آشنایی با اصل های وابی سابی + تصاویر دکوراسیون وابی سابی

دکوراسیون وابی سابی, دکوراسیون و چیدمان وابی سابی

آشنایی با وابی سابی

دکوراسیون و چیدمان وابی سابی

وابی سابی بخشی کلیدی در زیبایی شناسی ژاپنی است، یعنی همان ایده آل های قدیمی که هنوز هم معیارهای چشایی و زیبایی در ژاپن هستند.

وابی سابی چیست؟

wabi-sabi (وابی سابی) هنر اصلی ژاپنی در یافتن زیبایی در نقص و ژرفی در طبیعت، پذیرش چرخه طبیعی رشد، پوسیدگی و مرگ است. ساده، تنبل و بی نظم است و بیش از همه به اصالت احترام می گذارد.

این مطلب به عمق این فلسفه ژاپنی مبنی بر پذیرش نقص به عنوان راهی برای بهبود زندگی و خوشبختی ما است. فلسفه خود ما حول شادی و آرامش می چرخد ​​و معتقدیم که وابی سابی هماهنگ با آن است. در ذات خود، وابی سابی به معنای در آغوش کشیدن نقص است زیرا در واقع هیچ چیز در زندگی کامل نیست. ما تصمیم گرفتیم یک مقاله ی دقیق در 3 بخش ایجاد کنیم تا این فلسفه را بررسی کنیم و ببینیم طرفدارانش چگونه می توانند از آن استقبال کنند!

ابتدا، ما به معنای وابی سابی، تاریخچه و چگونگی راه خود به غرب خواهیم پرداخت. در ادامه ما کاربردهای مختلف Wabi Sabi را بررسی خواهیم کرد، اینکه چگونه Wabi Sabi را می توان در دکوراسیون داخلی استفاده کرد و چرا طراحان داخلی از این فلسفه استقبال می کنند. آخرین، اما مطمئناً کمترین، ما برای شما توضیح خواهیم داد که چگونه با استفاده از عناصر داخلی مانند فرش، چراغ و گیاهان ضمن توجه به آنچه که برای خرید انتخاب می کنید، خانه خود را با استفاده از وابی ساب کنید.

اگر به دنبال راه هایی برای به کار بردن فلسفه ذن در زندگی خود هستید، ممکن است وابی سابی راه حل شما باشد! بنابراین، برای خود یک فنجان چای درست کنید، روی دنج ترین صندلی خود بنشینید و از آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:  مدل صندلی اپن پایه فلزی

وابی سابی مفهومی پیچیده است که تعریف مشخصی ندارد. فلسفه آن طی سالها به طور غیرمستقیم از استاد به دانشجو منتقل شده و اکنون در فرهنگ ژاپنی جای گرفته است. در واقع، در سال 2009، مارسل تروکس در ژاپن پرسه زد و از مردم خواست که وابی سابی را به عنوان بخشی از یک مجموعه تلویزیونی، در جستجوی وابی سابی توصیف کنند. جای تعجب نیست که بسیاری از ژاپنی ها به سادگی گفتند که وابی سابی غیرقابل توصیف است.

وابی سابی چیست,آشنایی با وابی سابی

چیدمان وابی سابی

به گفته ریچارد پاول، نویسنده مشهور کتاب “Wabi Sabi Simple” ، Wabi Sabi “روشی برای زندگی است که پیچیدگی را ارزیابی کرده و می پذیرد و در عین سادگی برای آن ارزش قائل است”.

“Wabi” را می توان به عنوان “سادگی روستایی” یا “ظرافت کم اهمیت” ترجمه کرد. این بدان معناست که زیبایی در سادگی وجود دارد. این نشان می دهد که چگونه می توانیم از استرس و اضطراب رهایی پیدا کنیم وقتی مالک ثروت مادی کمتری هستیم.

“Sabi” به “قدردانی قدیمی و محو شده” ترجمه شده است. این بدان معناست که “سابی” ما را به لذت ناقص بودن دعوت کرده و می فهماند که همه چیز پیر می شوند، آسیب می بینند و محو می شوند. این چرخه طبیعی زندگی و مرگ را می پذیرد.

این دو کلمه با هم نماد زیبایی از فروتنی، سادگی و سپاسگزاری را ایجاد می کنند. در Sukhi، نمی توانیم این فلسفه را تحسین نکنیم و از این دید ژاپنی درباره زندگی فروتن شویم.

بهترین کاربردهای وابی سابی, همه چیز در مورد وابی سابی

اصول وابی سابی

7 اصل وابی سابی

اگر می خواهید به سبک زندگی وابی سابی برسید، 7 اصل وجود دارد که باید آنها را بپذیرید:

بیشتر بخوانید:  مدل های میز آرایش

1. Kanso: سادگی

در Kanso، شما تصمیم می گیرید زندگی خود را از شر آشفتگی خلاص کنید و تمرکز خود را بر وضوح بگذارید. شبیه فلسفه مینیمالیسم و ​​ذات گرایی ، Kanso شما را به زندگی با روشی کم-زیاد دعوت می کند. در واقع، این سبک زندگی به شما امکان می دهد با آنچه مصرف می کنید انتخاب بیشتری داشته باشید، نگرانی کمتری داشته باشید و تصمیم بگیرید که وقت خود را به مهمترین چیزها اختصاص دهید.

2. Fukinsei: عدم تقارن

آیا فکر می کنید بیش از حد در ایجاد تقارن کامل وسواس دارید؟ این بیشتر در هنر و طراحی رایج است و باعث ایجاد استرس می شود. Fukinsei ایده ما را در کنترل تعادل و تقارن به چالش می کشد. در عوض، عدم تقارن را طبیعی و زیبا توصیف می کند، و دلیلی برای شگفت انگیز بودن جهان است. همه چیز در جای خود قرار می گیرد، حتی اگر ناقص باشد.

3. Shibumi: زیبایی در کم بودن

آیا شما اعتقاد دارید که زیبایی در سادگی وجود دارد؟ اصل Shibumi شما را به تمرکز بر سادگی زیبا و نه براق بودن دعوت می کند. این معمولاً در مد مینیمالیستی و ظاهر برهنه استفاده می شود. در Shibumi ، در این اصل ما ویژگی های طبیعی را بدون تزئین بیش از حد برجسته می کنیم. با این روش اصالت را حفظ می کنیم.

طراحی و دکوراسیون وابی سابی,شناخت وابی سابی

در دکوراسیون وابی سابی زیبایی را در خلوت بودن می دانند

4. Shizen: طبیعی بودن

تعریف ژاپنی از طبیعت یا طبیعی بودن (shizen) خود را از تعریف غربی متمایز می کند زیرا شامل مداخله انسان است. در حالی که ما بیشتر مستعد دیدن طبیعت به عنوان چیزی دست نخورده و وحشی هستیم، ژاپنی ها طبیعت را به عنوان آمیخته با انسان توصیف می کنند. پر کاربردترین نمونه برای نشان دادن این موضوع باغ ژاپنی است. طراحی باغ طبیعت خام نیست بلکه با هدف و قصد هماهنگ با طبیعت ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید:  جدیدترین مدل درب کشویی

5. Yugen: لطف ظریف

در یوگن، آنچه را که آشکار نمی شود، زیبایی می یابیم. این شکل از زیبایی مرموز است و ذهن را در تصور احتمالات رها می کند. عکاسان، هنرمندان و طراحان می توانند از این اصل استفاده کنند تا با نمایش کمتری، از لحاظ بصری دلالت بیشتری داشته باشند.

6. Datsuzoku: آزادی از عادت

هنگام زندگی با داتسوزوکو، خود را از روال روزمره و عادت ها رها می کنیم. در عوض، ما ناشناخته را در آغوش می کشیم و غیر متعارف بودن را کشف می کنیم. با انجام کارهای متفاوت و تفکر خارج از چارچوب، خود را به دنیایی از امکانات باز می کنیم. غالباً، این امر به ما امکان می دهد از سرگرمی و خلاقیت بیشتری در طراحی استفاده کنیم، مانند استفاده مجدد از فرش های قدیمی و یا فرش هایی که از تعداد کمی رنگ بافته شده اند.

دکوراسیون و چیدمان وابی سابی, اصول وابی سابی

فرش های مناسب دکوراسیون وابی سابی

7. Seijaku: آرامش

اصل نهایی Seijaku است، به معنی آرامش، ساکن بودن و خلوتی است. این مربوط به احساس هوشیاری است که می توانید برای کمک به شما در کنار آمدن با یک زندگی شلوغ پرورش دهید. بنابراین، ما می توانیم زندگی خود را به گونه ای طراحی کنیم که در میان سر و صدا و هرج و مرج آرامش را پیدا کنیم.

آشنایی با وابی سابی,دکوراسیون وابی سابی

دکوراسیون و چیدمان وابی سابی

درباره ی وابی سابی, بهترین کاربردهای وابی سابی

در دکوراسیون وابی سابی قرینه وجود ندارد

همه چیز در مورد وابی سابی, طراحی و دکوراسیون وابی سابی

طراحی خانه به سبک های وابی سابی

طراحی و دکوراسیون وابی سابی,آشنایی با وابی سابی

چیدمان وابی سابی

شناخت وابی سابی,وابی سابی چیست

راهنمای چیدمان وابی سابی خانه

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

زیباترین مدل های انگشتر یاقوت زنانه

مدل انگشتر یاقوت عکس های مدل انگشتر یاقوت زنانه یاقوت نوع سرخ رنگ و متبلور …