مشخصات آسیاب قهوه صنعتی بزرگ (صنعتی- نیمه صنعتی)

اگر دنبال یک آسیاب قهوه صنعتی بزرگ و خوب هستید پیشنهاد می کنم در ادامه با ما همراه باشید. ما قصد داریم مشخصات آسیاب قهوه صنعتی خوب را شرح بدیم و بعد از آن، انواع آسیاب قهوه صنعتی و نیمه صنعتی را معرفی کنیم. آخرین مورد هم، مقایسه قیمت آسیاب قهوه صنعتی و نیمه صنعتی است که شما را برای یک خرید مطمئن و تضمین شده راحت می کند.

مشخصات آسیاب قهوه صنعتی بزرگ خوب

اول هر چیز برای انتخاب یک آسیاب قهوه صنعتی خوب باید آگاهی و اطلاعات خوبی از مشخصات آن داشته باشید. به همین دلیل ما ابتدا ویژگی های مهم و خوب یک آسیاب قهوه صنعتی را شرح می دهیم تا شما با مطالعه این اطلاعات، با خیال راحت بتوانید از بین برندهای خارجی و ایرانی بهترین آسیاب قهوه صنعتی را انتخاب کنید. برخی از مشخصات بهترین آسیاب قهوه نیمه صنعتی و صنعتی عبارتند از:

  • داشتن فن خنک کنندگی یک ضرورت مهم برای آسیاب های صنعتی ونیمه صنعتی است. شاید بپرسید چرا؟ اگر شما دستی بر آسیاب قهوه داشته باشید و اگر در طولانی مدت نیاز باشد این کار انجام بدید این مساله را می دانید که دستگاه آسیاب هر چقد رهم که قدرتمند باشد، باز هم بر اثر عملکرد، گرما و حرارت تولید می کند و این موضوع برای همه دستگاه ها اجتناب ناپذیر است! مگر اینکه از یک فن خنک کنندگی بهره ببرند! این مساله به راحتی می تواند بر روی آسیاب قهوه هم تاثیرگذار باشد و پودر قهوه شما را برشته و یا سوخته کند؛ که قطعاً نتیجه نهایی نامطلوب خواهد بود. حالا تصور کنید مقدار زیادی قهوه را بخواهید در مدت زمان کمی آسیاب کنید. بر اثر این مشکل مجبورید، کار را متوقف کنید و تا زمان خنک شدن دستگاه منتظر بمانید! این مساله اصلاً خوشایند نیست و زمان و انرژی شما را هدر می دهد. به همین دلیل برای خرید گرایندر صنعتی به این مساله توجه ویژه داشته باشید.
  • قدرت موتور در خرید آسیاب قهوه صنعتی یا نیمه صنعتی یک اصل است. همانطور که می دانید این آسیاب ها برای آسیاب حجم زیادی از قهوه مورد استفاده قرار می گیرند از این رو باید قدرت موتور بالایی داشته باشند تا به راحتی بتوانند در کمترین زمان ممکن دانه های سخت قهوه را آسیاب کنند. این مساله به عمر و دوام دستگاه هم کمک زیادی می کند.
  • پرتی قهوه در آسیاب های صنعتی و زیاد بسیار حائز اهمیت است. زیرا قهوه یک محصول وارداتی گران می باشد و باید در زمان آسیاب کمترین پرتی وجود داشته باشد در غیر این صورت مقرون به صرفه نیست! اکثر دستگاه های آسیاب قهوه حدود 200 تا 300 گرم پرتی را بین هر آسیاب تا آسیاب بعدی دارند و این مقدار پرتی قابل توجه است بخصوص زمانی که تعداد دفعات آسیاب قهوه زیاد باشد. سوال اینجاست آیا آسیابی وجود دارد که پرتی آن کمتر از این میزان و یا صفر باشد؟ در جواب باید گفت: بله! برخی از برندهای ایرانی با تکنولوژی روز توانسته اند این مشکل را به حداقل برسانند و صرفه جویی اقتصادی ایجاد کنند مانند آسیاب قهوه صنعتی یوکار که توانسته در نمونه صنعتی و نیمه صنعتی خود این مشکل را به صفر برساند.
  • مخزن بزرگ و قابل شستشو هم یکی دیگر از ویژگی های خوب و مهم گرایندرهای صنعتی و نیمه صنعتی قهوه می باشد. در آسیاب های بزرگ قهوه لازم است مقدار زیادی از دانه های قهوه آسیاب شوند و هر چقدر مخزن ظرفیت بیشتری داشته باشد سهولت کار بهتر خواهد بود. علاوه بر این باید بعد از هر مرتبه آسیاب ذرات باقی مانده از آسیاب های قبلی از محفظه به خوبی پاک شوند زیرا می توانند در طعم و مزه آسیاب های جدید تاثیر بگذارند. به همین دلیل برای خرید، آسیاب ها با مخزن بزرگ تر و قابل جدا شدن به منظور شستشو و نظافت توصیه می شود.
  • تنوع در تعداد درجات برای آسیاب پودرهای نرم تر و زبرتر بسیار حائز اهمیت است. همانطور که می دانید دستگاه های زیادی برای دم آوری قهوه مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از این قهوه سازها نیاز به آسیاب مخصوصی دارند و در نتیجه گرایندر صنعتی یا نیمه صعتی باید بتواند انواع آسیاب قهوه را پوشش دهد در غیر این صورت کار شما مطلوب نخواهد بود. این مساله برای قهوه فروشی ها، کافی شاپ ها و … اهمیت بیشتری دارد.
  • تیغه ها و نحوه آسیاب آنها به گونه ای باید باشد که خروجی، یک اسیاب یکدست و خوب باشد. اغلب تیغه های فولادی و استیل از نظر مقاومت خوب هستند؛ اما باید در نظر داشته باشید نحوه قرار گیری تیغه ها است که می تواند خروجی را تعیین کند. از این رو در زمان خرید به هر دو مساله مقاومت تیغه و عملکرد آن توجه داشته باشید.
  • زیبایی ظاهری و کیفیت جنس بدنه هم یکی دیگر از مواردی است که باید مورد بررسی قرار گیرد. در نظر داشته باشید با گذشت زمان لکه های کثیفی و باقی ماندن ذرات قهوه بر روی بدنه اجتناب ناپذیر هستند. اگر جنس بدنه مرغوب و خوب باشد این مساله به راحتی قابل حل است در غیر این صورت ظاهر دستگاه بسیار زشت و نامطلوب خواهد شد. این مساله برای کافی شاپ ها و قهوه فروشی ها که دستگاه آسیاب به عنوان دکوراتیو فضای کار آنها، نیز مورد استفاده قرارمیگیرد ضرورت بیشتری دارد. بهتر است جنس بدنه فلزی و با پوشش رنک النرواستاتیک مقاوم باشد.
  • داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش هم یکی از موارد مهمی است که متاسفانه کمتر به آن توجه می شود. اکثر افراد برای خرید آسیاب این فاکتور مهم را در نظر نمی گیرند و در آینده ای نه چندان دور باید هزینه های گزافی بابت این ناآگاهی بپردازند. زیرا بیشتر برندهای خارجی آسیاب قهوه، فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش هستند از این رو شما در صورت خرابی یا نیاز به تعمیر قطعه باید هزینه های زیادی بپردازید. همچنین در برخی از موارد به خاطر موضوع تحریم قطعات آن دستگاه در داخل کشور موجود نیست و یا در صورت وجود هزینه های نجومی دارد. از این رو توصیه ما قبل از خرید، توجه به فاکتور خدمات پس از فروش و گارانتی است.
  • قیمت گرایندر قهوه صنعتی باید نسبت به عملکرد و کارایی آن منطقی و منصفانه باشد. لزوماً هر آسیاب قهوه ارزان قیمت، حرفه ای و مناسب نیست و برعکس! شما باید فاکتورهای ذکر شده را به همراه قیمت مدنظر داشته باشید. برخی از گرایندها حتی با داشتن کمترین امکانات قیمت بالایی دارند و خرید آنها مقرون به صرفه نیست!
بیشتر بخوانید:  عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای جهان را بشناسید

بهترین آسیاب قهوه صنعتی بزرگ ایرانی 

با توجه با فاکتورهای گفته شده برای انتخاب بهترین گرایندر قهوه صنعتی بزرگ ایرانی و خارجی توصیه می شود از بهترین برندهای ایرانی استفاده کنید تا در صورت مشکل به راحتی بتوانید با کمترین هزینه آن را رفع کنید. اما شاید بپرسید آیا آسیاب قهوه صنعتی ایرانی با همه این فاکتورها وجود دارد؟ آیا آسیاب های قهوه ایرانی قابل رقابت با برندهای خارجی هستند؟ درجواب باید گفت: بله!

برخی از برندهای ایرانی همانند آسیاب قهوه صنعتی و نیمه صنعتی یوکار وجود دارند که توانسته اند همه فاکتورهای خوب را یکجا داشته باشند. همچنین آسیاب قهوه یوکار با داشتن گارانتی، نماینده  و خدمات پس از فروش در کشور توانسته رضایتمندی مشتریان زیادی را در کارنامه خود داشته باشد. برای مشاهده مشخصات فنی این محصول و یا  قیمت دستگاه آسیاب قهوه صنعتی  می توانید با سرچ همین کلمه (آسیاب قهوه صنعتی یوکار)  دراینترنت به صفحه مربوطه آن وارد شوید. همچنین این مجموعه توانسته در زمینه تولید آسیاب قهوه نیمه صنعتی هم پیشرو باشد. قیمت آسیاب قهوه نیمه صنعتی یوکار کمی ارزان تر از مدل صنعتی آن می باشد اما از نظر عملکرد نسبت به مدل صنعتی کاملاً یکسان است.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) پادشاه زولوها درگذشت

مطلب پیشنهادی

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟

مایکروویو یا سولاردام؟ کدام یک مناسب خرید است؟ مایکروویو و سولاردام دو وسیله محبوب در …