ساخت قطعات نیوجرسی

نیوجرسی بتنی  قطعه بتنی پیش ساخته‌ ای است که  جهت جداسازی مسیر رفت و برگشت در جاده‌ها و خیابان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد به طوریکه درصورت برخورد کناره‌ای خودرو به دلیل زاویه کم لبه‌های آن به عنوان هدایت‌گر برگردان عمل کرده و موجب کاهش خسارت می‌گردد.

بلوک نیوجرسی در تهران همچنین جهت مسدود کردن مسیرها و کنترل ترافیک، تقسیم کردن محوطه  محافظ عابران پیاده ، محافظت از کارگران پروژه‌های عمرانی در مقابل خودروها، موانع موقت و موانع امنیتی ضد تروریستی ، همچنین سیل بند، جلوگیری از انتشار آتش در جنگل‌ها، هدایت‌گر رودخانه و چند خطه کردن جاده‌ها این قطعه بتنی پیش ساخته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بعد از نصب قطعات عملیات انتهایی به منظور تکمیل پل شروع می شود که شامل جوشکاری پلیت های باکس و دیوارها که موقع آرماتورگذاری  به دلیل متصل شدن قطعه های جای گذاری شده بود ، درزگیری ،ایزوگام ،درست کردن و جایگذاری یک لایه ملات روی ایزوگام ، سنگ چین اول و آخر  و … می باشد.

سطح رویی کالورت دال به دلیل ممانعت از نفوذ کردن آب باید بوسیله یک لایه ایزوگام پوشیده شود. در ضمن به خاطر ممانعت از آسیب پذیری  ایزوگام به هنگام خاکریزی یک لایه بتن شاپ اجرا می شود. همینطور به دلیل جلوگیری از ریختن خاک حوالی باکس هاو در پشت دیوارها از کف بستر تا ارتفاع باکس توسط لاشه سنگ بلوکاژ می شود همچنین پشت دیوارها طبق  جزییات اجرایی سنگ چین می شود.

این قالب های نیوجرسی مفصلی در دو مدل مفصلی و ساده تولید می گردند در مدل مفصلی نیوجرسی ها توسط مفصل به هم متصل می گردند مفص نیوجرسی تشکیل شده از دو عدد مادگی و یک عدد نری می باشد.

مانع بتنی که به این نمونه از آن مانع نیوجرسی می گویند جهت هدایت و در مسیر قرار دادن وسیله نقلیه به صورت قطعات بتنی پیش ساخته قابل اتصال به هم ساخته می شود، که هنگام برخورد کناره ای خودرو به دلیل زاویه کم، لبه های آن به عنوان هدایتگر برگردان عمل کرده و موجب کاهش خسارت می گردد.

علت نامگذاری این مانع بتنی به نیوجرسی این بوده است که در سال ۱۹۵۰ میلادی موسسه فناوری استیون به درخواست دپارتمان بزرگراه های ایالت نیوجرسی در غرب ایالت متحده آمریکا برای چند خطه کردن بزرگراه ها این وسیله را طراحی نمود. نام دیگر قالب نیوجرسی مانع بتنی می باشد که بیشتر در وسط جاده ها و اتوبان ها برای جداسازی جاده و جلوگیری از تصادفات قرار می گیرد .

قالب بتن نیوجرسی چیست

بلوک بتن نیوجرسی یا مانع نیوجرسی برای هدایت یک مسیر و جلوگیری از خسارت احتمالی به هنگام تصادفات است که معمولاً به صورت قطعات بتنی پیش ساخته عرضه می شوند. بنابراین قالب بتن نیوجرسی یک قالب طراحی شده خاص مطابق با نوع بلوک نیوجرسی است که با توجه به نیاز هر پروژه تغییر می کند. این قالب ها همانند قالب جدول خیابانی ابعاد مشخصی دارد که به درخواست مشتری می توان تغییراتی در این ابعاد و ویژگی‌های آن به وجود آورد.

بیشتر بخوانید:  استایل اندام و زیباترین مدل شال و روسری سحر قریشی در طرح و رنگ های متنوع

نحوه تولید قالب بتن نیوجرسی

برای تولید قالب نیوجرسی ابتدا باید ابعاد آن مشخص شود. بعد از مشخص شدن ابعاد، با توجه به نوع قالب و شرایط تولید آنها، ضخامت ورق فلزی استفاده شده در آنها تعیین می‌شود که در بیشتر موارد از ورق ۴ میل استفاده میشود. در مرحله بعد با توجه به ابعاد مشخص شده و طراحی در نظر گرفته شده برای بلوک نیوجرسی، ورق فلزی برش داده می شود. در نهایت ورقهای فلزی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و جوشکاری می شوند. مرحله پایانی کار هم شامل درز بندی و درزگیری قالب بتن است تا از خروج بتن و آب سیمان جلوگیری شود و قالب به صورت صاف و یکپارچه خارج شود.

سفارش قالب نیوجرسی

اگر شما به عنوان صاحب یک کارگاه به دنبال سفارش تولید قالب بتن نیوجرسی هستید، می توانید به عنوان یک قالب سفارشی تغییراتی در آن به وجود بیاورید که مطابق با نیاز شما و کارگاه باشد. اولین تغییری که می توانید اعمال کنید، تغییر طراحی و مدل قالب است که میتوانید نقشه یا عکس مورد نظر و همچنین ابعاد آن را از شیوه های مختلف ارتباطی در اختیار کارشناسان و پشتیبان ما قرار دهید تا طراحی اولیه بر مبنای آن صورت گیرد.

تغییر دیگری که در قالب نیوجرسی می توانید ایجاد کنید، نوع ورق استفاده شده در ساخت قالب و همچنین ضخامت آن است که طبیعتاً وزن قالب را هم تحت تاثیر قرار می دهد. در حالت استاندارد معمولا از ورق ۴ میل برای ساخت بدنه قالب استفاده می شود.

قیمت قالب بتن نیوجرسی

قیمت قالبهای نیوجرسی همانند سایر قالب های فلزی تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی از جمله شرایط ساخت آنها قرار می‌گیرد که در همان مرحله سفارش به شما گفته می شود. این یعنی شما هر تغییری که در مواد اولیه اعمال کنید یا در سفارش خود به دنبال استفاده از یک طرح خاص یا شرایط خاص باشید ممکن است قیمت آنها را هم تغییر دهد. به عنوان مثال طراحی قالبهای سفارشی نیاز به طراحی اولیه و اختصاص زمان برای ساخت و تولید قالب دارد که طبیعتاً زمان بیشتری نسبت به قالب های معمولی برده و این هزینه تمام شده قالب را افزایش می دهد.

در کنار آن باید فاکتورهای دیگری مانند نوع و ضخامت ورق فلزی استفاده شده در قالب ابعاد را هم در نظر بگیریم که همه آنها قیمت نهایی قالب نیوجرسی را تعیین می‌کنند.

قطعات بتنی پیش ساخته

دیوارهای بتنی پایه دار ، قطعات بتنی پیش ساخته‌ای شامل دو قسمت بدنه اصلی دیوار و پایه (فنداسیون) می‌باشند. که جهت نصب آن‌ ها ابتدا باید پایه‌های آن‌ها نصب و سپس دیوارها در آن‌ها قرار گیرند. در شرکت رایان پی بتن این قطعات بتنی در ابعاد و طرح‌های مختلف تولید می‌گردند. شرکت رایان بتن تولید کننده قطعات پیش ساخته بتنی ، اولین تولید کننده این محصول با کیفیت بسیار بالا در کشور می باشد .

قطعات بتنی پیش ساخته مسلح

امروزه استفاده از قطعات بتنی پیش ساخته باعث صرفه جویی در زمان، بالابردن دقت و سرعت اجرای کار و همچنین حفظ سرمایه می‌گردد. در شرکت رایان، قطعات بتنی پیش ساخته با بهره گیری از دانش روز و کادر متخصص و با رعایت اصول فنی  با کیفیت ومقاومت بالا تولید می‌گردند.  این شرکت با ساخت قطعات بتنی پیش ساخته مسلح ، با هدف واگذاری نیروهای کششی بوجود آمده در بتن به میلگردها،  مانع ایجاد ترک در قطعه بتنی و بالارفتن سطح مقاومت آن می‌گردد.
شرکت رایان پی بتن انواع قطعات بتنی ساده و مسلح از جمله دیوارهای بتنی خودایستا، دیوارهای بتنی پایه‌دار ، کانال‌‌ها و باکس‌های بتنی ، نیوجرسی‌های بتنی، دال‌های بتنی، حوضچه‌های مخابراتی، سکوهای نوری و مخابراتی، رینگ‌های بتنی (گلویی) و … را  مطابق با استاندارد‌های روز دنیا در ابعاد مختلف تولید می‌نماید.

بیشتر بخوانید:  فال روز جمعه 28 شهریور 1399

شرکت رایان پی بتن دارای استاندارد تولید بتن آماده در کلیه رده های مقاومتی می‌باشد.
شرکت تولیدی و صنعتی روزانه چندین هزار مترمکعب بتن آماده توسط ماشین آلات پیشرفته و مدرن تولید می‌نماید. بدیهی است تمامی مراحل تولید بتن مطابق با استاندارد ملی ایران به شمراه ۶۰۴۴ و ۲-۱۲۲۸۴ تحت نظر آزمایشگاه کنترل کیفیت شرکت می‌باشد و به منظور تعیین مقاومت فشاری ، به طور مستمر از بتن‌های تولیدی نمونه گیری انجام می‌شود.

مانع نیوجرسی بتنی ، به نوعی از جداکننده‌ها می گویند که جهت هدایت و در مسیر مشخصی قرار دادن وسایل نقلیه بصورت قطعات بتنی از پیش ساخته‌ی قابل اتصال به هم ساخته می شوند. این جدا کننده‌ها که هنگام برخورد کناره‌ی خودرو، به علت زاویه کم لبه های خود به عنوان هدایتگرِ برگردان عمل می‌کند و موجب کاهش خسارت در تصادفات جاده‌ای می‌شود.

بلوک جداکننده نیوجرسی

بلوک جداکننده نیوجرسی  به عنوان محافظی برای عابران پیاده، محافظی برای کارگران پروژه‌های عمرانی در مقابل اتومبیل‌ها، موانع موقت و موانع امنیتی ضد تروریستی و همچنین به عنوان ابزار سیل‌بند، ابزار جلوگیری از انتشار آتش در جنگل، هدایتگر مسیر آبی رودخانه‌ها و چند بانده کردن جاده ها هم استفاده می شود. مواد تشکیل دهنده در تولید نیوجرسی سیمان سنگدانه آب میلگرد افزودنی مفصل

نوعی جدا کننده بتنی می باشد که در ارتفاع مختلف از قبیل یک، دو  و سه متری ساخته می شود که در بزرگراه ها جهت جلوگیری از دور زدنها و خلاف رانندگان متخلف و ایجاد امنیت و جلوگیری از اتفاقات ناگوار و تصادفات و در بعضی موارد ورود و خروج و هدایت ترافیک و جلوگیری از نور چراغ های روبرو ایجاد می شود.

انواع نیوجرسی

نیوجرسی تیپ ۱

با ابعاد طول ۳ متر، ارتفاع ۱۱۰ سانتی متر، پاشنه ۸۰  سانتی متر وزن آرماتور مصرفی ۳۰ کیلوگرم، وزن قطعه ۳۰۰۰ کیلوگرم مسلح)کاربرد: مناسب جهت بزرگراه و جاده های برون شهر عیار بتن مصرفی ۴۰۰ می باشد.

نیوجرسی تیپ ۲

با ابعاد طول ۳  متر، ارتفاع ۸۰ سانتی متر، پاشنه ۶۰ سانتی متر وزن آرماتور مصرفی ۱۸ کیلوگرم، وزن قطعه ۱۳۰۰ کیلوگرم مسلح ) مناسب جهت مناطق کم دید، جاده های درون و برون شهری با اتصال نر و مادگی و همچنین کاربرد : جهت جاده های درون شهری و برون شهری و خیابان ها عیار بتن مصرفی ۴۰۰ می باشد.

نیوجرسی بتنی تیپ ۳ (نیم نیوجرسی) با ابعاد طول ۲ متر، ارتفاع ۸ ۰ سانتی متر، پاشنه ، ۴۵  سانتی متر وزن آرماتور مصرفی ۱۲ کیلوگرم، وزن قطعه ۹۰۰ کیلوگرم کاربرد : از این قطعه به منظور در جاده های فرعی، دور برگردانها و وسط خیابان های اصلی جهت فضای سبز استفاده می شود(مسلح). عیار بتن مصرفی ۴۰۰ می باشد.

بیشتر بخوانید:  فال روز جمعه 4 مهر 1399

نیوجرسی کوچک شهری بتنی از این قطعه بیشتر به برای جداسازی معابر و سطح خیابان داخل شهر استفاده می گردد.

خرید نیوجرسی مفصل دار بتنی نیوجرسی بتنی مفصلی که اکثرا به عنوان جداکننده خطوط ترافیکی و برای ایمن‌سازی معابر استفاده می‌شود. نحوه طراحی این جداکننده طوری است که باعث حداقل آسیب در تصادفات شده، و به دلیل استحکام بالا جلوی ورود وسایل نقلیه به خطوط دیگر را می‌گیرد.

نیوجرسی بتنی مفصلی، که با نام‌های بلوک نیوجرسی، حفاظ بتنی نیوجرسی، جدول نیوجرسی یا جداکننده نیوجرسی هم شناخته می‌شود، یک مانع بتنی با کاربردهای گوناگون است. اما در حالت کلی، این بلوک‌ها بخش عمده‌ای از امنیت جاده‌ها و معابر را تامین می‌کنند. نیوجرسی مفصل دار بتنی نام خود را از شهر نیوجرسی کانادا می‌گیرد، جایی که برای اولین بار در سال ۱۹۶۸ به درخواست دپارتمان بزرگ راه‌ها برای چندبانده کردن جاده‌ها و بزرگراه‌ها به کار رفت. در ایران نیز نیوجرسی بتنی از سال ۱۳۷۵ توسط وزارت راه و ترابری با نظارت تکنسین‌ها استفاده می‌شود.

این حفاظ‌ها در واقع از نظر روش ساخت و نوع متریال به سه دسته تقسیم می‌شوند: حفاظ پلاستیکی، حفاظ بتنی نیوجرسی و حفاظ بتنی مسلح نیوجرسی. از لحاظ نوع اتصال هم می‌توان آنها را به سه دسته تقسیم کرد: حفاظ نیوجرسی بتنی مفصل دار، حفاظ نیوجرسی بدون اتصال و حفاظ نیوجرسی کام و زبانه.

همان‌طور که گفتیم، از این بلوک‌های مفصل دار بیش از هرچیز برای افزایش امنیت بزرگراه‌‌ها و جاده‌‌ها استفاده می‌شود (با امنیتی چندبرابر گاردریل‌ها). این قطعات از جدیدترین جداکننده‌ها محسوب شده، و طوری طراحی و ساخته می‌شوند که در صورت تصادم وسایل نقلیه از آسیب‌های جدی جلوگیری کنند.

علاوه بر افزایش امنیت معابر و جاده‌ها، نیوجرسی بتنی مفصلی کاربردهای دیگری هم دارد جداسازی خطوط ترافیک تغییر مسیر وسایل نقلیه تعیین مسیر در دوربرگردان‌ها کنار جاده‌های فرعی و ایستگاه‌های کنار جاده‌‌ای رفیوژ وسط خیابان‌های اصلی جهت ایجاد فضای سبز جلوگیری از انتشار آتش در باغ‌ها، دشت‌ها و جنگل‌ها هدایت آب رودخانه‌ها و همچنین استفاده به عنوان سیل‌بند تفکیک محوطه‌های صنعتی و شهری، پارکینگ‌ها، پایانه‌ها، پمپ بنزین و …

نیوجرسی مفصلی یک قطعه بتنی بزرگ و سنگین است، اما (با وجود ساخت نمونه‌‎های پلاستیکی که با آب پر می‌شود)، همچنان کاربرد و درخواست قابل توجهی دارد. دلیل آن را باید در مزایای این جداکننده‌ها جست‌وجو کرد: یکی از مهمترین مزایای بلوک نیوجرسی در جاده‌‎سازی، مسلح بودن قطعات آن است. اتصالات جانبی این حفاظ‌ها باعث می‌شود تا بتوان آن را با سرعت بالا و به صورت یکنواخت نصب کرد.

مزیت دیگر حفاظ بتنی نیوجرسی این است که به سادگی آسیب نمی‌بینید، و دچار خرابی نمی‌شود. در صورت آسیب دیدن هم می‌توان به راحتی و با کمترین هزینه آن(ها) را جایگزین کرد.

نیوجرسی بتنی مفصلی علاوه بر کاهش انحراف وسایل حمل‌ونقل، از بازتاب آزاردهنده نور خودروهای مقابل در شب نیز جلوگیری می‌کند. به همین دلیل از آن در کلیه پروژه ‌های راه و ترابری، شهرداری و … استفاده می‌‌شود.

مطلب پیشنهادی

عکس نوشته های زیبا درباره مادر

عکس نوشته های روز مادر عکس نوشته درباره مادر تبریک روز مادر متن تبریک روز …