سوالات متداول جراحی ماستوپکسی

برای برداشتن پوست شل اضافی از سینه ‌ها و بلند کردن و تغییر شکل آن‌ ها برای جوان ‌تر نشان دادن آن‌ ها ،جراحی ماستوپکسی که معمولا به عنوان لیفت سینه شناخته می‌شود، انجام می‌شود. سفت شدن سینه ‌ها پس از بارداری و شیردهی یا با افزایش سن، عادی و کاملاً طبیعی است. اگر می خواهید ظاهر سینه های خود را تغییر دهید، ممکن است جراحی لیفت سینه (ماستوپکسی) را در نظر بگیرید. اگر سینه های شما نامتقارن است یا در هر دو، ممکن است لازم باشد فقط یک سینه را لیفت کنید.

آیا من برای عمل جراحی ماستوپکسی مناسب هستم؟

زندگی با سینه‌ هایی که آویزان هستند و دیگر سفت نیستد، می‌تواند بر اعتماد به نفس زن تأثیر بگذارد. اگر سینه های شما تاثیر منفی بر ظاهر فیزیکی و/یا اعتماد به نفس شما دارد، ماستوپکسی ممکن است برای شما مناسب باشد.

اگر یک یا چند مورد از موارد زیر را دارید، برای جراحی ماستوپکسی مناسب هستید:

  • افتادگی و آویزان بودن سینه ها
  • سینه های صاف تر و خالی تر
  • نوک سینه هایی که به سمت پایین هستند
  • شما به کاهش وزن قابل توجهی دست یافته اید و سینه های شما با پوست شل زیادی مواجه است

در حالی که هیچ محدودیت سنی وجود ندارد، بهترین کاندیدها برای عمل جراحی ماستوپکسی از سلامت خوبی برخوردار هستند. اگر قصد دارید در آینده بچه دار شوید یا وزن قابل توجهی کم کنید، بهتر است جراحی ماستوپکسی را به بعد از این اتفاقات موکول کنید.

در طی جراحی ماستوپکسی چه اتفاقی می افتد؟

جراحی ماستوپکسی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و معمولاً حدود یک ساعت و نیم طول می کشد.

جراح شما یک برش روی خط هاله (ناحیه تیره اطراف نوک پستان) و یک برش عمودی در زیر هاله شما ایجاد می کند. آن ها پوست اضافی را از بین می برند و بافت سینه را تغییر می دهند. جراح شما نوک پستان شما را بلند می کند تا در موقعیت بالاتری قرار گیرد.

ممکن است با جراح زیبایی خود تصمیم گرفته باشید که در حین انجام ماستوپکسی ، کوچک کردن سینه یا بزرگ کردن سینه را انجام دهید تا به ظاهر سینه مورد نظر خود برسید. اگر این جراحی ها را ترکیب کنید، ممکن است تا دو ساعت و نیم طول بکشد. جراح شما ممکن است اندازه ناحیه آرئول اطراف نوک سینه شما را متناسب با اندازه جدید سینه شما کاهش دهد یا ایمپلنت سینه را وارد کند.

مانند هر جراحی دیگری، خطر بروز عوارض وجود دارد و مشاور شما قبل از اینکه تصمیم به ادامه جراحی بگیرید، این موارد را به طور کامل برای شما توضیح خواهد داد. عوارض خاص ماستوپکسی عبارتند از: عفونت، ایجاد تورم یا توده در سینه، از دست دادن پوست شامل هاله و نوک پستان، تغییر حس سینه و نوک پستان و کاهش توانایی شیردهی.

آیا امکان شیردهی بعد از ماستوپکسی وجود دارد؟

پس از ماستوپکسی امکان شیر دادن وجود دارد. با این حال، اگر در آینده به تغذیه با شیر مادر فکر می کنید، باید توجه داشته باشید که اگر نوک سینه های شما در حین جراحی لیفت سینه تغییر مکان دهند، ممکن است از مجاری شیر شما جدا شوند و شما نتوانید این کار را انجام دهید. شما باید با جراح زیبایی خود در مورد گزینه متصل نگه داشتن نوک سینه ها به مجاری شیر خود صحبت کنید.

بیشتر بخوانید:  پرنده ای شبیه به شبح +عکس

همانطور که گفتیم جراحی ماستوپکسی معمولا به عنوان لیفت سینه شناخته میشود. برای آشنایی بیشتر در مورد لیفت سینه بعد از شیردهی میتوانید به سایت دکتر ایزدپناه مراجعه کنید.

چه مدت طول می کشد تا نتایج کامل ماستوپکسی را مشاهده کنید؟

بلافاصله پس از جراحی ماستوپکسی، می توانید تغییرات ایجاد شده را مشاهده کنید. با این حال، سینه های شما تا مدتی پس از آن متورم خواهد شد. شما باید شش تا دوازده ماه صبر کنید تا تمام تورم از بین برود تا نتایج کامل جراحی را ببینید و واقعاً شکل جدید سینه خود را ببینید.

آیا باید در دوران نقاهت سوتین مخصوص بپوشم؟

تیم مراقبت های بهداشتی به شما توصیه می کند که بعد از ماستوپکسی خود چه بپوشید و از کجا هر اقلامی را خریداری کنید. برای شش هفته اول باید 24 ساعت شبانه روز از سوتین پس از عمل یا سوتین ورزشی بدون سیم استفاده کنید.

برای بهبودی چه مدت باید کار را ترک کنم؟

این ایده خوبی است که یک هفته از کار خود مرخصی بگیرید، اگرچه ممکن است به بیشتر نیاز داشته باشید. هر فرد با سرعت متفاوتی بهبود می‌یابد، اما شما باید قبل از جراحی خود را منظم کنید تا بتوانید پس از آن استراحت کافی داشته باشید. این را می توان در مشاوره رایگان شما به تفصیل مورد بحث قرار داد.

در حین عمل ماستوپکسی چه اتفاقی می افتد؟

روش‌ های مختلفی برای بلند کردن سینه‌ ها وجود دارد، اما رایج ‌ترین روش شامل ایجاد برش در اطراف نوک پستان و به صورت عمودی به سمت پایین تا چینی است که بدن و سینه شما به هم می‌پیوندند. بافت اضافی سینه برداشته می شود تا اندازه مورد نظر شما ایجاد شود و نوک پستان به مکان مناسب تری برای اندازه فنجان جدید منتقل می شود. بخیه و پانسمان این عمل را کامل می کند. شما در تمام مراحل تحت بیهوشی عمومی خواهید خوابید. انتظار می رود این عمل تا دو ساعت طول بکشد.

آیا می توان با ایمپلنت سینه را لیفت کرد؟

بله، بسیاری از بیماران علاوه بر ماستوپکسی، کاشت سینه را نیز انتخاب می کنند. این باعث می ‌شود که سینه ‌های آن ‌ها بزرگ ‌تر و در عین حال جوان ‌تر به نظر برسد – به‌ویژه سینه ‌های بالایی.

آیا می توان بدون ایمپلنت سینه را لیفت کرد؟

بله، اگر فقط می‌خواهید افتادگی سینه را برطرف کنید، این کار توصیه می‌شود.

آیا عمل جراحی ماستوپکسی بیشتر از جراحی کاشت سینه هزینه دارد؟

عمل جراحی ماستوپکسی معمولاً گران ‌تر از جراحی کاشت سینه است.

آیا ماستوکسی باعث کاهش سایز می شود؟

فقط به صورت حداقلی – دکتر کامبیز ایزد پناه پوست را جدا می کند تا سینه شکل بهتری پیدا کند. برای کاهش سایز سینه یا کاهش وزن ممکن است جراحی کوچک کردن سینه را ترجیح دهید.

بیشتر بخوانید:  شیاف ماریانا برای از بین بردن عفونت های قارچی

آیا به عمل جراحی ماستوپکسی با ایمپلنت نیاز دارید؟

اگر می‌ خواهید سایز سینه ‌های خود را افزایش دهید و در عین حال جوان ‌تر و پرطراوت‌ تر به نظر برسند، ممکن است لازم باشد ایمپلنت سینه را در نظر بگیرید. این معمولا برای پر بودن سینه بالایی مناسب است.

آیا نتایج عمل جراحی ماستوپکسی دائمی است؟

به دلیل افزایش سن، نتایج عمل جراحی ماستوپکسی ممکن است دائمی نباشد. با این حال، آن ها طولانی مدت هستند.

آیا می توانم بعد از عمل جراحی ماستوپکسی بدون سوتین باشم؟

خیر، فقط زمانی که در حال دوش گرفتن هستید باید سوتین خود را در بیاورید. سینه های جدید شما نیاز به حمایت دارند.

آیا سینه ها بعد از عمل جراحی ماستوپکسی آویزان می شوند؟

بله، عوامل مختلفی مانند افزایش سن هنوز هم می توانند تغییرات قابل توجهی در ظاهر سینه ها حتی پس از درمان ایجاد کنند. به همین دلیل است که در آینده به عمل جراحی ماستوپکسی دیگری نیاز خواهید داشت.

آیا عمل جراحی ماستوپکسی ایمن تر از ایمپلنت است؟

بله، عمل جراحی ماستوپکسی ایمن تر از پروتز سینه است زیرا در این روش از اجسام خارجی مانند ایمپلنت استفاده نمی شود.

آیا بارداری نتایج عمل جراحی ماستوپکسی را خراب می کند؟

احتمال زیادی وجود دارد که بارداری تغییرات قابل توجهی در نتایج عمل جراحی ماستوپکسی شما ایجاد کند و ممکن است کاهش بیشتر پوست (لیپکتومی) لازم باشد.

آیا عمل جراحی ماستوپکسی جای زخم می گذارد؟

لیفت سینه جای زخم بر جای می گذارد. با این حال، راه های مختلفی برای کاهش ظاهر جای زخم وجود دارد، مانند ایجاد برش در چین های طبیعی پوست.

آیا اسکار عمل جراحی ماستوپکسی از بین می رود؟

جای زخم باید پس از چندین ماه یا سال روشن و صاف شود. کارهای زیادی وجود دارد که می توان برای به حداقل رساندن جای زخم عمل جراحی ماستوپکسی انجام داد.

آیا نوک سینه ها بعد از عمل جراحی ماستوپکسی همچنان سفت می شوند؟

تغییرات در حس نوک پستان ممکن است پس از عمل جراحی ماستوپکسی اتفاق بیفتد.

در بیشتر موارد، تغییرات در حس نوک پستان فقط موقتی است و در عرض 2 ماه بهبود می یابد.

آیا بعد از عمل جراحی ماستوپکسی می توانید نوک سینه های خود را احساس کنید؟

حساسیت نوک سینه معمولاً پس از عمل جراحی ماستوپکسی کاهش می یابد. این فقط موقتی خواهد بود و به مرور زمان حس طبیعی نوک پستان خود را به دست خواهید آورد.

هماتوم بعد از عمل جراحی ماستوپکسی چگونه است؟

هماتوم پس از عمل جراحی ماستوپکسی با کبودی قابل توجه و درد پیشرونده مشخص می شود. معمولاً ناشی از خونریزی داخلی است. در صورتی که قابل توجه باشد، ممکن است نیاز به تخلیه یا عملیات مجدد داشته باشد.

آیا بعد از عمل جراحی ماستوپکسی احساس خود را در نوک سینه از دست می دهید؟

بیماران معمولاً بعد از درمان بی حسی، کاهش حس و افزایش حساسیت در ناحیه نوک پستان خود را تجربه می کنند. از دست دادن کامل حس نوک پستان بسیار نادر است.

بیشتر بخوانید:  نایاب‌ترین تمبر جهان حراج شد

چه زمانی عمل جراحی ماستوپکسی از نظر پزشکی ضروری است؟

در صورتی که سینه های شما باعث درد، ناراحتی یا ناتوانی شود، عمل جراحی ماستوپکسی از نظر پزشکی ضروری است.

چه مدت بعد از عمل جراحی ماستوپکسی می توانم سوتین زیر سیمی بپوشم؟

باید به مدت 6 هفته از پوشیدن سوتین های زیر سیمی خودداری کنید.

چرا بعد از عمل جراحی ماستوپکسی شکم من اینقدر نفخ می کند؟

داروهای مسکن تجویز شده می تواند باعث کاهش عملکرد روده یا یبوست شود که ممکن است منجر به نفخ شود. نوشیدن مایعات بیشتر و مصرف پروبیوتیک ها ممکن است کمک کننده باشد.

چه زمانی می توانم بعد از عمل جراحی ماستوپکسی بدوم؟

اکثر جراحان توصیه می کنند که 4-6 هفته پس از عمل جراحی ماستوپکسی قبل از انجام ورزش های سنگین مانند دویدن صبر کنید. حرکت ملایم و ورزش به بهبودی کمک می کند.

چه زمانی می توانم بعد از عمل جراحی ماستوپکسی شنا کنم؟

بیماران فقط 2 ماه پس از جراحی باید شنا کنند.

چه مدت بعد از عمل جراحی ماستوپکسی می توانم رابطه جنسی داشته باشم؟

می توانید پس از دو هفته رابطه جنسی را از سر بگیرید.

چه زمانی می توان بعد از عمل جراحی ماستوپکسی وزنه برداری کرد؟

در 4 تا 6 هفته اول پس از عمل باید از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

تا چه مدت بعد از عمل جراحی ماستوپکسی سوتین ورزشی بپوشم؟

به مدت 6 هفته یا تا زمانی که جراح شما بگوید، باید یک سوتین ورزشی بدون سیم بپوشید.

بعد از عمل جراحی ماستوپکسی چه سوتینی بپوشم؟

در دوران نقاهت بهترین انتخاب استفاده از سوتین ورزشی است. همچنین می‌توانید سوتین ‌های معمولی بپوشید (بدون سیم)، اما مطمئن شوید که مناسب هستند و خیلی تنگ نیستند.

تورم بعد از عمل جراحی ماستوپکسی چقدر طول می کشد؟

بیشتر تورم بعد از 7-10 روز فروکش می کند.

سوتین ورزشی بعد از عمل جراحی ماستوپکسی چقدر باید تنگ باشد؟

سوتین های بعد از جراحی باید محکم باشند اما نه خیلی سفت. این امر برای ایجاد حمایت و در عین حال جلوگیری از فشار زیاد روی سینه ها مهم است.

چه زمانی می توانید بعد از عمل جراحی ماستوپکسی به پهلو بخوابید؟

اکثر بیماران باید حداقل چند هفته قبل از خوابیدن به پهلو صبر کنند.

بعد از عمل جراحی ماستوپکسی چگونه بخوابم؟

جراحان توصیه می کنند برای جلوگیری از فشار بیش از حد به سینه ها به پشت بخوابید.

چه مدت بعد از عمل جراحی ماستوپکسی می توانم حمام کنم؟

پس از بهبودی برش ها می توانید حمام را شروع کنید. این معمولاً 4 تا 6 هفته طول می کشد.

سخن پایانی

جلب اعتماد شما عزیزان یکی از اهداف دکتر ایزدپناه است. شما می‌توانید با خیالی آسوده و با کم‌ترین عوارض عمل جراحی مدنظر خود را به ایشان بسپارید.  برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت دکتر ایزد پناه به نشانی www.drkambiz-izadpnah.com  مراجعه کنید. همچنین برای مشاهده نمونه کارهای دکتر پیج اینستاگرام دکتر کامبیز ایزدپناه را دنبال نمایید.

مطلب پیشنهادی

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟ مایکروویو و سولاردام دو وسیله محبوب در …