هدیه تبلیغاتی چیست و چرا باید از آن برای تبلیغات برند استفاده کنیم؟

در دنیای امروزی با وجود تنوع بالای روش‌های تبلیغاتی، رقابت در تمامی زمینه‌ها وجود دارد و هر کسب و کاری برای معرفی برند خود از روش‌هایی زیادی مانند تبلیغات در رسانه، تبلیغات فضای مجازی، هدایای تبلیغاتی و … استفاده می‌کند. هر کدام از این روش های تبلیغاتی مزایا و معایب خاص خود را دارند و برندهای مختلف با توجه به هدف و بودجه شرکت، یکی از آن‌ها را بر می‌گزینند.

به طور مثال اگر یک برند تبلیغات در فضای مجازی را به عنوان روش مورد نظر خود انتخاب کند، نیازی به پرداخت هزینه‌های بالا ندارد اما تبلیغات تنها در 24 ساعت قابل مشاهده خواهد بود. یک صفحه پر طرفدار تبلیغات برند شما را برای 24 ساعت در استوری خود قرار می‌دهد و پس از آن تبلیغ حذف خواهد شد. با توجه به این موضوع تبلیغات محدود به زمان خاصی خواهد بود و مشخص نیست بازدهی کمپین تبلیغاتی به چه شکلی پیش رود. چنانچه برای یک شرکت مدت زمان طولانی تبلیغات اهمیت زیادی داشته باشد، از روش‌های دیگری مثل تبلیغات بر روی بیلبورد یا تلویزیون استفاده خواهد کرد که هزینه‌هایی بسیار بالایی نسبت به تبلیغات فضای مجازی دارند.

در هنگام انتخاب یک روش تبلیغاتی باید به نکات مثبت و منفی آن توجه کنید تا بتوانید میزان بازدهی نهایی آن‌ را تخمین بزنید. در بین روش‌های تبلیغاتی، ارائه یک هدیه کاربردی می‌تواند علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها، بازدهی بسیار خوبی برای یک برند داشته باشد. به جای صرف هزینه در تبلیغات گران قیمت، می‌توانید یک هدیه مناسب و کاربردی انتخاب کرده و به تعداد زیادی از افراد هدیه دهید. این هدیه علاوه بر آشنایی آن اشخاص با برند شما، سبب تبلیغات بیشتر هم خواهد شد. تصور کنید شما از خودکار تبلیغاتی برای معرفی برند استفاده می‌کنید، این خودکار در طول روز بارها و بارها مورد استفاده قرار می‌گیرد و هر شخصی که خودکار را ببینید، با خدمات شما آشنا خواهد شد. دامنه تبلیغات هدایا بسیار وسیع است و از لحاظ زمانی محدود به دوران خاصی نیست زیرا یک هدیه تبلیغاتی می‌تواند تا یک سال و یا بیشتر، معرف شرکت شما باشد.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید اسپیکر قابل حمل و جیبی

برای تاثیر بیشتر هدایای تبلیغاتی باید چند نکته را مورد نظر قرار دهید تا بازخورد بهتری از کمپین تبلیغاتی خود دریافت کنید.

هدایای تبلیغاتی مناسب چه ویژگی‌هایی دارند؟

هدایای تبلیغاتی باید با دقت انتخاب شوند تا بتوانند نتیجه دلخواه را برای شما رقم زنند. پیش از انتخاب یک هدیه، نکات زیرا مد نظر قرار دهید تا خیالتان بابت موفقیت آمیز بودن کمپین راحت باشد.

  • هدیه‌ای انتخاب کنید که کاربردی باشد. اولین نکته‌ای که هنگام انتخاب هدیه تبلیغاتی باید در نظر داشته باشید، کاربردی بودن یک هدیه است. اگر هدیه تبلیغاتی شما کاربردی نباشد، مخاطب از آن در زندگی روزمره خود استفاده نخواهد کرد و در نتیجه کمکی به معرفی بیشتر برند شما نمی‌کند. هدایایی مانند خودکار تبلیغاتی، ماگ تبلیغاتی، کیف تبلیغاتی و … که در طول روز بارها استفاده می‌شوند، می‌توانید اثربخشی بیشتری نسبت به سایر هدایا داشته باشند.
  • جامعه هدف مورد نظر خود و رده سنی آن‌ها را مشخص کنید. پیش از خرید هدیه تبلیغاتی، مشخص کنید که جامعه هدف شما چه افرادی هستند. طبیعتا هدیه‌ای که برای پزشکان تهیه می‌کنید متفاوت‌ از هدیه‌ای خواهد بود که برای قشر دانش آموز خریداری می‌نمایید. هر برند بسته به محصولات خود، یک جامعه هدف خاص دارد که شناسایی آن‌ها منجر به پیشرفت کسب و کار می‌گردد. اگر قصد تبلیغات برای تمامی اقشار جامعه را دارید، هدیه را باید از بین وسایل روزمره انتخاب نمایید تا محدود به قشر یا سن خاصی نباشد.
  • به کیفیت هدیه تبلیغاتی توجه زیادی داشته باشید. کیفیت بالایی یک هدیه تبلیغاتی باعث کسب اعتبار برای برند شما شده و حس احترام یک برند به مخاطب را نشان می‌دهد. اگر هدیه تبلیغاتی در کوتاه مدت خراب شود و نتوان از آن استفاده‌ای کرد، عملا کمپین تبلیغاتی شما هیچ بازدهی نداشته است و از سمت دیگر اعتماد مشتریان به آن برند کاهش می‌یابد. برخی از هدایا ارزان هستند و شرکت‌ها تصور می‌کنند هدیه دادن آن هدایای ارزان قیمت به تعداد زیادی از مشتریان مفید خواهد بود اما چنانچه آن هدیه مورد استفاده قرار نگیرد، بازدهی خوبی نخواهد داشت. بهتر است با صرف کمی هزینه، از هدایای با کیفیتی کمک بگیرید که می‌توانند تا ماه‌ها و سال‌ها به معرفی برند شما بپردازند.
  • یک هدیه تبلیغاتی مناسب باید با بسته بندی قابل قبولی به افراد داده شود. صرف نظر از گران یا ارزان قیمت بودن یک هدیه تبلیغاتی، باید برای انتخاب بسته بندی آن وقت کافی اختصاص دهید. اگر هدیه شما یک خودنویس تبلیغاتی است، آن را در داخل جعبه‌های خاص خودنویس قرار داده و سپس تقدیم به مشتریان کنید. برای هدایای مانند تی‌شرت تبلیغاتی یا ست تبلیغاتی می‌توانید از ساک‌های پارچه‌ای استفاده کنید که بر روی آن‌ها نام برند شما درج شده است. بدین ترتیب همراه با هدیه تبلیغاتی خود از یک ساک اختصاصی هم کمک گرفته‌اید که نشان دهنده سلیقه شما می‌باشد.
  • رنگ بندی و طرح چاپ شده بر روی هدیه تبلیغاتی باید به زیبایی آن بیافزاید. برخی از هدایای تبلیغاتی دارای ظاهری زیبایی هستند اما پس از چاپ طرح کارفرما، جلوه اولیه خود را از دست می‌دهند. برای موفقیت بیشتر، وقت کافی در اختیار طراح قرار دهید تا بتواند با توجه به رنگ‌ بدنه هدیه تبلیغاتی، یک طرح زیبا و خیره کننده خلق کرده و سپس آن را بر روی هدیه چاپ کنید. شکل ظاهری هدیه تبلیغاتی مانند کیفیت بدنه حائز اهمیت است و باید به آن توجه نمایید.
  • کمی خلاقیت می‌تواند باعث اثربخشی بیشتر هدیه گردد. انتخاب یک هدیه تبلیغاتی مناسب به تمامی موارد بالا وابسته است اما خلاقانه بودن آن، باعث ماندگار شدن نام برند شما خواهد شد. اگر هدیه‌ای که انتخاب می‌کنید کمی خلاقانه‌تر از رقبا باشد، مشتریان بیشتری به سمت خدمات خود جذب خواهید کرد و تبدیل به نامی ماندگار می‌شوید.
بیشتر بخوانید:  لپ تاپ قسطی بدون ضامن

سعی کنید هدایای تبلیغاتی خود را از فروشگاه‌های معتبر مانند رایا گیفت تهیه کنید تا از کیفیت محصولات مطمئن باشید. برای خرید هدیه تبلیغاتی و سفارش انواع محصولات می‌توانید به سایت رایاگیفت مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت نمایید. در صورتی که به مشاوره پیش از خرید نیاز دارید، کارشناسان فروش ما در خدمت شما خواهند بود.

مطلب پیشنهادی

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟ مایکروویو و سولاردام دو وسیله محبوب در …