نرم کننده مو چیست؟ انواع آن و نحوه استفاده ازآن

بهترین نرم کننده مو ,نرم کننده مو , شامپو نرم کننده مو

بهترین نرم کننده مو

داشتن مویی سالم، شفاف و نرم قطعاً تأثير زيادي در زيبايي خانم‌ها و حتی آقایان دارد و به همین علت هست که اکثرا نرم کننده مو استفاده ميکنند و مدام به دنبال راه هایی براي داشتن موهایی نرم و لطیف هستند. استفاده از شامپوهای نرم کننده مو هم یکی از راه‌های اشنا براي داشتن موهایی سالم است.

شامپوهای نرم کننده مو در حمام براي راحت تر شانه شدن موهای ضخیم، فر و یا آن دسته از موهایی که به علت استفاده از مواد شیمیای مانند رنگ و دکلره آسیب دیده اند، استفاده میشوند . شامپوهای نرم کننده مو به واسطه داشتن ماده های خاص در ترکیبات خویش گره­ های مو را باز نموده و با نرم کردن مو آنرا براي شانه زدن مناسب می­ سازند. انواع زيادي از نرم کننده ها در بازار وجود دارد که متناسب با انواع مو تهیه و به بازار عرضه شده اند.

به چه دلیل باید از نرم کننده استفاده کنیم؟ 

محصولات نرم کننده مو فقط براي نرمي و لطافت مو کارایی ندارند، بلکه شما با استفاده از این محصولات، با یک تیر چند نشان زده اید که نرمي، تنها یکی از آن هاست. این دسته از محصولات، علاوه بر نرم کنندگی و جلوگيري از گره خوردن آنها :

از موها دربرابر اشعه های زیان آور افتاب، محافظت ميکنند .

بیشتر بخوانید:  آرایش مناسب برای انواع پوست ها

خاصیت ترميم و بازسازی مو دارند.

حالت قلیایی مو را رفع ميکنند .

به درخشش و لطافت بیش تر مو کمک ميکنند .

و از ایجاد موخوره، جلوگيري ميکند .

چنانچه انتخاب خوب و مناسبی که با نوع و جنس موهای شما سازگار باشد داشته باشید، میتوانید همه مزیت های این محصولات را به موهای خودتان هدیه بدهید. نکته مهم شناخت درست از نوع مو و نوع محصول متناسب با موهای شماست.

بهترین نرم کننده مو ,نرم کننده مو , شامپو نرم کننده مو

تاثیر نرم کننده مو

انواع نرم کننده مو موجود در بازار

نرم کننده مخصوص موهای معمولی:

در این دسته از نرم کننده­ ها ترکیباتی بکار رفته که صرفا جهت موهای معمولی بوده و از شکنندگی و نازک شدن موهای شما جلوگيري می­ کند.

نرم کننده مخصوص موهای خشک و آسیب دیده :

این نرم کننده ها با داشتن فرمول شیمیایی خاص براي موهایی که در اثر استفاده از مواد شیمیایی مانند رنگ ودکلره آسیب دیده و ضعيف شده ­اند، تهیه و تولید شده اند.

نرم کننده مخصوص موهای چرب:

این دسته از نرم کننده ها معمولاً در ترکیب خود چربی کمتری داشته و اشخاص با موهای چرب بدون نگرانی میتوانند از این نرم کننده ها استفاده کنند.

نرم کننده مخصوص موهای خشک و وز:

این دسته از محصولات نرم کننده بسیار مناسب براي موهای خشک و وز یا به اصطلاح( Friy) می­ باشند، در ترکیبات این نرم کننده ها عموما روغن زیتون و E وجود دارد؛ این مواد از موها و در نتيجه وز شدن آن ها جلوگيري می­ کند.

بیشتر بخوانید:  لیست لوازم آرایش عروس و داماد

نرم کننده مخصوص موی رنگ شده:

نرم کننده های مخصوص موهای رنگ شده به علت نداشتن رنگدانه، رنگ موها را از بین نبرده و همچنين مانع آسیب رساندن مواد شیمیایی به موها شده و در پایان سبب حفظ درخشندگي موها می ­شوند. این محصولات با حفظ حالت ابریشمی و نرم موها از مات شدن رنگ آن ها هم جلوگيري می­ کنند.

نرم کننده مخصوص موهای فر و مجعد:

نرم کننده های مخصوص موهای مجعد معمولاً قوی تر هستند به دلیل آن که موهای فر بطور معمول سریعتر خشک میشوند . در این گروه از محصولات عمدتاً از عصاره روغن های گیاهی استفاده شده تا با نمدار کردن موها از خشکی آن ها جلوگيري نموده و وضعیت فر آن ها حفظ شود.

نرم کننده مخصوص موهای نازک( حجم دهنده):

درصورتی که جزء آن گروه از افرادی هستید که موهای نازک و کم پشت دارند توصیه می­شود از این دسته استفاده کنید به دلیل آن که نرم کننده های حجم دهنده با آبرسانی کافی و نمدار کردن موها سبب می­ شوند که موهای شما پرحجم تر دیده شود که این ویژگی معمولاً در نرم کننده های ديگر دیده نمی­ شود.

نرم کننده ­های مقاوم به آب:

این گروه از نرم کننده ­مو با داشتن اندازه زيادي نمدار کننده در ترکیبات خویش از موها دربرابر آب مراقبت نموده و سبب برباد رفتن چربی زلف دربرابر شست و شوی زیاد و یا زیاد در آب ماندن نمی­شود همچنين این نرم کننده ها از مو دربرابر کلر محافظت نموده و از تغيير رنگ مو جلوگيري می­ کنند.

نکته هایی براي استفاده از نرم کننده مو

1- باتوجه به نوع موهای تان نرم کننده انتخاب کنید

2- اگر موهای تان نازک است، از نرم کننده های حجم دهنده استفاده کنید

3- اگر موهای تان فردار و مجعد است از نرم کننده های قوی تر استفاده کنید

4- اگر موهای تان وزدار است از نرم کننده های دارای روغن های طبيعي استفاده کنید

5- اگر موهای تان روشن یا بلوند است، از نرم کننده های مخصوص موهای رنگی استفاده کنید.

6- موهای رنگ شده بهتر است از نرم کننده های مختص موهای رنگ شده با خاصیت ترمیمی استفاده کنند

7- اگر شنا می کنید، از نرم کننده مقاوم دربرابر آب استفاده کنید

8- گاهی وقت ها از نرم کننده قبل از شامپو، استفاده کنید

9- مواظب پوست سرتان باشید

10- حواستان به موخوره ها باشد

11- از شانه های بزرگ استفاده کنید

12- اجازه دهید قدری نرم کننده روی موها بماند

13- از اسپری نرم کننده استفاده کنید

مطلب پیشنهادی

آموزش استفاده از مداد لب برای زیبا و خوش فرم کردن لب ها

اصلاح فرم لب با مداد لب مداد لب چیست و طرز استفاده صحیح از مداد …