آشنایی بازندگی در شهر داروین استرالیا

شهر داروین یکی از شهرهای بندری و زیبای استرالیا واقع در ایالت قلمرو سرزمین شمالی استرالیا بوده که مرکز این ایالت نیز می‌باشد که مقصد بسیاری از متقاضیان مهاجرت به استرالیا است؛ چراکه شهر داروین همواره جزء 10 شهر برتر استرالیا برای زندگی تلقی گردیده و از سویی هزینه‌های زندگی در آن کمتر از شهرهایی مانند سیدنی و ملبورن می‌باشد.

داروین یکی از شمالی‌ترین شهرهای استرالیا است و کوچک‌ترین و مرطوب‌ترین مرکز ایالتی در استرالیا است و ازجمله شهرت‌های این شهر پرورش آبزیان مانند ماهی و کروکدیل، پارک‌های حفاظت‌شده اطراف شهر با داشتن تمساح‌های خطرناک، اهمیت نظامی شهر و وجود پایگاه‌های نظامی مهم در آن و قرار داشتن و دانشگاه چارلز داروین در آن می‌باشد.

آب‌وهوای شهر داروین

علاقه‌مندان به شهر داروین در استرالیا باید بدانند که آب‌وهوای شهر داروین موسمی با دو فصل است: تابستان‌های مرطوب از ماه نوامبر تا آوریل و زمستان‌های خشک از ماه مه تا اکتبر. از دیگر نکات آب‌وهوای شهر داروین متغیر بودن بارندگی است که عمدتاً در تابستان خیلی کم شاهد آن هستیم.

جمعیت و بافت فرهنگی داروین استرالیا

طبق آخرین سرشماری، شهر داروین دارای بیش از 140 هزار نفر جمعیت است که با توجه به مساحت آن دارای چگالی جمعیت 46 نفر به ازای هر کیلومترمربع می‌باشد و ازنظر جمعیت در بین شهرهای استرالیا در رتبه 16 ام قرار دارد؛ درحالی‌که احداث شهر با جمعیت 135 نفر شروع گردیده است. متوسط سن جمعیت این شهر 33 سال است که از متوسط کشوری 37 سال، 4 کمتر است که دلیل آن افزایش نیروهای نظامی در این شهر و همچنین ترجیح دادن بسیاری برای سپری کردن دوران بازنشستگی خود در شهر دیگری می‌باشد. جمعیت شهر داروین از پس جنگ جهانی دوم دچار تحولات آشکاری گردید و رو به افزایش رفت و ابتدا مهاجرانی بیشتر از یونان و ایتالیا را جذب خود نمود و سپس از دیگر کشورهای اروپایی ازجمله آلمان و هلند نیز مهاجر پذیرفت و در سال‌های اخیر بیشترین مهاجران آن از آسیا و به‌ویژه کشور تیمور شرقی می‌باشند.

بیشتر بخوانید:  تفاوت قطار نورالرضا و رجا

ترکیب‌بندی جمعیت استرالیا ازنظر ملیت به ترتیب بدین‌صورت است: استرالیایی، انگلیسی، ایرلندی، اسکاتلندی، بومیان استرالیا، آلمانی، فیلیپینی، چینی، یونانی، هندی، هلندی، اندونزیایی و نیوزلندی. بر اساس آمار سال 2016 38.3 درصد از جمعیت این شهر در کشورهای دیگر متولدشده‌اند؛ و اینکه 8.7 درصد از جمعیت شهر داروین به‌عنوان جمعیت بومیان اصیل استرالیایی شناسایی‌شده‌اند که این بیشترین تناسب بین بومیان و بقیه‌ی مردم در بین مراکز ایالات در استرالیا می‌باشد.

و اینکه ازنظر زبانی، مسلماً زبان قالب در این شهر انگلیسی بوده و دیگر زبان‌های مردم در این شهر به ترتیب جمعیت عبارت‌اند از: زبان تاگالوگ، یونانی، ماندارین، نپالی، اندونزیایی، بومی استرالیایی، مالایالم، ویتنامی، کانتونی، ایتالیایی، پرتغالی و تامیلی. ازنظر دین و مذهب هم 49.5 درصد مردم داروین مسیحی هستند و بقیه ادیان به ترتیب جمعیت عبارت‌اند از: بی دین، بودا، مسلمان، هندو و یهودی
شرایط زندگی در داروین استرالیا برای کار

درواقع ارزیابی آب‌وهوا و فرهنگ شهر داروین، شرایط زندگی در داروین استرالیا و کار استرالیا جزو موارد بسیار مهم برای تصمیم‌گیری است. زندگی در داروین استرالیا در سال‌های اخیر بنا بر بهبود شرایط کاری و وجود فرصت‌های شغلی مناسب، متقاضیان بسیاری به خود جذب کرده است؛ بنابراین یکی از موارد خیلی مهم برای ارزیابی پیش از اقدام به مهاجرت، ارزیابی نرخ بیکاری و شرایط کاری در آن کشور و شهر مدنظر است. به‌طورکلی کشور استرالیا در مقایسه با کشورهایی مانند هلند، انگلستان و آلمان نرخ بیکاری بالاتری دارد؛ اما شهر داروین به دلیل وجود صنایعی چون نفت و گاز، تأثیر شگرفی در وضعیت شغلی و ارتقا سطح زندگی مردم دارد. بهتر است بدانید که تفاوت نرخ بیکاری در شهر داروین استرالیا در مقایسه با کل کشور تقریباً نصف می‌باشد. به این مفهوم که نرخ بیکاری کل در استرالیا، چیزی تقریباً 5.11 درصد در سال‌های اخیر است که در خود شهر داروین این عدد 3.24 درصد می‌باشد.

بیشتر بخوانید:  چند روش خانگی برای رشد سریع مژه در 2 هفته

شرایط تحصیل در داروین استرالیا

مطمعنا دانشجویانی که علاقه به زندگی در داروین استرالیا رادارند، اسم دانشگاه چارلز داروین را در لیست دانشگاه‌های معتبر دیده‌اند. شرایط تحصیل در داروین استرالیا در مقایسه با شهرهای ملبورن و سیدنی، به دلیل کوچک و کم‌جمعیت بودن، کمی متفاوت و دارای بعضی مزایا می‌باشد. تعداد کم‌دانش آموزان در هر کلاس می‌تواند باعث افزایش تمرکز اساتید بر تک‌تک دانش آموزان شود. قطعاً با توجه به حساسیت‌های کشور استرالیا به‌طورکلی، متقاضیان تحصیل در استرالیا نیازمند دارا بودن سطح زبان انگلیسی عالی و بعضی شرایط خاص خواهند بود. زندگی در داروین استرالیا برای تحصیل، به دلیل استاندارد بالای تحصیل، بین‌المللی بودن و تنوع قومیت می‌تواند برای دانشجویان بین‌المللی جذاب باشد.

اقتصاد در داروین استرالیا

اقتصاد داروین در دو زمینه خیلی قوی است: استخراج معادن و صنعت توریسم. این شهر به‌عنوان یک دروازه برای مسافران استرالیایی به مقصد آسیا عمل می‌نماید. استخراج معدن و تولید انرژی سالیانه بیش از 2.5 میلیارد دلار درآمدزایی را برای این شهر به همراه دارد. بیشترین ذخایر معادن این شهر عبارت‌اند از: طلا، روی، بوکسیت، اورانیوم، منگنز و دیگر ذخایر مانند نفت و گاز در نزدیکی دریای تیمور که وجود منابع اورانیوم در این شهر و اطراف آن بسیار قابل‌توجه است. 8% از شاغلین مقیم شهر داروین در صنعت توریسم فعالیت دارند و انتظار می‌رود که آمار تعداد توریست‌های هم داخلی و هم خارجی و به دنباله‌ی آن رونق صنعت گردشگری در شهر داروین افزایش یابد.

هزینه‌های فدرال هم کمک بسیاری به اقتصاد این ناحیه می‌نماید؛ و اینکه اهمیت شهر داروین به‌عنوان یک بندر نیز انتظار می‌رود به‌واسطه یافتن میزان نفت بیشتری در دریای تیمور و همچنین تکمیل خط راه‌آهن این منطقه روزافزون گردد و گسترش بیشتر آن برای تجارت بیشتر با آسیا هم مورد انتظار است. استارت پروژه‌های بسیاری درزمینهٔ مراکز نمایشگاهی، ساخت‌وساز آپارتمان‌های مسکونی متعدد، خرده‌فروشی و صنعت سرگرمی مانند افتتاح استخری بزرگ برای موج‌سواری و یک تالاب شنای امن، افتتاح محله چینی‌ها در این شهر از دیگر پیشرفت‌های اقتصادی اخیر این شهر شمرده می‌شود.

بیشتر بخوانید:  اقدام شجاعانه مرد جوان برای نجات یک پرنده از میان کوسه‌ها

صنعت توریسم در داروین خیلی پررونق است و تا جایی که تنها در سال 2005 تعداد 1.38 میلیون نفر از قلمروی شمالی استرالیا و ازجمله از این شهر بازدید کردند و تعداد 9.2 میلیون شب اقامت داشته و بیش از 1.5 میلیارد دلار در این منطقه خرج کرده‌اند و در هرسال بین ماه آوریل تا سپتامبر این منطقه شاهد بیشترین توریست می‌باشد.

هزینه‌های زندگی در داروین استرالیا

شهر داروین در استرالیا، همان‌طور که در بالا گفته شد به خاطر کوچک بودن این شهر در مقایسه با شهرهای بزرگ استرالیا هزینه‌های کمتری را می‌طلبد. هزینه‌های زندگی در استرالیا که شامل هزینه برای خرید پوشاک، غذا، خرید و اجاره مسکن، تفریحات و … می‌شود تقریباً به‌طور خلاصه هزینه زندگی در داروین استرالیا برای یک خانواده 4 نفرِ بدون حساب کردن هزینه اجاره، به‌طور میانگین 3.656 دلار در ماه است. این هزینه برای یک نفر در ماه تقریباً 1.041 دلار می‌باشد.

بسیار خب دوستان خواندیم که داروین یکی از شهرهای مدرن کنونی در استرالیا می‌باشد که ازنظر کیفیت زندگی، امنیت و رفاه، در سطح بالایی می‌باشد؛ و در مقایسه با بقیه‌ی شهرهای استرالیا، داروین جزو شهرهای کم‌هزینه می‌باشد. اگر شما هم قصد مهاجرت به داروین استرالیا را دارید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد شهر داروین بدانید می‌توانید از مشاوران مجرب ما در ویزاپیک کمک بگیرید.

منبع این مطلب

مطلب پیشنهادی

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟ مایکروویو و سولاردام دو وسیله محبوب در …