تفاوت قطار نورالرضا و رجا

رفتن به سفر یکی از هیجان انگیزترین کارهایی است که انسان در طول زندگی خود می‌تواند انجام‌ دهد. همان‌طور که می‌دانید قطار یکی از وسایل نقلیه برای رفتن به سفر است اما باید بدانید تنوع زیادی از قطارها وجود دارد که با توجه به عوامل مختلفی مانند امکانات و بودجه باید یکی از آن‌ها را برای سفرتان انتخاب کنید.

برای اینکه بتوانید یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید باید ویژگی‌های هر کدام از قطارها با هم مقایسه کنید و با توجه به شرایط خودتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اپلیکیشن‌ها و سایت‌های مختلفی وجود دارند که مواردی از جمله بلیط‌ قطار و امکانات هر یک را برای شما مقایسه و در نهایت اقدام به فروش بلیط می‌کنند. در این‌مقاله قصد داریم ویژگی‌های قطار نورالرضا و رجا را با هم مقایسه کنیم تا شما انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

ویژگی های قطار نورالرضا چیست؟

اگر تا به الان حتی برای یک بار با قطار سفر کرده باشید با شرکت حمل‌ونقل ریلی نورالرضا آشنا شده‌اید. این‌شرکت حمل‌ونقل قطاری فعالیت خود را برای اولین بار در سال ۱۳۸۵ در ایران آغاز کرده است. شرکت نورالرضا یکی از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات قطاری در ایران است.

بیشتر بخوانید:  آموزش بافت شال گردن وکلاه برای پاییز و زمستان 1402

این شرکت از امکانات بسیار به‌روز و حرفه‌ای برخوردار است چرا که همیشه با به‌روزرسانی شرکت‌های حمل‌ونقل قطاری همگام است. این‌شرکت تا کنون به تعداد ۶۴ واگن مسافری مجهز شده است و از این‌۶۴ واگن، ۵۴ عدد از آن‌ها مسافری و دارای 4 تخت و 5 واگن برای رستوران و پنج واگن باقیمانده دارای دستگاه مولد هستند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد قطار نورالرضا، خرید بدون واسطه واگن‌های خود از سازندگان خارجی است. این‌شرکت الگوهای قطاری خود را از مدل‌های اروپایی ایده‌برداری کرده است. قطارهای نورالرضا دارای امکانات وی آی پی است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

امکانات vip قطار نورالرضا چیست؟

یکی از امکانات حرفه‌ای و لازم هر قطار داشتن سیستم تهویه مطبوع است. این‌شرکت ریلی با داشتن سیستم تهویه مناسب باعث شده است شرایط داخلی هوا در واگن‌ها مناسب باشد و از اذیت شدن مسافران در قطار جلوگیری کند. سیستم‌های تهویه مطبوعی که این‌قطارها استفاده می‌شود از برندهای معتبر اروپایی مثل شرکت آلمانی faiveley است.

این‌ویژگی باعث شده است که شرایط محیطی بین ۲۵ تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد متفاوت باشد و در تابستان نیز به ۲۲ درجه سانتی‌گراد برسد. البته باید توجه داشت که درجه آن قابل تنظیم است. ایمنی در قطارها حرف اول را می‌زند و سیستم ترمزهای به‌روز باعث می‌شود از خطرات جبران ناپذیری جلوگیری شود. قطار نورالرضا نیز دارای سیستم ترمزهای به‌روز است که به راحتی در سرعت های بالای ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت  کنترل خوبی بر قطار دارد.

بیشتر بخوانید:  تمیز کردن ساندویچ ساز

در واقع ترمز واگن ها دارای ۳ دیسک ترمز بر روی هر محور و همچنین سیستم ep است. برند سیستم ترمز پایه این‌شرکت از یک شرکت آلمانی به نام knorr است که هماهنگی همه واگن‌ها را برای راننده ممکن می‌کند. همچنین با داشتن 3 دیسک ترمز نسبت به قطارهایی که دو دیسک روی هر محور دارند ایمنی بالاتری را از خود نشان می‌دهد.

عایق صوتی و حرارتی واگن‌های قطار نورالرضا از دیگر ویژگی‌های پیشرفته است که در واقع با داشتن دو در کشویی الکتروپنوماتیکی باعث می‌شود که تمامی استانداردهای لازم در این‌قطارها وجود داشته باشد. این‌درب‌ها از یک شرکت المانی به نام IFE تامین می‌شود. به‌علاوه اینکه این‌قطار دارای درب‌هایی بین واگن‌ها است که آن‌ها نیز از نوع الکتروپنوماتیکی هستند و امکان استفاده در مقابل شیشه‌های درب‌ها را دارند.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) پشت بام دنیا

قطارهای رجا چه امکاناتی دارد ؟

یکی دیگر از شرکت های حمل‌ونقل قطاری که مسیرهای بین استانی را پوشش می‌دهد قطارهای شرکت رجا هستند. شما می‌توانید با خرید بلیت قطار رجا از امکانات آن بهره‌مند شوید. این‌قطارها چهار تخته هستند و هر واگن ظرفیتی نزدیک به ۳۲ نفر دارد. تهویه هوای مناسبی در آن وجود دارد.

قیمت بلیط قطارهای رجا نسبت به سایر قطار های لوکس و پیشرفته مقرون به صرفه‌تر است. در واقع این‌قطار با داشتن امکانات شناخته شده قیمت مناسبی دارد و گزینه عالی برای سفر است؛ ضمن اینکه نسبت به قطارهای نورالرضا مسیرهای بیشتری را پوشش می‌دهند و با نام‌های سیمرغ، پردیس، دلیجان، فارس و… در حال تردد هستند.

پذیرایی در قطارهای رجا صرفا برای میان وعده است و اگر شما قصد سفارش وعده غذایی داشته باشید هزینه آن به صورت جداگانه در پایان صفر محاسبه می‌شود. به طور کلی اگر قصد دارید با هزینه مناسب‌تر و امکانات پیشرفته سفر کنید قطارهای رجا گزینه مناسبی هستند اما اگر قصد سفر کاملا لوکس با خدمات وی آی پی و ویژه را داشته باشید انتخاب شما باید قطار نورالرضا باشد.

مطلب پیشنهادی

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟ مایکروویو و سولاردام دو وسیله محبوب در …