ظاهر کاسه چشم را بهبود داده و از رشد بافت ها در داخل کاسه چشم جلوگیری می کند. به یاد داشته باشید، قیمت پروتز چشم با توجه نوع آن تعیین می شود.

بیشتر بخوانید:  بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو چیست؟

کسانی که در اثر بیماری، یک حادثه و یا به صورت مادرزادی چشم خود را از دست داده اند، باید برای ساخت و نصب این نوع پروتز اقدام کنند. این گروه برای آنکه بتوانند با اعتماد به نفس بیشتری در جامعه حضور پیدا کرده و به کارهای خود رسیدگی کنند، نیاز به نصب چشم مصنوعی دارند. اگر کسی نمی خواهند زندگی اش تحت تاثیر این اتفاق تلخ قرار گیرد، باید پروتز چشمی را سفارش داده و آن را نصب کند.

خوب است بدانید، در ساخت پروتز چشم مصنوعی به انواع و اقسام آن توجه می شود. پروتز شکل دهنده، چشم مصنوعی، پوسته صلیبیه و پروتز کره چشم از انواع پروتزهای مخصوص چشم هستند. به نقل از کلینیک خانه سفید و سایت بیتوته ، کلینیک ارتوپد فنی پایار یکی از برترین و مطرح ترین کلینیک های ارتوپدی فنی در کشور است. این کلینیک با توجه به سابقه و تجربه قابل توجهی که دارد، در ساخت انواع پروتز چشم، موفق عمل کرده و قادر است به نیاز طیف وسیعی از کاربران پاسخ دهد.

قیمت پروتز چشم چقدر است؟ آیا بیمه هزینه آن را می پردازد؟

قیمت پروتز چشم به متریالی که در تولید آن به کار برده شده است، بستگی دارد. اگر برای ساخت این نوع به یک کلینیک ارتوپدی فنی مراجعه کنید، با قیمت های متفاوتی رو به رو خواهید شد. در هر یک از این کلینیک ها، با توجه به متد و متریال مورد استفاده در ساخت پروتز قیمتی را برای آن در نظر می گیرند. در مراجعه به کلینیک های فعال، در جریان قیمت این نوع پروتز قرار خواهید گرفت.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید ست لباس ورزشی زنانه

موضوع دیگری که می بایست در مورد قیمت پروتزهای مصنوعی چشم بدانید، وظیفه بیمه های دولتی در پرداخت هزینه هاست. ما در کشورمان چندین بیمه دولتی داریم که هر یک از آنها عده ای را تحت پوشش خود قرار داده اند. کشور ما از نظر صنعت بیمه و خدماتی که به بیمه شوندگان ارائه می شود، ضعیف عمل کرده و همه هزینه های درمانی توسط بیمه های دولتی پرداخت نمی شود. یکی از هزینه هایی که بیمه های دولتی نمی پردازند، هزینه مربوط به ساخت پروتز است.

البته این محدودیت در پرداخت هزینه های درمان تا زمانی بود که بیمه های خصوصی فعالیت خود را شروع نکرده بودند. امروزه، بیمه های خصوصی زیادی مشغول در کشور به کار شده و خدمات متفاوتی را به افراد ارائه می کنند. کسانی که دائما در شغلشان در معرض خطر هستند و هر لحظه ممکن است یک آسیب جسمانی و قطع عضو برایشان پیش آید، بهتر است خود را تحت پوشش بیمه های خصوصی ببرند. این بیمه ها با دریافت حق بیمه به شما کمک می کنند تا بتوانید از پس هزینه های سرسام آور ساخت اندام مصنوعی بر آیید و مشکلاتتان را به راحتی حل کنید.

بیشتر بخوانید:  فیلم هایی که قبل از 2024 باید ببینی

برای ساخت پروتز چشم به کجا مراجعه کنم؟

یکی از بهترین راه هایی که برای ساخت پروتز می توانیم به شما پیشنهاد کنیم، مراجعه به کلینیک ارتوپدی فنی است. در این کلینیک ها، افراد حرفه ای و زبده مشغول به کار بوده و با اشراف داشتن به تمامی جنبه های ساخت پروتز، قادرند یک اندام مصنوعی مناسب برای متقاضی بسازند.

از جمله کلینیک هایی که در ساخت پروتز به تمام نیازهای بیمار توجه کرده و سعی می کند با ساخت یک اندام مصنوعی کاربردی به او کمک کند زندگی اش به مسیر عادی و نرمال برگردد، کلینیک ارتوپد فنی پایار است. ما در پایار از نیروهای متخصص و حرفه ای استفاده کرده و سعی می کنیم یک پروتز با دوام و با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهیم.

ما در پایار، خود را متعهد می دانیم تا کیفیت، قیمت و تخصص را در یک پکیج به نام اندام مصنوعی جمع کنیم و در اختیار کاربران قرار دهیم. اگر به پروتز چشم نیاز داشتید، حتما به این کلینیک حرفه ای مراجعه کنید. برای تماس با کلینیک پایار می توانید عبارت ” ساخت پروتز چشم کلینیک پایار ” را در گوگل سرچ کنید و بر روی لینک اول کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟ مایکروویو و سولاردام دو وسیله محبوب در …