هاشور زدن ابرو چیست؟

هاشور زدن ابرو,هاشور زدن ابرو چیست,روش انجام هاشور زدن ابرو

هاشور زدن ابرو

هاشور زدن ابرو

هاشور ابرو یکی از روش های جدید و طبیعی است که این روزها دارای طرفداران خاص خود بوده و به شیوه های مختلفی انجام می شود. با هاشور ابرو، ابروها به گونه نیمه دایم به رنگ دلخواه شکل می گیرند و ديگر احتیاج نیست که برای رسیدن به مدل ابرو دلخواهتان هرروز بخواهید به آنها مداد یا سایه بکشید.

هاشور زدن ابرو چیست؟

هاشور ابرو یک شیوه تاتو نیمه دایم است که ابروها را به صورت کاملاً طبیعی قوس می دهد.

هاشور زدن ابرو,هاشور زدن ابرو چیست,روش انجام هاشور زدن ابرو

روش انجام هاشور زدن ابرو

روش انجام هاشور زدن ابرو

نخست پیش از انجام این کار با یک متخصص ابرو مشورت کنید. نمی شود که از همان نخست کار شخص را روی میز نشاند و آغاز به هاشور زدن کرد. اول باید دید شخص موردنظر چه مدل ابرویی می خواهد آنگاه با مداد خطوط نازکی به شکل ابرو روی ابروها کشیده می شود که همان نقش استنسیل را ایفا می کند.

شاید این کار ۲۰ الی ۳۰ دقیقه طول بکشد چون میخواهید به مدل ابروی مناسب برسید. در مرحله بعد کرم بی حس کننده روی آن کشیده می شود تا درد کمتری حس شود. ۱۵ دقیقه بعد کار را آغاز کنید. برخی ها هیچ دردی حس نمی کنند ولی برخی ها حساسیت بالایی دارند. “این کار مانند بر داشتن ابرو با سرعت بالاست”

بعد از اینکه ابروها بی حس شد، آرایشگر متخصص ابرو از ابزار قلم شکلی که انتهای آن تیغی تعبیه شده که شامل ۱۵ سوزن بسیار ریز است که با استفاده از آن آغاز به قلم زدن ابروها می کند. خطوطی که با این سوزن های ریز کشیده می شود به نازکی تارهای ابروی خودتان است بنابراین بسیار طبیعی جلوه می دهند. بعد از این مرحله با ابزاری شبیه قبلی بین خطوطی که قلم زده شده اند را با استفاده از رنگ گیاهی پر می کنند.

بیشتر بخوانید:  پن صورت چیست و چه تفاوتی با صابون دارد

پس از پایان کار دور ابرو دچار التهاب می شود و تا هنگامی که التهاب از بین برود رنگ ابروها قدری تیره تر از آن چیزی است که انتظار دارید. پس باید منتظر بمانید تا التهاب کاملاً از بین برود. بنابراین باید از افتاب، سونا، حمام بخار و استخر به مدت ۲ هفته فاصله بگیرید. هاشور ابرو در ۳ ماه نخست احتیاج به ترميم دارد تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

هاشور زدن ابرو,هاشور زدن ابرو چیست,روش انجام هاشور زدن ابرو

مدل هاشور ابرو

چند نکته ای که باید در موقع هاشور ابرو رعایت کنید:

۱.قسمتی را که میخواهید تاتو کنید ۱ الی ۲ هفته از اشعه uv آفتاب سوختگی در امان باشد.

۲. چند روز پیش از تاتو از خوردن بعضی مسکن ها و آنتی بیوتیک ها که امکان دارد خون شما را رقیق کند جلوگیری کنید.

۳.در زمان قاعدگی از زدن تاتو پرهیز کنید.

۴.بعد از تاتو از پماد استریل چشمی ویتامین A استفاده کنید، برای این که بقیه پمادها دارای مواد نفتی هستند.

هاشور ابرو به اشخاص زیر توصیه نمی شود!

گاهی افراد دچار مشکلات موقت هستند که لازم است تا پایان و یا بهبودی آن ها از هاشور ابرو صرف نظر کنند. این گروه از اشخاص عبارتند از:

– خانم های شیرده. چرا‌که در این دوران به علت تغییرات هورمونی، پوست در مقابل رنگ پذیری مقاومت عجیبی از خود نشان می دهد!

– خانم هایی که دوران عادت ماهانه خویش را سپری می کنند. در این دوران هم درست مانند مورد قبل بدن از نظر هورمونی تغيير نموده و به سختی رنگ می پذیرد یا اصلاً رنگ نمی گیرد.

– افرادی که مدت زيادي نیست که لیفت و یا بوتاکس انجام داده اند.

– کسانی که به عفونت باکتریایی مبتلا هستند و یا در پوست خود دچار التهاب و آفتاب سوختگی می باشند.

هاشور زدن ابرو,هاشور زدن ابرو چیست,روش انجام هاشور زدن ابرو

مزایای هاشور ابرو

هاشور ابرو به چه افرادی توصیه می شود؟

انجام هاشور ابرو به چه افرادی توصیه می‍شود؟ چنانچه برای آرایش ابروهای خود ساعت های زيادي رادر برابر آیینه ایستاده و ابروهای خود را به کمک مداد و لوازم دیگر آرایش می کنید، انجام هاشور ابرو میتواند به شما کمک کند و شما از نتیجه ی کار راضی خواهید بود. همینطور چنانچه ابروهای شما کم پشت است و یا در اثر سوختگی و یا پارگی و تصادف ابروهای شما دچار اسیب شده اند می توانید با شیوه هاشور زدن نسبت به از بین بردن نواقص آن اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:  فرمول ترکیب رنگ موی بادمجانی + عکس

مزایای هاشور ابرو

صرفه جویی در زمان از مزایای هاشور ابرو است. موقع ارایش کردن باید زمان زيادي صرف مداد کشیدن و سایه زدن ابرو کنیم تا شکل ابرو را زیبا و اصلاح نماییم با انجام هاشور ابرو علاوه بر زیبایی، مدت زمان ارایش کردن کوتاه می شود.

طراحی ابرو مطابق با فرم صورت هم از مزایای ديگر هاشور ابرو ست. بر اساس صورت هر فرد میتوان ابرویی کاملاً مطابق با فرم چهره اش طراحی کرد. چنانچه ابروها در جای مناسبی قرار گیرند و شکل مناسبی داشته باشند، میتوانند به صورت ، جلوه بهتری دهند. همچنین میتوانند به درشت تر نشان دادن چشم ها هم کمک کنند.

افرادی که هاشور ابرو را جایگزین ابروهای طبیعی نموده اند معتقد هستند حفظ و مراقبت ازابروهایی که هاشور ابرو دارد به مراتب آسان تر از ابروهای طبیعی است و این مسئله هم مزایای دیگری از هاشور ابرو به حساب می آید.

برخی از اشخاص از بیماری ای به نام آلوپسی رنج می برند که سبب ریزش موهای بدن، از جمله موهای ابرو می شود. هاشور ابرو از طريق رنگ و شکل مناسب، برای بازگرداندن وضعیت طبیعی ابروهایشان به آنها کمک می کند و ریزش ابروها را پنهان کند.

هاشور زدن ابرو,هاشور زدن ابرو چیست,روش انجام هاشور زدن ابرو

عوارض هاشور زدن ابرو

عوارض هاشور زدن ابرو

متخصصان پوست ضمن این که به عارضه های ناشی از هاشور و تاتو ابرو اشاره می کنند از متقاضیان انجام این اعمال تقاضا دارند که در مکان های مطمئنی ابروهای خود را هاشور و یا تاتو بزنند. در ادامه این مطلب عوارض و مضرات ناشی از هاشور زدن ابرو ها را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

بیشتر بخوانید:  فرمول رنگ موی قهوه ای شکلاتی

1.هاشور زدن ابروها چنانچه در مکان غیر بهداشتی انجام شود احتمال بروز عفونت هایی روی سطح پوست وجود دارد.

2. برای هاشور ابرو ها باید از سوزن های یک بار مصرف استفاده شود همینطور بهتر است اشخاص سوزن های مخصوص هاشور ابرو را بهمراه خویش به سالن های زیبایی ببرند تا احتمال انتقال بیماری های واگیرداری که از طريق سوزن های غیر بهداشتی وارد بدن می شود جلوگیری شود.

3. از جمله عارضه های هاشور زدن ابرو میتوان به امکان انتقال بیماری هایی مانند ایدز و هپاتیت A, B, C از طريق سوزن اشاره کرد.

4. هاشور ابرو سبب بروز زخم و خونریزی می شود بنابراین سوزنی که برای انجام این کار استفاده می شود بایستی تمیز و استریل باشد تا درصد احتمال مبتلا شدن به بیماری های عفونی کم تر شود.

5. پس از هاشور زدن به ابرو ها امکان بروز عفونت و قرمزی آنی وجود دارد همینطور احتمال مبتلا شدن شخص به حساسیت تاخیری هم وجود دارد و امکان دارد شخص چند سال پس از انجام هاشور به آن آلرژی پیدا کند.

6. وقتی که ابروهایتان را هاشور می زنید ماده خارجی وارد پوست شما می شود که در این موقع بدن گلبول های سفید را سراغ آن ماده خارجی می فرستند تا از بدن شما محافظت شود گلبول های سفید هم با بلعیدن رنگ از پوست صورت مراقبت می کنند. بنابراین افرادی که سابقه نقص ایمنی در بدن دارند هاشور ابروها برای آنها خطرناک است و بهتر است از هاشور زدن ابرو های خود چشم پوشی کنند.

مطلب پیشنهادی

آموزش استفاده از مداد لب برای زیبا و خوش فرم کردن لب ها

اصلاح فرم لب با مداد لب مداد لب چیست و طرز استفاده صحیح از مداد …