شش سوال رایج قبل از لیزر موهای زائد

Appearance Clinic Australia 301 Buckley St Aberfeldie VIC 3040 Australia, +61 03 9331 2566

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد لیزر مو زائد دارند اما به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و یا شایعات پیرامون آن تا کنون انجام آن را عقب انداخته اید در این مقاله قصد داریم به شش مورد از پرتکرار ترین نکات قبل از لیزر موها زائد که زیباجویان از پزشکان خود می پرسند پاسخ دهیم .

به چند جلسه درمان با لیزر نیاز داریم ؟

عوامل متعددی طول درمان زیباجو را تعیین می‌کنند عواملی از قبیل حجم موهای زائد، سن، جنسیت، سطح هورمون‌های بدن فرد مراجعه کنند که باعث می‌شود برای رسیدن به نتیجه مطلوب از لیزر تعداد جلسات فرد بالا روند تا تمامی فولیکولهای مو تحت تاثیر قرار گیرند. از این رو نیاز است که شما برنامه زمان‌بندی دقیق و منظمی برای جلسات لیزر خود داشته باشید. بسته به اندازه ناحیه و نوع موهای بدن فرد اکثر افراد 5 الی 10 جلسه لیزر نیاز دارند تا بتوانند به نتیجه دلخواه خود و خلاصی از شر موهای زائد برسند.

آیا امکان رشد مجدد موها بعد از اتمام دوره  لیزر موهای زائد وجود دارد ؟

درصورتی که جلسات درمان خود را کامل کنید قطعا پس از اتمام دوره شاهد کاهش رشد موهای زائد و افزایش بازه زمانی رشد مجدد آن خواهید بود که این موها نیز ظاهری نازک و به اصطلاح کرکی خواهند داشت.اما اگر قصد شما از لیزر توقف کامل رشد موهاست  باید بدانید چنین امری امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید:  بلیط هواپیما یا بلیت هواپیما (بیلیت) کدام صحیح است؟!

آیا لیزر مو های زائد سرطان زا است ؟

از شایع ترین ترس‌های زیبا جویان نگرانی از سرطان زا بودن اشعه لیزر دستگاه‌های hair removal  می‌باشد.

مهم‌ترین نکته ‌که باید درباره اشعه دستگاه لیزر بدانید آن است که طیف نوری لیزرهای مو زائد با طیف نوری خورشید که ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد کاملا متفاوت است و تا کنون مدرکی برای اثبات سرطان زا بودن لیزر موهای زائد یافت نشده است.

آیا برند دستگاه لیزر تاثیری در نتیجه لیزر دارد ؟

با افزایش نرخ ارز و قیمت بالا دستگاه‌های لیزر مو زائد خارجی بسیاری از سود جویان شروع به فروش دستگاه های غیر استاندارد و دسته دو کرده اند که این دستگاه‌ها نه تنها نتایج راضی کننده ای را برای زیبا جو به ارمغان نمی‌آورند بلکه می‌توانند سلامت پوست و زیبایی او را هم به خطر بی اندازند.

بیشتر بخوانید:  رزرو نوبت دکتر آنلاین، معجزه‌ای در صنعت درمان پزشکی

شرکت پرنیان گستر پرتو سنج یک شرکت دانش بنیان که توانسته با تیمی تخصصی با کیفیت ترین محصولات در حوضه تجهیزات پزشکی را تولید کند و بخاطر داشتن تاییدیه نظام پزشکی و اخذ استاندارد ce اروپا کلینیک‌های زیبایی بسیاری با خرید لیزر دایود لومینا و خرید لیزر الکساندرات گرویتی  مرکز زیبایی خود را تجهیز کرده اند.

آیا پوست من بعد از لیزر موهای زائد تیره تر می شود ؟

واکنش ملانین ها به نور در طولانی مدت باعث تیره شدن رنگ پوست می‌ شود که بخاطر کوتاه بودن زمان برخورد نور لیزر با پوست زیبا جو در اکثر موارد می توان از این مورد صرف نظر کرد . اما در صورت تیرگی پوست بخاطر التهاب پوستی جای نگرانی نیست زیرا در غالب موارد این تغییر رنگ پوست گذرا می‌باشد.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید اسپیکر قابل حمل و جیبی

 آیا شیو کردن می‌‌تواند باعث رشد سریع‌تر و افزایش ضخامت موهای زائد شود؟

شیو کردن موها باعث تسریع رشد یا ضخیم تر شدن آنها نخواهد شد، اما این باور غلط میان مردم رواج یافته است؛ احتمالا به این علت که موهای شیو شده، بعد از رشد مجدد ظاهر دیگری پیدا می کنند.

موهایی که شیو نشده اند، معمولا نازک هستند و نوک تیزی ندارند. اما اگر شیو بشوند، بعد از رشد مجدد دیگر نرم و نازک نیستند بعلاوه تیره تر هم به نظر می رسند. اما آیا شیو کردن باعث شده موها ضخیم شوند؟

این مسئله ارتباطی به شیو کردن ندارد، بلکه بدین خاطر است که موهای تازه رشد کرده هرگز در معرض عوامل طبیعی مثل نور آفتاب، مواد شوینده و دیگر مواد شیمیایی که همگی می توانند موها را روشن تر کنند، قرار نگرفته اند. علاوه بر این، اگر پوستِ فرد روشن باشد، رنگ تیره موها، به خاطر کنتراست (تضاد رنگ) بیشتر هم به چشم می آید.

مطلب پیشنهادی

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟ مایکروویو و سولاردام دو وسیله محبوب در …