آموزش لاک زدن ناخن حرفه ای در منزل به صورت تصویری

آموزش لاک زدن ناخن,آموزش لاک ناخن,آموزش زدن لاک ناخن

آموزش لاک زدن ناخن به صورت اصولی در منزل

آموزش لاک زدن به ناخن

لاک زدن ناخن شاید در ابتدا ساده به نظر برسد ولی اصول زدن لاک به صورت حرفه ای بسیار مهم است تا بتوانید دستانی زیبا با لاک های ماندگار داشته باشید. در این مقاله به آموزش لاک زدن به صورت حرفه ای می پردازیم.

مانند یک حرفه ای لاک بزنید:

لاک ناخن از جمله لوازم آرایشی پرطرفدار و پر مصرف در جهان است که نقش بسیار موثری در زیبایی دست ها دارد.

امروزه رنگ ها و طرح های بسیاری لاک ناخن وجود دارد که شما می توانید متناسب با موقعیت، استایل و … یک رنگ خاص و زیبا را برای خود انتخاب نمایید.

لاک زدن از جمله کارهای لذت بخش است که همه خانم ها و دختر خانم ها در هر سنی دوست دارند. لاک زدن شاید به نظر کار ساده ای باشد اما اصول و تکنیک های خاص خودش را دارد.

لب پرشدن و ماندگاری کم لاک بر روی ناخن ها از مواردی هست که اکثر خانم ها با آن مشکل دارند و از آن شکایت میکنند اما اگر اصول صحیح لاک زدن ناخن را بدانید دیگر با چنین مشکلاتی مواجه نمی شوید.

لاک زدن ناخن به مهارت کافی، حوصله و صبر نیاز دارد . عجله کردن در هنگام زدن لاک ناخن باعث خراب شدن و شلخته به نظر رسیدن دست های شما می شود. برای لاک زدن صحیح و اصولی باید 20 تا 30 دقیقه زمان بگذارید تا هم دستانی زیبا داشته باشید و هم لاک بر روی ناخن های شما تا یک هفته دوام بیاورد.

با مطالعه این مقاله شما می‌توانید با کمی دقت، لاک‌های مورد علاقه خودتان را روی ناخن‌هایتان امتحان کنید. اگر این کار را به صورت حرفه‌ای و ماهرانه‌ای انجام دهید، لاک تا یک هفته روی ناخن دوام دارد و دیگر نیازی نیست به سالن های مانیکور و طراحی ناخن مراجعه کنید.

در ادامه این مقاله از بخش آرایشی بیتوته، نکات آموزش لاک زدن ناخن به صورت حرفه ای را به شما میگوییم.

آموزش لاک زدن ناخن به صورت مرحله به مرحله:

آموزش لاک ناخن,آموزش زدن لاک ناخن,آموزش لاک زدن ناخن ساده

اولین مرحله آموزش لاک زدن ناخن پاک کردن ناخن ها با لاک پاک کن است

1. تمیز کردن ناخن ها و پاک کردن لاک های قبلی از روی ناخن

با استفاده از پدهای لاک پاک کن و یا پنبه آغشته به استون هرگونه لاک اضافی که از قبل بر روی ناخن هایتان باقی مانده است، پاک کنید. برای این کار باید پد را در طول ناخن حرکت دهید تا لاک به خوبی پاک شود. گوشه های ناخن را میتوانید با یک گوش پاک کن استونی به خوبی تمیز کنید.

بیشتر بخوانید:  آرایش با لباس قرمز چگونه باید باشد؟

2- ناخن های خود را با سوهان مرتب کنید و شکل دهید.

آموزش زدن لاک ناخن,آموزش لاک زدن ناخن ساده,آموزش تصویری لاک زدن ناخن

برای مرتب کردن و شکل دادن به ناخن هایتان از سوهان استفاده کنید

برای مرتب کردن و شکل دادن به ناخن هایتان از سوهان استفاده کنید. ابتدا از اطراف ناخن کار خود را شروع کنید و سپس به وسط ناخن بروید ولی دقت داشته باشید که این کار را به شدت انجام ندهید چون باعث از بین رفتن ناخن های شما می شوید.

شما میتوانید با استفاده از سوهان به ناخن های خود شکل دهید و ظاهر مربعی یا گرد را انتخاب کنید.

3. قبل از لاک زدن ناخن‌هایتان را آماده کنید

آموزش تصویری لاک زدن ناخن,آموزش طراحی ناخن,لاک ناخن

قبل از لاک زدن از پرایمر یا بیس کت استفاده کنید

قبل از لاک زدن از پرایمر یا بیس کت استفاده کنید تا رطوبت ناخن از بین برود و باعث شود لاک ناخن برای مدت طولانی تری روی ناخن باقی بماند.

برای زدن پرایمر یا بیس کت باید قطره ای از آن را روی ناخن در نزدیکی ریشه یا کوتیکول قرار دهید و با فشار آهسته، آن را به سمت لبه ناخن ها بیاورید. اما توجه داشته باشید که قلمو با پوست دست تماس پیدا نکند.

به جای پرایمر یا بیس کت میتوانید از برق ناخن نیز استفاده کنید تا از شکستن ناخن هایتان جلوگیری کرده باشید.

4- اولین لایه از لاک ناخن را بزنید.

آموزش زدن لاک ناخن,آموزش لاک زدن ناخن ساده,آموزش طراحی ناخن

آموزش لاک زدن ناخن به صورت تصویری

-ابتدا شیشه لاک را در میان دستانتان بچرخانید تا مواد داخل آن به خوبی میکس شوید. بهتر است شیشه لاک را تکان ندهید.

– برس قلمو را بچرخانید و با استفاده از لبه بطری لاک، یک سمت را تمیز کنید؛ سپس کمی لاک روی لبه آزاد ناخن بزنید.

– قلمو را کمی روی لبه شیشه لاک قرار دهید تا لاک به صورت قطره در نوک قلمو جمع شود.

– یک قطره از لاک را در مرکز ناخن و کمی بالاتر از کوتیکول یا ریشه ناخن قرار دهید و به آرامی قطره لاک را روی ناخن به سمت ریشه بکشید.

– سپس قلمو را به صورت مستقیم از سمت ریشه تا نوک ناخن بکشید. این فاصله فقط به اندازه عرض قلمو است.

– برای لاک زدن کناره های ناخن باید قلمو را به صورت منحنی در قسمت ریشه بکشید و سپس تا نوک ناخن تان ادامه دهید. چندین بار قلمو را روی ناخن بکشید تا یکدست شود. دقت داشته باشید که قلمو با پوست برخورد نکند.

– برای تسلط و تمرکز بهتر بر روی لاک زدن بهتر است دست خود را روی میز یا هر سطح محکم قرار دهید.

بیشتر بخوانید:  مزایای گیاه جینسینگ برای رشد و سلامتی مو

5- زدن لایه دوم لاک ناخن

آموزش طراحی ناخن,لاک ناخن,آموزش استفاده از لاک ناخن

آموزش لاک زدن ناخن به صورت مرحله به مرحله

برای زدن لایه دوم لاک ناخن باید حتما صبر کنید تا لایه اول به خوبی خشک شود و اگر پوشش یا رنگ لاک مطابق میل شما نبود لایه دوم را همانند لایه اول اما با فشار کمتر روی ناخن بزنید.

معمولا لایه دوم به خوبی میتواند ناخن را پوشش دهد ولی باید سعی کنید با دقت بیشتر و صاف بزنید.

6- پاک کردن قسمت های اضافی لاک ناخن

بعد از اتمام لاک زدن ناخن باید اطراف آن را با استفاده از یک گوش پاک کن یا قلموی تمیز آغشته به استون تمیز کنید.

7. تاپ کوت

استفاده از تاپ کوت نه تنها باعث درخشندگی لاک ناخن شما می شود بلکه باعث استحکام ناخن و همچنین ماندگاری بیشتر لاک بر روی ناخنهایتان می شود. اگر تاپ کوت در دسترس نداشتید می توانید از برق ناخن نیز استفاده کنید.

برای استفاده از تاپ کوت همانند زدن لاک ناخن ابتدا روی لبه آزاد ناخن بزنید و سپس روی تمام قسمتهای ناخن مطابق آنچه قبلا آموزش داده شده بر روی کل ناخن بزنید. برای جلوگیری از ایجاد برجستگی روی ناخن، قلمو را خیلی آهسته روی ناخن حرکت دهید.

8. اجازه دهید لاک ناخن کاملا خشک شود

لاک زدن,اصول لاک زدن ناخن,انواع لاک ناخن

لاک زدن به صورت حرفه ای در منزل حدود 20 تا 30 دقیقه طول میکشد

پس از اینکه لاک ناخن شما کاملا خشک برای ماندگاری بیشتر ناخن هایتان را به مدت سه دقیقه در آب سرد و یخ قرار دهید. برای این کار بهتر است فشار آب به طور مستقیم روی ناخن ها نباشد تا موجب خراب شدن آن نشود.

لاک زدن به صورت حرفه ای در منزل حدود 20 تا 30 دقیقه طول میکشد و شما با کمی حوصله و خرید تعداد کمی وسایل میتوانید بدون مراجعه به آرایشگاه ناخن های زیبا با لاکی با دوام داشته باشید که تا یک هفته بر روی دست شما باقی می ماند.

ناگفته نماند این چند لایه لاک زدن می تواند از ناخنها در برابر عواملی که باعث شکسته شدنشان می شوند نیز جلوگیری کنند که حتما بهتر است تمیز و یکدست انجام شود که خود مستلزم خشک شدن هربار زدن لاک بر روی ناخنهاست.

همانطور که گفته شد میتوانید در انتها یک لایه برق ناخن بر روی ناخن های خود بزنید تا علاوه بر افزایش درخشندگی و براقیت به عنوان لایه ای محافظ عمل کند. اگر هم میخواهید روی ناخن های خود طراحی کنید در پایان و قبل از لاک بیرنگ یا تاپ کوت انجام دهید.

بیشتر بخوانید:  فواید و طرز تهیه ماسک موی آووکادو

اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن

آموزش لاک زدن ناخن ساده,آموزش طراحی ناخن,لاک ناخن

برای ماندگاری بیشتر ناخن هایتان را به مدت سه دقیقه در آب سرد قرار دهید

لاک زدن در عین حال که کار آسانی به نظر می رسد نیاز به مهارت، حوصله و دقت دارد پس

اگر می خواهید تجربه خوبی از انجام این کار داشته باشید، باید نکات زیر را رعایت کنید.

– رفتن به تختخواب درست بعد از لاک زدن

این تفکر که لاک بعد از 20 تا 30 دقیقه کاملا خشک شده است و میتوان پس از این مدت خوابید، اشتباه است. بهتر است یک ساعت صبر کنید تا تمام بافت های لاک ناخن به خوبی خشک شود سپس نسبت به خوابیدن اقدام کنید.

– گرفتن دوش آب گرم بعد از لاک زدن

قرار گرفتن در معرض بخار و گرمای آب می تواند لاک شما را پیش از خشک شدن کامل، دچار لک یا حباب کند. سعی کنید یک الی دو ساعت به طور کامل صبر کنید تا لاک شما خشک شود و سپس نسبت به رفتن به حمام اقدام کنید.

– لاک زدن در یک مرحله

برای داشتن لاکی با جلوه زیبا و ماندگاری بالا حتما قلمو را چندبار روی ناخن ها حرکت کنید و با خشک شدن لایه اول مجددا یکبار دیگر لاک بزنید. لاک زدن در یک مرحله باعث می شود دیواره های کناری ناخن خالی بماند و جلوه زیبایی نداشته باشد.

– لاک زدن روی سطح چرب ناخن

قبل از زدن لاک باید حتما سطح ناخن را به خوبی تمیز کنید. در صورت چرب بودن ناخن ها لاک به خوبی روی سطح ناخن نچسبیده و دوام و ماندگاری آن کم می شود.

می توانید جهت جلوگیری از خشک شدن پوست دست و ناخن ها، بعد از زدن لاک و خشک شدن کامل، روی آن را با کرم مرطوب کننده بپوشانید.

– استفاده از لاک ناخن قدیمی

لاک های قدیمی مانند لاک های ناخن تازه به خوبی روی ناخن نمی چسبند چرا که حلال های موجود در لاک تبخیر می شود و باعث سفت شدن و زبر شدن آن می شود. بهتر است از لاک هایی که یک سال از باز شدن درب آن ها گذشته دیگر استفاده نکنید.

-استفاده از استون برای پاک کردن لاک

استون باعث خشک شدن پوست و ناخن می شود و به مرور باعث ایجاد نقطه های سفید روی ناخن می شود و استحکام ناخن را کم میکند. بنابراین بهتر است مصرف انواع پاک کننده های استونی را کنار بگذارید.

مطلب پیشنهادی

آموزش استفاده از مداد لب برای زیبا و خوش فرم کردن لب ها

اصلاح فرم لب با مداد لب مداد لب چیست و طرز استفاده صحیح از مداد …