فواید گل رز برای پوست

گل رز برای پوست,فواید گل رز برای پوست,خواص آب گل رز برای پوست

فواید گل رز برای پوست

از فواید گل رز برای پوست و زیبایی چه میدانید؟

بهبود حالت روحی، مرطوب کردن پوست، اثرات ارام بخشی، و… از خواص استفاده از گل رز میباشد ، البته استفاده از ماسک های زیبایی با گل رز هم بسیار مطلوب است. فواید گل رز برای پوست بسیار است. این گل مشهور و پرطرفدار برای انواع پوست مورد استفاده قرار میگیرد ولی غالباً در محصولاتی به کار برده می شود که برای پوست های خشک و یا حساس هستند.

گل رز برای پوست,فواید گل رز برای پوست,خواص آب گل رز برای پوست

فواید گل رز برای پوست

خواص گل رز برای پوست

مبارزه با اکنه

خواص آنتی باکتریال گلبرگ های رز، آن را به مبارزی عالی دربرابر اکنه و جوشها تبدیل نموده است. گلاب هم، همینطور میتواند سوزش پوست را تسکین داده و قرمزی آن را کاهش دهد. همینطور به عنوان درمان بیماری هایی مانند اگزما و صدفک هم شناخته شده است.

ضد افتاب

گلبرگ های رز، که منبعی مملو از ویتامین C هستند، به عنوان یک ضد افتاب عالی عمل می کنند. با مخلوط آب خیار، گلیسیرین و گلاب، لوسیونی درست کنید و پیش از این که به زیر افتاب بروید آن را به پوستتان بمالید.

گل رز برای پوست,فواید گل رز برای پوست,خواص آب گل رز برای پوست

فواید گل رز برای پوست

پوستتان را تمیز می کند

گل سرخ دارای بوی فوق العاده ای است و همین رایحه آن میتواند پوست شما را به وضعیت طبیعی خود حفظ کند. علت اصلی این امر هم وجود آنتی اکسیدان در گل سرخ است که از پوست در مقابل آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. پوست صورت خود را با پودر گل سرخ و عسل پاک کنید سپس بعد از ۱۵ دقیقه بشویید این امر باعث روشن تر شدن پوست صورتتان می شود.

بیشتر بخوانید:  آرایش لایت صورت برای تابستان

تسکین پوست

روغن طبیعی که در رز وجود دارد ، به حفظ رطوبت پوستتان کمک می کند. در نتیجه پوستتان نرم و صاف خواهد شد. ماده ی قندی درون گلبرگ های رز هم برای پوست های حساس، بسیار موثر است.

کنترل چربی پوست با ماسک گل سرخ

بسياري از مرطوب کننده های صورت دارای الکل یا فندق در خود هستند که این عمر سبب خشک شدن شدید پوست می شود. گل سرخ سبب نرم شدن پوست صورت می شود از آنجایی که این گل سرخ برای پوست خاصیت نرم کنندگی دارد سبب نرم شدن پوست و شاداب نگه داشتن آن می شود.

می توانید یک مقدار گل سرخ تازه یا خشک شده را با قدری آب قاطی کرده و بجوشانید. به این شکل آب را شروع به جوشاندن کنید آنگاه گل های سرخ را داخل آن بریزید بگذارید حدود ۳۰ دقیقه به جوش بیاید. پس از این که به جوش آمد آن را از روی اجاق برداشته و آنگاه در شیشه اسپری ریخته هنگامی که تعریق انجام شد آن را بر روی صورت خود بیافشانید.

تغذیه ی پوست سر

گلاب میتواند با خارش پوست سر، و پوسته پوسته شدنش مبارزه کند. بعلاوه جریان خون را در فولیکول های موهایتان افزایش داده و نتیجتاً برای رشد موهایتان مفید خواهد بود.

از بین بردن لکه های صورت

گل سرخ غنی از ویتامین سی و دیگر آنتی اکسیدان هاست. ویتامین سی سبب افزایش کولاژن پوست می شود و سبب سفت تر شدن سلول های پوست صورت می شود. این سبب می شود تا اکنه ها و لکه های روی صورت به راحتی از بین بروند.

جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست

گل سرخ خشک دارای خواصی است که سبب می شود پوست تا عمق آن تمیز شود. سبب از بین رفتن کثیفی و سلول های مرده پوست صورت می شود. گل سرخ ارگانیک را پودر کنید. سپس آن را بر روی منفذهای پوست خود قرار دهید.

انواع طرز تهیه ماسک گل رز

گل رز در کنار عطر خوبی که دارد، فواید بسياري نیزبرای پوست دارد .این گل مشهور و پرطرفدار برای انواع پوست مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب شما را با ماسک که در آن از گل رز استفاده شده اشنا می کنیم.

گل رز برای پوست,فواید گل رز برای پوست,خواص آب گل رز برای پوست

فواید گل رز برای پوست

1- طرز تهیه ماسک گل رز به روش اول

برای تهیه ماسک گل سرخ یا ماسک گل محمدی، در مرحله نخست باید ۳۰ سی سی آب مقطر در حال جوشیدن را روی ۳۰ گرم از غنچه های گل سرخ خشک یا تازه بریزید. آنگاه اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند.

بیشتر بخوانید:  انواع روشهای پاک کردن لاک ناخن

در مرحله بعدی این مخلوط را از صافی ریزی عبور دهیدو درنهایت گل ها را از آن جدا کنید.

در مرحله بعد با چاقوی تیزی آن ها را حسابی خرد کنید. دوباره گل ها را به آب مقطر برگردانید و آنرا قدری گرم بکنید.

بعد از انجام این مراحل باید ۳۰ گرم جو پرک اسیاب شده و ۳۰ گرم عسل را به مواد قبلی اضافه کنید. حال مخلوط را بخوبی با دست ورز دهید تا شبیه خمیر شود.

برای استفاده از این ماسک، پوست گردن، سینه و صورت خود را کاملاً بشویید. آنگاه قدری از این ماسک را بر روی این نواحی بمالید. این ماسک نباید به دور چشم مالیده شود. پس از مدتی می توانید صورتتان را بشویید.

سعی کنید این کار را چندین بار امتحان کنید تا کم کم متوجه آثار ان بشوید.

2- طرز تهیه ماسک گل رز به روش دوم

10 عدد گلبرگ رز یا گل محمدی

یک قاشق شیر یا ماست کم چرب

یک قاشق پودر جوانه گندم

یک قاشق عسل طبیعی

تمامی مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و پس از آماده شدن ماسک گل رز آنرا بر روی صورت و گردن خود پخش نمایید.

20 الی 30 دقیقه صبر کنید و سپس با یک دستمال مرطوب صورت و گردنت را تمیز کنید و آنگاه با آب سرد شستشو بدهید.

مطلب پیشنهادی

آموزش استفاده از مداد لب برای زیبا و خوش فرم کردن لب ها

اصلاح فرم لب با مداد لب مداد لب چیست و طرز استفاده صحیح از مداد …